ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

FDA از امکان صدور مجوز اضطراری برای واکسن کرونا پیش از پایان آزمایش‌ها می‌گوید

رئیس سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) اعلام کرده که احتمال صدور مجوز برای استفاده اضطراری از واکسن کرونا پیش از پایان فاز سوم آزمایش‌های بالینی وجود دارد. کمیسر FDA، «استیون هان» چنین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

رئیس سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) اعلام کرده که احتمال صدور مجوز برای استفاده اضطراری از واکسن کرونا پیش از پایان فاز سوم آزمایش‌های بالینی وجود دارد.

کمیسر FDA، «استیون هان» چنین اقدامی را ناشی از فشارهای دولت ترامپ نمی‌داند و در مصاحبه با The Financial Times عنوان کرده اگر مزایای واکسن نسبت به خطرات آن بیشتر باشد، مجوز اضطراری استفاده از آن پیش از پایان فاز سوم آزمایش‌های بالینی می‌تواند اقدام مناسبی باشد.

هان اعلام کرده:

«بستگی به سازنده واکسن دارد که درخواست تاییدیه یا مجوز کند و ما محصول را بررسی می‌کنیم. اگر سازندگان واکسن چنین کاری را پیش از پایان فاز سوم انجام دهند، شاید آن را مناسب بدانیم. این احتمال وجود دارد که واکسن نامناسب باشد و ما آن را اعلام می‌کنیم.»

هان تقریبا یک هفته پس از صدور مجوز اضطراری FDA برای استفاده از پلاسمای افراد بهبودیافته برای درمان کرونا، چنین اظهاراتی را بیان کرده است. با وجود چنین مجوزی، نگرانی‌های زیادی میان مقامات بهداشت و سلامت ایالات متحده آمریکا وجود دارد و این روش درمان در آزمایش‌ها چندان موثر واقع نشده است.

هان در مصاحبه اعلام کرده که مجوز استفاده اضطراری از واکسن به علت خواسته ترامپ صادر نخواهد شد:

«شیوع ویروس کرونا با فصل سیاسی آمریکا همزمان شده و ما آن را پشت سر می‌گذاریم و به اصول خود پایبند می‌مانیم. این یک تصمیم علمی، پزشکی و طبق اطلاعات خواهد بود و تصمیم سیاسی نخواهیم گرفت.»

واکسن کرونا

به گفته هان، مجوز اضطراری می‌تواند امکان استفاده از واکسن کرونا برای گروه‌های خاص پیش از پایان آزمایش‌های بالینی را فراهم کند:

«مجوز اضطراری ما به معنای تایید کامل نیست. استاندارد قانونی، پزشکی و علمی برای آن وجود دارد که آن، مزایای بیشتر از خطرات برای سلامت عموم است.»

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که خبر صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن توسعه پیدا کرده توسط دانشگاه «آکسفورد» و «آسترازنکا» پیش از انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا را مطرح می‌کرد. در آن زمان سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا هرگونه گزارش درباره مجوز اضطراری استفاده از واکسن پیش از انتخابات را جعلی دانست.

در حال حاضر چین و روسیه پیش از اتمام فاز سوم آزمایش‌های بالینی، واکسن‌های کرونا را تایید کرده‌اند. مقامات بهداشتی در آمریکا و سایر کشورها چنین اقدامی را خطرناک اعلام کردند، اما شاید دولت واشنگتن خود در چنین مسیری گام بردارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • طاووس
    طاووس | ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

    این آمپولو باید به کسایی بزنند که دارن میمیرن قطعاً بهتره شاید زنده بمونن،حالا از آمپول یا کرونا بمیرن چه فرقی میکنه، قطعاً مرگو میر * پیرا * کمتر میشه

مطالب پیشنهادی