ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پنل‌های LCD سامسونگ
تکنولوژی

TCL واحد تولید LCD سامسونگ در چین را با پرداخت ۱.۰۸ میلیارد دلار خرید

سامسونگ کارخانه تولید پنل‌های LCD خود در «سوژو» چین را با قیمت هنگفت ۱.۰۸ میلیارد دلار به یکی از زیرمجموعه‌های TCL فروخت. بازار پنل‌های LCD به خاطر فناوری نه چندان پیشرفته و حاشیه سود اندک از مدت‌ها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

سامسونگ کارخانه تولید پنل‌های LCD خود در «سوژو» چین را با قیمت هنگفت ۱.۰۸ میلیارد دلار به یکی از زیرمجموعه‌های TCL فروخت.

بازار پنل‌های LCD به خاطر فناوری نه چندان پیشرفته و حاشیه سود اندک از مدت‌ها قبل جذابیت خود را برای سامسونگ از دست داده بود. این شرکت در راستای فاصله گرفتن از این بازار و تمرکز بیشتر روی نمایشگرهای OLED کارخانه تولید پنل LCD خود در چین را به یکی از زیرمجموعه‌های چینی TCL به نام «CSOT» فروخت.

CSOT پس از BOE دومین تولید کننده پنل‌های LCD در چین است و قبلا بخشی از سهام واحدهای تولیدی سامسونگ در «سوژو» را در اختیار داشت. حالا و بر اساس توافق جدید ۶۰ درصد این کارخانه در اختیار CSOT، ده درصد در اختیار TCL و ۳۰ درصد باقیمانده هم در اختیار دولت محلی سوژو قرار خواهد گرفت. این واحد ۲۷ درصد از کل تولید پنل‌های LCD سامسونگ را بر عهده داشت که اغلب در مانیتور و تلویزیون به کار می‌رفتند.

بر اساس گزارش رسانه کره‌ای « Korea Herald» این واحد دارای ۳ خط تولید نسل ۸.۵ و یک خط نسل ۱۱ است که دومی تولید را از اوایل سال آینده کلید خواهد زد. سامسونگ در ازای فروش این کارخانه به چینی‌ها ۷۲۳ میلیون دلار در شرکت‌های وابسته به TCL سرمایه گذاری کرده و ۱۲.۳۳ درصد از سهام آنها را به دست آورده است.

شرکت کره‌ای با پیاده‌سازی این استراتژی خود را برای خروج کامل از دنیای LCD آماده می‌کند. این شرکت در نوامبر ۲۰۱۹ طرحی ۵ ساله برای سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد دلاری به منظور تولید نسل جدید نمایشگرهای کوانتوم دات یا QD OLED رونمایی کرده بود و در همین راستا هفته گذشته گزارشی مبنی بر برنامه آنها برای ارتقای کیفیت و کارایی پنل‌های OLED با کوانتوم دات واقعی منتشر شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمدحسن خداترس
    محمدحسن خداترس | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    ابله خودتی ?

  • آریا
    آریا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    سامسونگ ابله? ? ?

مطالب پیشنهادی