ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

مروری بر قابلیت‌های جدید کارت گرافیک‌های سری RTX 3000 انویدیا برای گیمرها

انویدیا ساعاتی قبل از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 رونمایی کرد که بر اساس معماری امپر طراحی شده‌اند. اما در کنار آن، از تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این کارت‌ها برای گیمرها و استریمرها گفت. انویدیا در ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

انویدیا ساعاتی قبل از کارت‌های گرافیک سری RTX 30 رونمایی کرد که بر اساس معماری امپر طراحی شده‌اند. اما در کنار آن، از تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این کارت‌ها برای گیمرها و استریمرها گفت.

انویدیا در رویداد اخیر، اجرای بتل رویال فورتنایت و بازی کال آو دیوتی کلد وار را نمایش داد. هر دو بازی از ردیابی پرتو RTX پشتیبانی می‌کنند و با آپدیت فورتنایت ویژه RTX هم قرار است نور پردازی سراسری مبتنی بر ردیابی پرتو و نیز سایه‌ها و بازتاب‌های ویژه RTX به بازی اضافه شود.

از قابلیت‌هایی که انویدیا در مورد آنها صحبت کرد «Reflex»، «Omniverse Machinima» و «RTX Broadcast» بود. «Omniverse Machinima» قابلیتی است که امکان صداگذاری و افزودن انیمیشن روی چهره بر اساس تصویر وب‌کم را ممکن می کند. به گفته انویدیا انجین به کار رفته در این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده که امکان ایجاد افکت‌های سینمایی با کیفیتی در حد فیلم‌ها را خواهد داشت.

انویدیا

اما کاهش تاخیر، بخش دیگری است که انویدیا به آن توجه ویژه‌ای داشته. اگر بخواهیم ساده بگوییم،‌ تاخیر ورودی، مقدار زمانی است که از شروع یک فعالیت مثل کلیک ماوس تا پردازش و در نهایت نمایش داده شدن آن در مانیتور، طول می‌کشد. با وجود این که بسیاری از ابزارهای داخل بازی‌ها امکان اندازه‌گیری حدودی این تاخیر را دارند اما محاسبه دقیق آن نیاز به تجهیزات پیشرفته از جمله دوربین‌های پر سرعت دارد. البته در عین حال سخت‌افزارهای دیگر از جمله مانیتور و قطعات داخلی کامپیوتر هم در این تاخیر نقش دارند. انویدیا قصد دارد این مشکل را قابلیتی به نام رفلکس رفع کند.

«NVIDIA Reflex» تاخیر ورودی را به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و البته برای بهره بردن از این ویژگی باید عناوین بازی‌ها از آن پشتیبانی کنند. در حال حاضر کال آو دیوتی وارزون و ایپکس لجند از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. این قابلیت همچنین به گیمرها امکان سنجش مقدار تاخیر را می‌دهد؛ در حالی که همان طور که گفتیم پیش از این برای اندازه‌گیری تاخیر نیاز به ابزارهای ثالث بود.

انویدیا

درایورهای فعلی انویدیا از قابلیتی به نام  «ULLM» یا به عبارتی «حالت تاخیر فوق کم» بهره می‌برند اما احتمالا حالت تاخیر پایین رفلکس (NVIDIA Reflex Low Latency Mode) کارایی بهتری نسبت به حالت فعلی خواهد داشت. استفاده از این قابلیت با هر ماوسی ممکن است اما انویدیا به کاربران پیشنهاد می‌کند که برای بهترین کارایی، از ماوس‌های سازگار با این قابلیت از شرکت‌های ایسوس، لاجیتک یا ریزر استفاده کنند. علاوه بر این مانیتورهای جدید با نرخ رفرش ۳۶۰ هرتز که با انویدیا جی-سینک سازگار هستند در افزایش دقت محاسبه تاخیر موثر خواهند بود. هنوز سوالات بسیاری در مورد انویدیا رفلکس وجود دارد که قرار است در ماه آتی میلادی توسط انویدیا پاسخ داده شود.

قابلیت «جی‌فورس برادکست» هم با استفاده از هوش مصنوعی تجربه استریم را بهبود می‌دهد. به نظر می‌رسد این قابلیت بر اساس ویژگی «GeForce Voice» ایجاد شده و با کمک هسته‌های پردازشی هوش مصنوعی RTX نویز پس زمینه صدا را حذف می‌کند. علاوه بر این با کمک این ویژگی، استریمرها می‌توانند از افکت‌های پس زمینه مجازی استفاده کنند.

کارت‌های گرافیک انویدیا جی‌فورس سری RTX 3000 از ۲۷ شهریور ماه روانه بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • jimi1020
    jimi1020 | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    صنعت گیم همیشه برای PC گیمرها لذت بخش تر و پر هزینه تر بوده
    ایکاش قیمت ها تو ایران منطقی بشه تا همه بتونیم در کنار هم از گیم لذت ببریم.

مطالب پیشنهادی