ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

iOS 13.7 با قابلیت اعلان خودکار قرارگیری در معرض کرونا منتشر شد

سیستم عامل iOS 13.7 با قابلیت پشتیبانی از سیستم جدید نوتیفیکشن قرارگیری در معرض ویروس کرونا برای ردیابی این بیماری منتشر شد. اپل و گوگل قصد دارند امکان ردیابی شیوع ویروس کرونا را بدون نیاز به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

سیستم عامل iOS 13.7 با قابلیت پشتیبانی از سیستم جدید نوتیفیکشن قرارگیری در معرض ویروس کرونا برای ردیابی این بیماری منتشر شد.

اپل و گوگل قصد دارند امکان ردیابی شیوع ویروس کرونا را بدون نیاز به ساخت برنامه‌های اختصاصی فراهم کنند. API این سیستم نوتیفیکیشن با همکاری میان اپل و گوگل در ماه آوریل معرفی شده بود، با این حال در آن زمان از نحوه عملکرد آن اطلاع دقیقی نداشتیم.

طبق بیانیه منتشر شده، عملکرد این سیستم به شرح زیر است:

«تحت این سیستم، سازمان‌های بهداشتی می‌توانند فایل مخصوص به خود را ایجاد کنند تا امکان تعیین میزان خطر توسط آن‌ها فراهم شود و همچنین کاربران را به سایت خود هدایت کنند تا دستورالعمل‌های لازم در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. پس از تکمیل پیکربندی، سیستم عامل iOS و اندروید می‌توانند به صورت خودکار نرم افزار موردنیاز را تولید کنند، هرچند عملکرد آن‌ها در این زمینه متفاوت است. در سیستم عامل اندروید، فایل پیکربندی به صورت خودکار یک اپ اندرویدی تولید می‌کند، در حالی که iOS تنظیمات را در سیستم تماس در سطح سیستم عامل قرار می‌دهد.»

سیستم عامل iOS 13.7

سیستم ردیابی تماس در این دو سیستم عامل در صورتی که با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده باشید، به شما از طریق پروتکل پیچیده «BLE Beacon» اطلاع می‌دهد. پشتیبانی از این پروتکل اولین بار در خرداد ماه و با انتشار iOS 13.5 به سیستم عامل اپل اضافه شد، البته در آن زمان هر سازمان بهداشت عمومی باید یک اپ مخصوص به خود با استفاده از API تولید می‌کرد.

هم اکنون کشورها و ایالت‌های آمریکا می‌توانند اطلاعات ضروری را در اختیار اپل و گوگل قرار دهند و فریمورک تولید خودکار نرم افزار سایر اقدامات لازم را انجام می‌دهد. این دو غول فناوری آمریکایی اعلام کرده‌اند اپ‌های موجود که توسط سازمان‌های مختلف توسعه پیدا کرده‌اند، به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

اپل و گوگل در بیانیه مشترک خود به این موضوع اشاره کرده‌اند که با سیستم نوتیفیکیشن قرارگیری در معرض کرونا، کار را برای سازمان‌های بهداشتی ساده‌تر و سریعتر کرده‌اند. در حال حاضر امکان دانلود سیستم عامل iOS 13.7 برای کاربران وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی