ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مظنون جدید هک توییتر شناسایی شد؛ نوجوان ۱۶ ساله طراح اصلی حمله؟

کمتر از دو ماه پیش توییتر مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفت و چندین نفر بازداشت شدند. حالا مقامات فدرال یک نوجوان ۱۶ ساله را در «ماساچوست» شناسایی و با وی ملاقات کرده‌اند که ظاهرا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

کمتر از دو ماه پیش توییتر مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفت و چندین نفر بازداشت شدند. حالا مقامات فدرال یک نوجوان ۱۶ ساله را در «ماساچوست» شناسایی و با وی ملاقات کرده‌اند که ظاهرا نقش بالایی در هک توییتر داشته و طراحی اصلی آن بوده است.

مرداد ماه مقامات یک نوجوان ۱۷ ساله به نام «گراهام کلارک» را به عنوان مغز متفکر بزرگترین حمله هکری در تاریخ توییتر دستگیر کردند. حالا به نظر می‌رسد یک نوجوان دیگر در این پرونده حضور دارد که نقش بیشتری نسبت به کلارک در این هک ایفا کرده است.

این نوجوان که هنوز نام آن مشخص نشده، ظاهرا در ماه مه همراه با کلارک حمله به توییتر را برنامه‌ریزی کرده است. طبق گزارش جدید، این احتمال وجود دارد که نوجوانان اهل ماساچوست با استفاده از تکنیک‌های فیشینگ صوتی به سیستم‌های بک‌اند بیشتری نفوذ کرده باشند.

در تاریخ ۲۵ تیر ماه دو نوجوان به همراه چندین نفر دیگر از اعتبارنامه‌های سرقتی کارکنان توییتر استفاده کردند تا یک کلاهبرداری بیت کوینی بزرگ راه‌اندازی کنند و برای هدف خود، از حساب‌های افراد مطرحی مانند جو بایدن، ایلان ماسک، باراک اوباما و شرکت اپل استفاده کردند.

توییتر

توییتر در گذشته اعلام کرده بود که مهاجمان به پسورد این حساب‌ها دست پیدا نکرده‌اند و به جای این کار، از سیستم‌های داخلی کارکنان برای کلاهبرداری خود استفاده کرده‌اند. پس از مدتی این شبکه اجتماعی از دسترسی مهاجمان به پیام‌های دایرکت حداقل ۳۶ حساب خبر داد.

چندین ساعت پس از این حمله، صرافی‌های ارز دیجیتال مانع از انتقال بیت کوین به حساب مهاجمان شدند و آن‌ها نتوانستند به رمزارز زیادی دست پیدا کنند. با این حال طبق گزارش‌ها، افراد فریب خورده ۱۲ بیت کوین به ارزش تقریبی ۱۴۰ هزار دلار به حساب مهاجمان منتقل کرده‌اند.

انتظار می‌رود در آینده مقامات فدرال اطلاعات بیشتری درباره این نوجوان منتشر کنند و همچنین از نقش وی که احتمالا مغز متفکر اصلی این حمله محسوب می‌شود، پرده بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

    یعنی اینقدر امنیت محصولات آمریکایی افتضاح هستش

    • آریا
      آریا | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹

      اره افتضاحه. اصلا استفاده نکن. به دوستان خرزشیت کن توصیه کن استفاده ننکند

مطالب پیشنهادی