ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی پیکسل 4a شباهت‌ها با نسل قبلی را آشکار می‌کند [تماشا کنید]

گوگل اخیرا از گوشی پیکسل 4a رونمایی کرده و حالا توسط iFixit کالبدشکافی شده. در حالی که امتیار تعمیرپذیری آن مشخص نشده، عملکرد بهتری نسبت به پیکسل 3a ندارد. پیکسل 4a به بدنه باکیفیتی مجهز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

گوگل اخیرا از گوشی پیکسل 4a رونمایی کرده و حالا توسط iFixit کالبدشکافی شده. در حالی که امتیار تعمیرپذیری آن مشخص نشده، عملکرد بهتری نسبت به پیکسل 3a ندارد.

پیکسل 4a به بدنه باکیفیتی مجهز نشده که اگرچه حس یک گوشی لوکس را به کاربر منتقل نمی‌کند، اما می‌توان به راحتی صفحه نمایش آن را جدا کرد. iFixit اخیرا ویدیوی کالبدشکافی این دستگاه را منتشر کرده. جداسازی اولیه قطعات این گوشی هوشمند شبیه به پیکسل 3a است، اما تفاوت‌هایی میان آن‌ها نیز به چشم می‌خورد.

در این ویدیو صدای اضافه‌ای وجود ندارد و نشان می‌دهد که نحوه باز کردن جدیدترین محصول گوگل، مشابه پیکسل 3a است. برای این کار تنها به گرمای کمی نیاز است تا بتوان نمایشگر را از بدنه جدا کرد، البته باید با احتیاط ارتباط یک کابل متصل به نمایشگر را قطع کرد تا امکان جداسازی فریم میانی فراهم شود.

پس از جداسازی نمایشگر، تفاوت‌ها میان پیکسل 4a و پیکسل 3a نمایان می‌شوند. برخلاف پیکسل 3a، برد نسل جدید آن همراه با فریم میانی جدا می‌شود، البته ظاهرا چندین کابل نازک وجود دارد که ابتدا باید آن‌ها را جدا کرد. پیش از تمام این مراحل، یک سپر فلزی به چشم می‌خورد که برای جداسازی سایر قطعات، باید آن را جدا کرد.

بعد از این کار، جداسازی سایر قطعات مانند گذشته است و کار سختی پیش روی تعمیرکار قرار ندارد. برای جدا کردن باتری نیاز به مقداری الکل است و گوگل نیز مانند سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مخالف جداسازی باتری دستگاه است.

در حال حاضر iFixit امتیاز تعمیرپذیری این گوشی هوشمند را منتشر نکرده، اما انتظار می‌رود امتیاز آن پایینتر از نسل قبلی باشد. پیکسل 3a از سوی این مرجع امتیاز ۶ از ۱۰ را دریافت کرده و احتمالا نسل جدید آن امتیازی نزدیک به ۴ بگیرد. در حالی که جداسازی نمایشگر فرایند ساده‌ای دارد، برای سایر بخش‌های این دستگاه چنین موضوعی صادق نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی