ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲
تکنولوژی

گلکسی Z فولد ۲ رونمایی شد؛ تلاش سامسونگ برای ترسیم آینده

سامسونگ امروز از گوشی جدید تاشوی خود به نام گلکسی Z فولد ۲ رونمایی کرد. البته پیش از این در مراسم رونمایی از سری نوت ۲۰ به صورت جزئی با مشخصات فنی این گوشی تاشو ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۰

سامسونگ امروز از گوشی جدید تاشوی خود به نام گلکسی Z فولد ۲ رونمایی کرد. البته پیش از این در مراسم رونمایی از سری نوت ۲۰ به صورت جزئی با مشخصات فنی این گوشی تاشو آشنا شده بودیم اما سامسونگ تصمیم گرفت در رویداد «آنپکد پارت ۲» این پرچمدار تاشو را معرفی کند.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ نسخه به‌روزرسانی شده اولین گوشی تاشو این کمپانی کره‌ای است که با هدف بهبود همه‌جانبه نسل قبلی به بازار عرضه می‌شود. اسم این گوشی در کنار نمایشگر‌های آن به همراه دوربین و طراحی کلی دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

طراحی

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲

مهم‌ترین تغییر طبیعتاً در طراحی گلکسی Z فولد ۲ است. سامسونگ نشان داده که به خوبی از اشتباهات گذشته‌اش درس گرفته و قصد ندارد مجدداً یک گوشی ظریف و شکننده به بازار عرضه کند. به همین دلیل اعلام کرده طراحی گوشی جدید خود را به نوعی تغییر داده تا «در استفاده هر روزه از محصول، احساس اطمینان خاطر» داشته باشیم. گام اولی که سامسونگ برداشته، جایگزینی صفحه پلاستیکی با شیشه فوق نازکی است که پیش از این در گلکسی Z فلیپ هم دیده بودیم.

گام دوم مربوط به لولای مخفی «Hideaway Hinge» می‌شود که به خوبی در بدنه گوشی قرار گرفته و با استفاده از مکانیزم اختصاصی «CAM» امکان ایستادن گوشی بدون در دست گرفتن آن (مشابه حالت Flex Mode) را فراهم می‌کند. این لولا از یک فناوری پاکسازی مشابه آن‌چه که در Z فلیپ هم دیده بودیم بهره برده تا با هر بار باز و بسته شدن لولا، فاصله میان بدنه و لولا از خاک و گرد و غبار و ذرات ریز تمیز شود. به گفته سامسونگ این فناوری در نسخه دوم خود بهینه‌تر عمل کرده و فیبرها و فشردگی آن‌ها کاهش پیدا کرده است.

نمایشگرها

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲

بهبودها در طراحی بیرونی دستگاه همچنان ادامه داشته و اکنون شاهد نمایشگر بسیار کشیده ۶.۲ اینچی «Infinity-O» با رزولوشن ۸۱۶ در ۲۲۶۰ و نسبت تصویر ۲۵ به ۹ هستیم تا تماشای محتوا فراگیرتر شده و نیازی هم به باز کردن گوشی و استفاده از نمایشگر درونی نباشد. حال اگر بخواهید از نمایشگر درونی هم استفاده کنید، با بهبود‌های محسوسی روبرو خواهید شد. نمایشگر داخلی یا همان نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچی با رزولوشن ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ بوده و دیگر خبری از آن ناچ نامتقارن سمت راست هم نیست. به جای آن یک حفره قرار گرفته تا فضای بیشتری در اختیار محتوای انتخابی شما قرار گیرد.

