ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

واکسن کرونا چینی CoronaVac مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد

به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، شرکت «سینوواک بیوتک» توانسته برای واکسن کرونا خود به نام «CoronaVac» مجوز استفاده اضطراری دریافت کند. این شرکت چینی اوایل سال جاری میلادی شروع به توسعه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۹

به گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه، شرکت «سینوواک بیوتک» توانسته برای واکسن کرونا خود به نام «CoronaVac» مجوز استفاده اضطراری دریافت کند.

این شرکت چینی اوایل سال جاری میلادی شروع به توسعه واکسن کرونا خود کرد و CoronaVac توانست در مطالعات پیش از آزمایش‌های بالینی عملکرد ایمن و مناسبی در میمون‌های «رزوس» از خود نشان دهد.

این کمپانی پس از مدتی شروع به آزمایش بالینی این واکسن کرد و نتایج عملکرد مناسب آن در فاز اول و دوم آزمایش‌های بالینی در ماه ژوئن منتشر شد. نتایج آزمایش‌ها نشان دادند که این واکسن کرونا می‌تواند واکنش مناسب سیستم ایمنی را در پی داشته باشد.

محققان در فاز اول و دوم آزمایش‌های بالینی عوارض جانبی خطرناک و شدیدی را گزارش نکردند. در فاز دوم ۱۴ روز پس از تزریق واکسن، آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در بدن میزبان شکل گرفتند.

چند وقت پیش یک شرکت چینی موفق به ثبت واکسن کرونا با نام «Ad5-nCOV» شد و همچنین کمپانی «سینوفارم» قیمت احتمالی واکسن خود را اعلام کرد که بسیار بالاتر از محصولات شرکت‌های رقیب است. CNBG که زیرمجموعه سینوفارم محسوب می‌شود نیز اخیرا اعلام کرده که توانسته مجوز استفاده اضطراری را برای یکی از واکسن‌های خود دریافت کند.

واکسن کرونا

این شرکت دارای دو واکسن در فاز سوم آزمایش‌های بالینی است که البته هنوز نمی‌دانیم کدام یک از آن‌ها موفق به دریافت چنین مجوزی شده. چین از ماه ژوئیه در حال واکسیناسیون اقشار در معرض خطر است و این احتمال وجود دارد که این برنامه در ماه‌های آینده برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در چین، گسترش پیدا کند.

در حال حاضر در جهان ۷ واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در مراحل پایانی آزمایش‌ها قرار دارند که در این میان ۴ نمونه توسط شرکت‌های چینی توسعه پیدا کرده‌اند.

انتظار می‌رود مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ در کشورهای بیشتری صادر شود، چرا که اخیرا مدیر سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) از احتمال اعطای چنین مجوزی سخن گفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    واقعا امیدوارم که این واکسن جواب بده. این کورونا بدجور زندگی رو محدود کرده.
    اگرچه طبق دستور العمل وزارت بهداشت ایران فقط سه مرجع رو برای تایید واکسن مورد قبول این وزارت خونه هست:
    1- سازمان بهداشت جهانی
    2- سازمان داروی اروپا
    3- سازمان غذا و داروی امریکا
    امیدوارم واکسنی بزنیم که مورد تایید چندین سازمان جهانی باشه

  • molavy
    molavy | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    حتی اگر نصف جهان بر اثر کرونا بمیرن بهتر از اینکه واکسن چینی و روسی استفاده کنن، واکسن فقط برای چشم آبی ها

    • آریا
      آریا | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

      تو استفاده کن کسی جلوت رو نگرفته
      بالاخره یا ویروس چینی میگیری یا واکسن چینی

مطالب پیشنهادی