ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون 732G معرفی شد؛ بهبود تجربه بازی در گوشی‌های میان‌رده

اسنپدراگون 730G یک تراشه محبوب در بازار محسوب می‌شود که در گوشی‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. حالا کوالکام نسخه بروز شده آن، اسنپدراگون 732G را معرفی کرده که عملکرد سریعتری دارد. این چیپست ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

اسنپدراگون 730G یک تراشه محبوب در بازار محسوب می‌شود که در گوشی‌های زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. حالا کوالکام نسخه بروز شده آن، اسنپدراگون 732G را معرفی کرده که عملکرد سریعتری دارد.

این چیپست همانند اسنپدراگون 730G با لیتوگرافی ۸ نانومتری توسعه پیدا کرده، با این حال هسته‌های مورد استفاده در آن فرکانس بالاتری دارند. دو هسته بزرگ Kryo 470 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز کار می‌کنند که ۰.۱ گیگاهرتز بیشتر از گذشته است. عملکرد واحد پردازش گرافیکی این چیپ، آدرنو ۶۱۸ نیز در مقایسه با گذشته ۱۵ درصد بهبود پیدا کرده است.

در این پردازنده از ۶ هسته کوچکتر Kryo 470 استفاده شده که مانند گذشته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند. اسنپدراگون 732G از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند و از مودم X15 بهره می‌برد و خبری از پشتیبانی از شبکه 5G در این تراشه نیست.

این چیپ جدید از بلوتوث ۵.۱ به همراه aptX Adaptive و TrueWireless Stereo Plus پشتیبانی می‌کند و مانند اسنپدراگون 730G قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 است.

اسنپدراگون 732G

قابلیت «Elite Gaming» اسنپدراگون امکان ارائه محتوای HDR و «Game Junk Reducer» را فراهم می‌کند. این چیپ همچنین از «ولکان ۱.۱» پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توان از آن در گوشی‌های گیمینگ میان‌رده استفاده کرد.

ISP مورد استفاده در پردازنده اسنپدراگون 732G قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است و از HDR10 و HLG برای محتوای با دامنه دینامیکی بالا پشتیبانی می‌کند. این پردازنده همچنین می‌توانید تصاویر را با فرمت HEIF فشرده کند و شتاب‌دهنده هوش مصنوعی آن حداکثر عملکردی برابر ۳.۶ TOPS دارد.

انتظار می‌رود این پردازنده همانند اسنپدراگون 730G در گوشی‌های زیادی مورد استفاده قرار بگیرد که یکی از آن‌ها، محصول جدید شرکت پوکو با نام پوکو X3 خواهد بود. در حال حاضر شاهد وجود اسنپدراگون 730G در محصولاتی مانند پیکسل 4a، پوکو X2 و شیائومی می نوت ۱۰ پرو هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی