ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی رولزرویس گوست 2021؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلت‌فرم مستقل از ب ام و

شرکت رولزرویس به وعده خود عمل کرده و پس از یک کمپین تبلیغاتی نسبتا طولانی، سرانجام از نسل جدید گوست (Ghost) رونمایی کرد. این خودروی اشرافی به جای پلتفرمی مشترک با ب‌ام‌و سری 7، این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

شرکت رولزرویس به وعده خود عمل کرده و پس از یک کمپین تبلیغاتی نسبتا طولانی، سرانجام از نسل جدید گوست (Ghost) رونمایی کرد. این خودروی اشرافی به جای پلتفرمی مشترک با ب‌ام‌و سری 7، این بار با پلتفرمی جدید و انبوهی از آپشن‌های رفاهی آمده تا بیش از پیش نظر مثبت متمولین و افرادی را که به دنبال آرامش محض هنگام سفرهای جاده‌ای هستند، جلب کند.

از نظر طراحی ظاهری، نسل جدید رولزرویس گوست مثل اکثر مدل‌های اروپایی روندی تکاملی را طی کرده و دامنه تعییرات در نمای بیرونی آن گسترده نیست. یکی از ویژگی‌های جذاب این خودروی اشرافی اضافه شدن 20 چراغ LED به قسمت فوقانی جلوپنجره است. این چراغ‌ها هنگام روشن شدن در شب، جلوه‌ای خاص به پره‌های جلوپنجره می‌بخشند.

چراغ‌های اصلی گوست 2021 از نوع LED و لیزری هستند. در قسمت عقب چراغ‌ها طراحی شکیل‌تری داشته و درون قابی نقره‌ای رنگ قرار گرفته‌اند. در مقایسه با نسل پیشین، طول اتاق گوست جدید با 89 میلی‌متر افزایش به 5,546 میلی‌متر رسیده است؛ عرض آن نیز اکنون 1,978 میلی‌متر شده که در مقایسه با نسل قبلی 30 میلی‌متر بیشتر است.

همانطور که از یک رولزرویس انتظار می‌رود، در داخل کابین با فضایی بسیار لوکس و تجملی روبرو هستیم. خودروساز انگلیسی می‌گوید به لطف کارکرد تقریبا بی‌صدای اجزای مختلف و عایق‌بندی بسیار خوب، هیچ صدایی در داخل کابین شنیده نمی‌شود. جالب آنکه در تست نسخه‌های پروتوتایپ، رولزرویس به این نتیجه رسیده که مجاری مربوط به سیستم تهویه مطبوع باعث تولید صدای اضافی می‌شوند، به همین خاطر در ساختار آنها بازنگری کرده است!

وارد شدن و یا خروج از کابین رولزرویس همیشه حس خاصی دارد، این امر در رابطه با گوست 2021 هم صادق است. مهندسین رولزرویس برای این سدان فوق لوکس مکانیسمی را طراحی کرده‌اند که بدون کوچک‌ترین زحمت به سرنشینان در را باز و بسته می‌کند. برخلاف مدل‌های معمولی، وقتی دستگیره در گوست 2021  کشیده شود، بقیه فرایندها به صورت خودکار انجام شده و درب به آرامی باز می‌شود. پس از پیاده شدن هم برای بستن نیازی به هل دادن درب نیست، چرا که این کار از طریق دکمه مربوطه روی دستگیره خارجی انجام می‌گیرد!

رولزرویس گوست 2021 به سیستم صوتی پیشرفته و سقف ستاره‌دار (Starlight) جدید مجهز شده است. اسپیکرهای بدون مخروطی تعبیه شده در سقف، سطح این قسمت را به یک اسپیکر واحد بزرگ تبدیل می‌کنند.

سدان تشریفاتی انگلستانی‌ها از پلتفرمی مشترک با فانتوم و کالینان سود می‌برد، اما برای دستیابی به تعادلی مناسب بین لذت رانندگی و کابینی راحت، بازنگری‌هایی در شاسی و قسمت‎‌های مختلف اتاق صورت گرفته است.

نیروبخش رولزرویس گوست 2021 یک موتور 6.75 لیتری V12 است. این موتور توئین توربو که مابین کابین و محور جلو نصب شده، توانایی تولید 563 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور قدرتمند از طریق گیربکس 8 سرعته ساخت ZF و سیستم AWD به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود.

بیشترین میزان گشتاور موتور گوست 2021 در دور بسیار پایین 1,600 حاصل می‌شود

قبلا هم به اطلاعتان رسانده بودیم که گیربکس نسل جدید رولزرویس گوست به GPS متصل بوده و با توجه به مسیر پیش رو بهینه‌ترین دنده را انتخاب می‌کند. همانند نسل بعدی مرسدس بنز S کلاس، هر چهار چرخ این خودرو نیز فرمانپذیر هستند.

سیستم تعلیق پیشرفته Planar که ده سال زمان صرف توسعه و تست آن شده، از دیگر ویژگی‌های جالب رولزرویس گوست 2021 به شمار می‌رود. این سیستم در همکاری با دوربین‌های موجود، مدام مسیر مقابل را اسکن کرده و کمک‌فنرها را برای جذب بهینه هرگونه ناهمواری آماده می‌کند.

رولزرویس با نصب موتور در پشت محور جلو موفق شده به نسبت توزیع وزن 50/50 دست پیدا کند

تکنولوژی Planar در واقع نوع تکامل یافته‌تر از سیستم Magic Carpet Ride محسوب شده و هسته اصلی آن را تعلیق بادی با قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع تشکیل می‌دهد. نرم‌افزار مربوط به این تکنولوژی سیستم‌ها و آیتم‌های دیگری چون سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، میزان فرمانپذیری چرخ‌های هر دو محور، سیستم کنترل پایداری و سیستم خشک‌کننده ترمز را نیز مدیریت می‌کند.

شتاب صفر تا 60 مایل گوست 2021 برابر 4.5 ثانیه اعلام شده است

رولزرویس گوست 2021 از سیستم‌های ایمنی متعددی نیز بهره می‌برد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از دستیار دید با قابلیت تشخیص عابرین پیاده یا حیوانات عبوری در شب، سیستم دید هلی‌کوپتری و دید پانورامیک با چهار دوربین، کروز کنترل فعال، اخطار برخورد، اخطار ترافیک عبوری، اخطار خروج از بین خطوط، وای فای هات‌اسپات و پارک خودکار.

مصرف سوخت گوست 2021 در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی عبارت است از 19.6، 12.3 و 16.8 لیتر

و اما قیمت؛ گوست 2021 به عنوان محصولی پایین‌رده از رولزرویس با پرداخت 332,500 دلار قابل خرید خواهد بود. بد نیست بدانید این رقم در مقایسه با مدلی مثل بنتلی فلایینگ اسپر بیش از 100 هزار دلار گران‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • mo13deh
    mo13deh | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    والا همسایه ما هم برای جلو پنجره ماشینش همینجوری چراغ گذاشته بود.... ما میگفتیم جواته.... حالا فهمیدیم که گویا شیک بوده... یا احتمالا الان طراح شده...

  • Arman
    Arman | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    مصرف سوختش یعنی 19 لیتره تو صد کیلومتر؟؟؟؟

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    با ۳۰۰۰$ حقوق متوسط، ده ساله میشه اینو خرید. حقوق متوسط ما ۴.۵ م باشه یعنی ارزش معادلش برای ما ۵۰۰ میلیونه!

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    توی خیابون های کویت و قطر، یا شهر ریاض همونقدر که اینجا بنز و بی ام و هست، اونجاها رولزرویس هست . خیلی فراوان و عادی.
    در واقع با توجه به قیمت گزاف و چندین برابری ماشین در ایران نسبت به قیمت واقعیش خیلی از ماشینهای شاسی بلند و لاکچری تو خیابون ها معادل ارزش یک رولزرویس در اروپا هست.

  • pianist
    pianist | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    هنوز خیلی مونده تا از نظر رفاهی و امنیت به پراید برسه

    • نیما
      نیما | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

      این برای خود خارجی ها هم دست نیافتنی هست و اینکه چه ربطی به پراید داره؟

      • fayyaz.saeed
        fayyaz.saeed | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

        اگر ۳۰۰۰ دلار درآمد ماهانه متوسط حداقلی در آمریکا را در نظر بگیریم با حقوق ده سال میشه اینو خرید. حقوق متوسط حداقلی در ایران ۴.۵ میلیون باشه یعنی ارزش معادل این ماشین برای ما حدود ۵۰۰ میلیون تومنه!!!

مطالب پیشنهادی