ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بازگشت موفق «راکت لب» با پرتاب موشک الکترون به فضا [تماشا کنید]

«راکت لب» پس از پرتاب ناموفق راکت خود در ماه گذشته میلادی، توانست راکت «الکترون» را با ماهواره رصد زمین ۱۰۰ کیلوگرمی از نیوزلند به سمت فضا پرتاب کند. آخرین بار راکت لب در تاریخ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۵

«راکت لب» پس از پرتاب ناموفق راکت خود در ماه گذشته میلادی، توانست راکت «الکترون» را با ماهواره رصد زمین ۱۰۰ کیلوگرمی از نیوزلند به سمت فضا پرتاب کند.

آخرین بار راکت لب در تاریخ ۱۴ تیر ماه راکت خود را به سمت فضا پرتاب کرد که البته این ماموریت موفقیت آمیز نبود و ۷ ماهواره شامل یکی از ماهواره‌های کانن در این ماموریت نابود شدند. دلیل این شکست، خرابی ناشی از یک اتصال الکتریکی معیوب بود که در نهایت تنها چند دقیقه پس از پرتاب باعث خاموشی موتور شد.

راکت لب توانست این مشکل را  شناسایی و از عدم ایجاد آن در پرتاب‌های آینده جلوگیری کند. در این ماموریت ماهواره «Sequoia» شرکت سانفرانسیسکویی «Capella Space» راهی فضا شد. این ماهواره بجای لنزهای اپتیکال، از رادار دهانه ترکیبی (SAR) استفاده می‌کند و به همین دلیل این ماموریت با نام «نمی‌توانم باور کنم که اپتیکال نیست» انجام شد.

این سیستم با انتشار امواج رادیویی باند X به سمت زمین و اندازه‌گیری نحوه بازتاب آن‌ها از زمین کار می‌کند. Capella توسط این اطلاعات می‌تواند نقشه‌های سطح زمین را در کنار یکدیگر قرار دهد و علاوه بر این، SAR قادر به مشاهده زمین از میان ابرها و در شب است، ویژگی‌هایی که سیستم اپتیکال از آن‌ها محروم هستند.

راکت لب درباره این ماهواره اعلام کرده که سیستم مبتنی بر رادار آن می‌تواند تغییرات کمتر از ۰.۵ متر در سطح زمین را شناسایی و اطلاعات برای استفاده در بخش امنیت، کشاورزی، زیرساخت‌ها و همچنین واکنش به سوانح ارائه کند.

این پرتاب، چهاردهمین پرتاب راکت لب محسوب می‌شود. این شرکت پیش از شکست در ماموریت ۱۴ تیر ماه، توانسته بود به صورت متوالی ۱۱ پرتاب موفق داشته باشد. در سال جاری میلادی این کمپانی توانسته سه پرتاب موفق داشته باشد که اولین آن در تاریخ ۱۱ بهمن با نام «Birds of a Feather» انجام شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

    فقط پول حروم کردنه، گوشت بدن دست مردم،

مطالب پیشنهادی