ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گمرک شرایط جدید رجیستری تلفن همراه مسافری را اعلام کرد

گمرک شرایط جدید اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) را اعلام کرد. بر اساس دستورات جدید و اطلاعیه این سازمان، اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) منوط به درج شماره سیم کارتی است که حداقل ۲۰ روز از ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۷

گمرک شرایط جدید اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) را اعلام کرد. بر اساس دستورات جدید و اطلاعیه این سازمان، اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) منوط به درج شماره سیم کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی آن اعم از صدور اولیه، IMSWAPS، انتقال مالکیت و … گذشته باشد.

گمرک ایران خبر داده پیرو صورتجلسه شماره ۴۸ کمیته راهبری طرح رجیستری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورخ ۱۹ مرداد ماه، اظهار مسافری تلفن همراه (رجیستری) منوط به درج شماره سیم کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعالسازی آن اعم از صدور اولیه، IMSWAPS، انتقال مالکیت گذشته باشد که در تاریخ نهم مرداد ماه نیز در زیر سامانه دوراظهاری مسافری (رجیستری تلفن همراه) اعمال شده است.

به نظر می‌رسد طرح فعلی برای مقابله با ثبت سیم‌کارت‌هایی بوده که بدون اطلاع خود مالک آنها و توسط سودجویان برای رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌شود. البته همانطور که در این نامه اشاره شده این اقدام برای سامانه دور اظهاری مسافری صورت گرفته و لازم به ذکر است که مسافرین می‌توانند با سیم کارت جدید خود به صورت حضوری در بدو ورود به کشور مراحل رجیستری گوشی خود را انجام دهند.

سودجویی از اطلاعات افراد مختلف و ثبت سیم کارت به نام آنها از اتفاقاتی است که توسط برخی افراد انجام می‌شود و اقدام جدید سازمان گمرک با همکاری سایر نهادها رخ داده تا بتوانند در برابر این موضوع تا حدی مقابله کنند. این اقدام می‌تواند استفاده از سیم کارت‌های تازه‌ای که به نام افراد مختلف و بدون آگاهی خودشان ثبت می‌شوند و در عرض یک ساعت با آنها یک گوشی قاچاق در شبکه رجیستری می‌شود را به حداقل برساند. گفتنیست دیجیاتو در اینباره گزارشی تفصیلی منتشر ساخته بود که می‌توانید در این لینک جزییات آن را بخوانید.

سامانه گمرک اعلام کرده افراد در صورت بروز مشکل می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۵ تماس حاصل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی