ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

آشنایی با دانگ فنگ ix5؛ محصول جدید بهمن موتور برای بازار ایران

کمپانی چینی دانگ فنگ به تازگی محصول جدیدی با نام ix5 را معرفی کرده که یک کراس اور کوپه محسوب می‌شود و بر اساس شواهد قرار است تا در آینده نزدیک در گروه بهمن خودرو ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

کمپانی چینی دانگ فنگ به تازگی محصول جدیدی با نام ix5 را معرفی کرده که یک کراس اور کوپه محسوب می‌شود و بر اساس شواهد قرار است تا در آینده نزدیک در گروه بهمن خودرو مونتاژ شود. با توجه به قراردادهای جدید خودرویی، کراس اوور چینی دانگ فنگ ix5 با برخی تغییرات به بازار ایران می‌آید و گویا قرار است تا نشان تجاری گروه بهمن به جای لوگوی دانگ فنگ بر روی آن نصب شود.

دانگ فنگ ix5

طراحی بدنه ix5 ساده و زیباست و تقریبا هیچ اثری از اغراق های متدوال در طراحی‌های قبلی محصولات این برند را در آن نمیتوان یافت. طراحی فضای داخلی و داشبورد نیز ساده اما مدرن و جذاب به نظر می رسد و نمایشگر‌ لمسی کنسول میانی حسی مدرن و اروپایی به آن بخشیده است.

بر اساس برخی اخبار غیر رسمی،‌ دانگ فنگ ix5 با پیشرانه SFG15T توربو ۱.۵ لیتری در ایران تولید خواهد شد. با توجه به انتخاب این پیشرانه برای ix5 گروه بهمن، مشخص است که سیاست DFM و DFL، مشابه سازی فنی میان محصولات مونتاژ بازار ایران است. زیرا در سایر قراردادها و فرایند مذاکره میان خودروسازان ایرانی و دانگ فنگ لیوژو، طرف چینی محصولاتش را با دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو (۴A91T و SFG15T) و ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی ۴A92 معرفی کرده است.

کراس اور فوق در کنار استایل زیبا و مدرن آن که بر اساس زبان طراحی جدید این شرکت شکل گرفته لیست کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را همراه خود دارد البته مشخص نیست در نسخه مونتاژ ایران با چه امکانات و آپشن‌هایی عرضه خواهد شد.

طبیعتا با شرایط فعلی و با توجه به نامشخص بودن آپشن ها و درصد داخلی سازی احتمالی، تخمین قیمت تمام شده برای این خودرو به هیچ عنوان ساده نیست اما در خوشبینانه ترین حالت نیز بعید است که بهمن موتور بتواند این خودرو را با قیمتی کمتر از 450 میلیون تومان به بازار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • linkin park
    linkin park | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    اگه به مخشون یه فشار آوردن یه پلتفرم جدید طراحی کنند و خودروی جدید و به روز در کشور تولید کنند تا هم مردم کشور خودمون استفاده کنند و هم صادرات کنند به کشورهای دیگه. فقط دارند وارد میکنند. واقعا خسته نباشین مهندسین گروه وینستون موتور...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی