ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

روی خوش اپل به توسعه‌دهندگان؛ امکان به چالش کشیدن قوانین اپ استور فراهم شد

اپل به توسعه دهندگان اجازه به چالش کشیدن قوانین مربوط به اپلیکیشن‌ها در اپ استور را می‌دهد. از این پس اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور قرار دارند و نسخه‌ای برای رفع باگ آنها از سوی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

اپل به توسعه دهندگان اجازه به چالش کشیدن قوانین مربوط به اپلیکیشن‌ها در اپ استور را می‌دهد.

از این پس اپلیکیشن‌هایی که در اپ استور قرار دارند و نسخه‌ای برای رفع باگ آنها از سوی توسعه دهنده ارائه می‌شود و در عین حال قوانین اپل را نقض کرده‌اند، با تعویق انتشار مواجه نمی‌شوند. البته این موضوع یک استثنا هم دارد و شامل نقض قوانینی که با مشکلات قانونی همراه باشد، نمی‌شود. علاوه بر این اپل به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد در مورد تغییر دستورالعمل‌های مربوط به قوانین مورد بحث پیشنهادات خود را ارائه دهند.

به عبارت دیگر در صورتی که قوانین این کمپانی زیر پا گذاشته شده باشد نسخه‌های اپ‌ها که شامل رفع باگ می‌شوند امکان انتشار خواهند داشت و توسعه دهندگان باید در ارسال اطلاعات مربوط به نسخه بعدی،‌ به موارد مربوط به نقض دستورالعمل‌ها پاسخ دهند.

پیش از این یکی از مدیران شرکت Basecamp اعلام کرده بود که اپل با انتشار یک آپدیت رفع باگ برای اپلیکیشن ایمیل جدید این کمپانی مخالفت کرده، به این خاطر که اپل از برخی اپلیکیشن‌ها می‌خواهد امکان پرداخت برای سرویس‌های اشتراکی را از داخل اپلیکیشن فراهم کنند. اگر چنین قابلیتی در اپلیکیشن‌ها تعبیه شود، اپل سهمی ۱۵ الی ۳۰ درصدی از پرداخت‌های هر کاربری که از طریق اپلیکیشن ثبت نام می‌کند خواهد داشت. در نهایت اما بیس کمپ راهکار دیگری را در پیش گرفت که به کاربران اجازه می‌داد پرداخت‌های مرتبط با اپ را بعدتر و از طریق وب انجام دهند. البته پس از این موضوع، اپل از یک سو و بسیاری از توسعه دهندگان از سوی دیگر، علیه هم لشگرکشی کردند و مقابل هم ایستادند. اما با روند جدید، امکان انتشار آپدیت‌های رفع باگ، از توسعه دهندگان سلب نمی‌شود.

اخیرا اپیک گیمز هم سیستم پرداخت مستقیم را درون فورتنایت قرار داده بود که باعث حذف آن از اپ استور و گوگل پلی شده بود. به این ترتیب دیگر سهمی از پرداخت‌ها به اپل و گوگل نمی‌رسید. این کمپانی به علت این اقدام از اپل شکایت کرد و در ادامه، ‌اپل از دادگاه درخواست کرد امکان بازگشت این بازی به اپ استور فراهم نشود و همچنین کار اپیک را مشابه دزدی دانسته بود.

راهکار اخیر اپل احتمالا در آینده از ایجاد اتفاقات مشابه جلوگیری می‌کند. البته مشخص نیست این کمپانی تا چه حد پذیرای پیشنهادات توسعه دهندگان خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Alvandpakhsh.ir
    Alvandpakhsh.ir | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    توسعه دهندگان درآمد کلانی از اپ استور دارند

  • آریا
    آریا | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    چیز جدیدی نیست از قبل گفته بود که میخواد تغییرش بده

  • Iraj Cruse
    Iraj Cruse | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    اپل خیلی غلط کرده

    • noisymind
      noisymind | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

      ببخشید با شما هماهنگ نکرده بودن

مطالب پیشنهادی