ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا لندکروزر پرادو 2021 با تجهیزات بیشتر معرفی شد

شرکت تویوتا اندکی پس از بروزآوری پیشرانه و تجهیزات لندکروزر پرادو در بازار داخلی، از مدل 2021 این خودروی شاسی‌بلند برای بازارهای اروپایی هم رونمایی کرد. از نظر نمای ظاهری دامنه تغییرات این مدل محدود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شرکت تویوتا اندکی پس از بروزآوری پیشرانه و تجهیزات لندکروزر پرادو در بازار داخلی، از مدل 2021 این خودروی شاسی‌بلند برای بازارهای اروپایی هم رونمایی کرد. از نظر نمای ظاهری دامنه تغییرات این مدل محدود بوده و به چند مورد جزئی محدود می‌شود.

خریداران مدل 2021 از این شاسی‌بلند پرطرفدار می‌توانند آن را با آپشن پک مشکی (Black Pack) سفارش دهند. در صورت سفارش این آپشن، جلوپنجره و تزئینات پشت خودرو به رنگ مشکی درآمده و قطعات ایرودینامیک به هر دو سپر اضافه می‌شود. علاوه‌بر این‌ها برای حاشیه چراغ‌های مه شکن، قاب آینه‌های جانبی، رینگ‌های آلیاژی و قاب شیشه‌ها نیز از رنگ مشکی استفاده می‌شود.

اما بیشترین تغییرات لندکروزر پرادو 2021 در زیر اتاق رخ داده، جایی که موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل اکنون قادر است 200 اسب بخار قدرت در دور 3,000 – 3,400 و 500 نیوتن متر گشتاور در دور 1,600 – 2,800 تولید کند. این ارقام در مقایسه با قبل به ترتیب 26 و 50 واحد افزایش پیدا کرده‌اند. نکته عجیب اینکه با تصمیم تویوتا، موتور نسخه‌ مخصوص روسیه و سایر کشورهای جدا شده از جماهیر شوروی، کمی ضعیف‌تر بوده و 197 اسب بخار قدرت دارد.

لندکروزر پرادو در اروپا عموما با نام لندکروزر به فروش می‌رسد

به لطف افزایش خروجی موتور و دیگر بازنگری‌های فنی، شتاب صفر تا صد لندکروزر پرادو به میزان چشمگیر 3 ثانیه بهبود یافته و به 9.9 ثانیه رسیده است؛ به گفته تویوتا این خودرو می‌تواند نهایت سرعت 175 کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

در کنار ارتقای خروجی، تویوتا موفق شده میزان مصرف سوخت و آلایندگی موتور لندکروزر پرادو 2021 را نیز بهبود ببخشد. این خودرو اینک در هر صد کیلومتر 7 لیتر سوخت مصرف می‌کند که 0.7 لیتر بهتر از قبل است؛ با اضافه شدن تکنولوژی توقف و شروع حرکت (Stop & Start) میزان دی‌اکسیدکربن آزاد شده از آن نیز با 18 گرم کاهش، به 192 گرم در هر کیلومتر کاسته شده است.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را همان گیربکس شش سرعته خودکار سابق بر عهده دارد. این گیربکس در همکاری با سیستم 4WD که به طور استاندارد موجود است، نیروی تولیدی موتور را به هر دو محور منتقل می‌کند.

تویوتا به غیر از بروزآوری بخش فنی، در سیستم اینفوتینمنت لندکروزر پرادو 2021 هم بازنگری کرده است. آنطور که این کمپانی اعلام کرده، سیستم اینفوتینمنت لندکروزر پرادو 2021 اینک از نرم‌افزاری سریع‌تر و نمایشگری با پاسخدهی بهتر و همچنین امکان دریافت چند لمس همزمان سود می‌برد؛ ضمن اینکه پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو نیز به آن افزوده شده است.

خودروساز ژاپنی اضافه کرده نقشه موجود در مسیریاب لندکروزر پرادو 2021 قابلیت آپدیت از راه دور را دارا بوده و راننده می‌تواند ترافیک زنده را با اتصال به اینترنت مشاهده کند؛ در صورت نیاز به وبگردی، جستجوگر گوگل نیز در دسترس قرار دارد.

لندکروزر پرادو 2021 به نسل دوم از مجموعه پکیج ایمنی Toyota Safety Sense مجهز شده است. این مجموعه سامانه‌هایی چون سیستم پیشگیری از برخورد با امکان تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران در شب و سیستم کروز کنترل تطبیق‌پذیر هوشمند را در بر می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    می‌خوام ?

مطالب پیشنهادی