ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون مجوز استفاده از ناوگان پهپادی برای تحویل کالا را دریافت کرد

بنابر اعلام وزارت هوانوردی فدرال ایالات متحده، شرکت آمازون توانسته جواز فدرال برای به پرواز درآوردن پهپادهای دلیوری Prime Air خود را دریافت کند. این مهم به آمازون اجازه خواهد داد که دلیوری محموله‌های بدون ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

بنابر اعلام وزارت هوانوردی فدرال ایالات متحده، شرکت آمازون توانسته جواز فدرال برای به پرواز درآوردن پهپادهای دلیوری Prime Air خود را دریافت کند. این مهم به آمازون اجازه خواهد داد که دلیوری محموله‌های بدون سرنشین خود را به شکل چشمگیری گسترش دهد.

به گفته این آژانس هوایی، جواز مورد اشاره باعث می‌شود آمازون قادر به «ارائه امن و بهینه محموله‌ها به مصرف‌کنندگان باشد». این جواز براساس بند ۱۳۵ قوانین هوانوردی آمریکا اعطا شده که به آمازون اجازه می‌دهد قادر به حمل پکیج‌ها از طریق پهپادهای کوچک و «در بیرون از خط دید» اپراتورها باشد.

آمازون نیز می‌گوید که با دریافت این جواز، شروع به تست دلیوری محموله‌ها به مصرف‌کنندگان خواهد کرد. شرکت غول حوزه خرده‌فروشی می‌گوید که برای دریافت این جواز تست‌هایی بسیار سختگیرانه را پشت سر گذاشته و توانسته اثبات کند که ارسال پکیج‌ها با این روش، شدیدا امن است. ضمنا بازرسین وزارت هوانوردی فدرال نیز نمایش این تکنولوژی را به چشم دیده و تایید کرده‌اند.

دیوید کاربن، نایب رییس واحد Prime Air در بیانیه اخیر خود گفته که:

این جواز گامی مهم برای Prime Air بوده و نشان می‌دهد که وزارت هوانوردی فدرال به رویکردهای عملیاتی و امنیتی آمازون برای دلیوری از طریق پهپادهای بدون سرنشین اعتماد دارد. این سرویس یک روز می‌تواند برای ارسال پکیج‌ها به مشتریان ما در سراسر جهان مورد استفاده قرار بگیرد. ما در عین حال به توسعه و بهبود هرچه بیشتر این تکنولوژی ادامه خواهیم داد تا پهپادهای دلیوری را کاملا با حریم هوایی ادغام کنیم و به همکاری نزدیک با وزارت هوانوردی فدرال و دیگر رگولاتوری‌های جهان ادامه خواهیم داد تا چشم‌اندازمان برای دلیوری ۳۰ دقیقه‌ای را محقق کنیم.

آمازون البته افزوده که گرچه ناوگان Prime Air هنوز به صورت کامل برای دلیوری پکیج‌ها در ابعاد گسترده آماده نیست، اما به صورت مداوم آن‌ها را به پرواز درآورده و به آزمایش هرچه بیشتر تکنولوژی خود ادامه می‌دهد.

برای آن دسته از خوانندگانی که خبرها را دنبال نکرده‌اند باید گفت که آمازون از سال گذشته میلادی میلیاردها دلار صرف گذار از دلیوری دو روزه به سمت دلیوری یک روزه کرده. و پهپادهای دلیوری هم یکی از برجسته‌ترین تلاش‌های آمازون برای ارسال سریع‌تر محموله‌ها به دست مشترکین سرویس Prime بوده‌اند.

آمازون از سال ۲۰۱۳ میلادی مشغول تست پهپادهای دلیوری بوده تا قادر به ارسال محموله‌ها در عرض ۳۰ دقیقه یا کمتر باشد. در ماه آگوست ۲۰۱۹ شنیدیم که این کمپانی خواستار جواز وزارت هوانوردی فدرال شده. آمازون در همان زمان گفت که دلیوری‌های ابتدایی در مناطقی صورت خواهند گرفت که جمعیت کمی دارند و پکیج‌ها هم وزنی بیشتر از ۲.۲ کیلوگرم نخواهند داشت.

پهپاد الکتریکی و جدید این شرکت در جریان کنفرانس re:MARS سال ۲۰۱۹ معرفی شد و قادر به ارسال محموله‌های ۲ کیلوگرمی در شعاع ۲۴ کیلومتری خواهد بود. جف ویلک، سخنگوی آمازون آن موقع گفت که به کار انداختن این ناوگان تنها چند ماه زمان خواهد برد.

در نهایت باید افزود آمازون تنها شرکتی نیست که در صدد استفاده از پهپادهای دلیوری برآمده است. طی ماه آپریل اخیر، شرکت Wing که یکی از زیرمجموعه‌های آلفابت به حساب می‌آید تبدیل به نخستین شرکتی شد که جواز وزارت هوانوردی فدرال آمریکا را برای استفاده تجاری از پهپادها دریافت کرد. شرکت UPS هم توانسته جواز این وزارت را برای استفاده از یک ناوگان پهپاد به عنوان یک خط هوایی دریافت نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ehsan
    ehsan | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    میرن پهبادو میفروشن ?

  • Alvandpakhsh.ir
    Alvandpakhsh.ir | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    دیجیکالا هم میتونه این کار رو انجام بده اما شاید پهباد توسط مشتری یا اطرافیان صید بشه :)

مطالب پیشنهادی