نرخ رفرش صفحه نیز به ۱۲۰ هرتز ارتقا یافته تا همسو با دیگر پرچمداران جدید این کمپانی (به جز نوت ۲۰) باشد. البته تمهیدات نرم‌افزاری مانند «Flex Mode» و همچنین حالت‌های جدید «App Continuity» ،«Multi-Active Window» و «Multi-Window Tray» باعث شده تا مرز میان نمایشگر داخلی و خارجی بیش از پیش کاهش یافته و محتوایی که تماشا می‌کنید، کاملا مطابق سلیقه و خواست شما باشد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲، تنها در یک ترکیب سخت‌افزاری به بازار عرضه می‌شود و اینبار دیگر خبری از چیپست اگزینوس نیست. این گوشی به چیپست فوق‌العاده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به همراه ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شود. البته نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی هم وجود دارد که تنها در بازارهای چین، هنگ کنگ و تایوان در دسترس است.

تجربه نشان داده که این ترکیب سخت‌افزاری به خوبی از پس تمامی کارهای روزمره، برنامه‌های سنگین و بازی‌های پر جزئیات بر آمده و بدون هیچ لگ یا تاخیری فرامین شما را انجام می‌دهد. در بخش نرم‌افزاری نیز با ترکیب اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ «OneUI 2.5» روبرو هستیم که امکانات حرفه‌ای بسیار و دریایی از گزینه‌های شخصی‌سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ از نسل پنجم شبکه موبایل هم پشتیبانی کرده و با در اختیار داشتن مودم MIMO 4X4 امکان استفاده از هر دو فناوری 5G زیر ۶ گیگاهرتزی و امواج میلی‌متری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی می‌توان به بلوتوث نسل ۵، NFC، و ۴ سیستم متفاوت ردیابی ماهواره‌ای اشاره کرد.

دوربین‌ها و پخش صدا

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ مجموعاً ۵ دوربین دارد. دوربین‌های ۳ گانه ۱۲ مگاپیکسلی در ترکیب اولترا واید، اصلی و تله فوتو با زوم دو برابری در نظر گرفته شده که به همراه یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی درون حفره نمایشگر داخلی و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دیگر برای نمایشگر خارجی (Cover Camera) همراهی می‌شوند. تمامی این ۵ دوربین می‌توانند با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنند.

پخش صدا نیز بر عهده دو اسپیکر است تا صدای استریو همواره در بهترین حالت برایتان پخش شود. گفتنی است که سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و باید از هدفون‌های USB تایپ C استفاده کنید که توسط کمپانی پرآوازه AKG تیون شده‌اند. همچنین پشتیبانی از صدای فراگیر دالبی اتموس و خروجی صدا ۳۲ بیت ۳۸۴ کیلوهرتز باعث شده تا صدا در بهترین حالت به گوشتان برسد.

باتری

بخش نگران کننده سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ می‌تواند باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دوگانه آن باشد. چرا که این باتری موظف است هم نمایشگر بزرگ ۷.۶ اینچی را روشن نگه دارد و هم نمایشگر ۶.۲ اینچی بیرونی و سخت‌افزار قدرتمند را تغذیه کند. البته خبر خوب پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۱ واتی است تا در هر دو صورت بتوانید گوشی را دوباره شارژ کنید.

قیمت و تاریخ عرضه

سامسونگ گلکسی Z فولد ۲ در ۲ رنگ اصلی میستیک برنز و میستیک بلک عرضه می‌شود. همچنین ۴ رنگ متالیک سیلور، متالیک گُلد، متالیک رِد و متالیک بلو نیز به صورت سفارشی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هنوز قیمت دقیق این گوشی مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Khan
    Khan | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    4500 میلی آمپر؟ 3 ساعت دووم میاره اصلا؟ اینهمه گوشی و حجم چرا این باطری کوچیک آخه؟

    • نیما
      نیما | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

      لابد جا نشده ????

  • Hajimmd
    Hajimmd | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    احتمالا همون ۱۴۹۹ دلار

  • omid
    omid | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    چه انتظاری داری ارزون تر شده باشه ؟!!?

  • GHAEM
    GHAEM | ۱۱ شهریور ۱۳۹۹

    اگه قیمتش نسبت به نسل قبل ارزون تر شده باشه خوبه

مطالب پیشنهادی