ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش نمایندگان روس برای واریز بخشی از کارمزد اپ استور به خزانه دولت

یکی از قانون‌گذاران روسیه اخیرا لایحه‌ای را پیشنهاد کرده که اگر به تصویب برسد، سهم اپل از تمام خریدهای درون‌برنامه‌ای را به ۲۰ درصد کاهش خواهد داد که به شکل قابل توجهی از سهم همیشگی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

یکی از قانون‌گذاران روسیه اخیرا لایحه‌ای را پیشنهاد کرده که اگر به تصویب برسد، سهم اپل از تمام خریدهای درون‌برنامه‌ای را به ۲۰ درصد کاهش خواهد داد که به شکل قابل توجهی از سهم همیشگی و ۳۰ درصدی اپل از مبادلات مالی درون اپ استور کمتر است. بنابر گزارش خبرگزاری رویترز،‌ فدوت توموسوف، نماینده ایالت دوما در مجلس روسیه خواستار تصویب این قانون شده است. اما جالب اینکه پیشنهاد کاهش ۱۰ درصدی سهم اپل برای حمایت از توسعه‌دهندگان نیست و توسوف خواستار پرداخت این بخش به دولت شده تا سرمایه لازم برای تربیت متخصصین حوزه فناوری اطلاعات تامین شود.

شرکت‌هایی نظیر اپل، گوگل، والو (صاحب پلتفرم استیم) و بسیاری دیگر همگی برای سالیان متمادی سهمی ۳۰ درصدی از تمام مبادلات مالی درون استورهای خود داشته‌اند. اما این سهم اخیرا جنجال‌های بسیار زیادی (به خصوص برای اپل) به وجود آورده و توسعه‌دهندگان و قانون‌گذاران حالا این سهم را غیرمنصفانه تلقی می‌کنند. از سوی دیگر، برخی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی و اروپایی نیز جانب توسعه‌دهندگان را گرفته‌اند و بیش از پیش به موضوع دامن زده‌اند. یکی از آن شرکت‌ها اپیک گیمز است که اخیرا با تخطی از قوانین اپ استور، امکان خرید مستقیم آیتم‌های بازی فورتنایت را با قیمت کمتر فراهم آورد.

طی ماه گذشته میلادی، مقامات روسی پی بردند که اپل با بلاک کردن یکی از اپلیکیشن‌های کسپرسکای که برای پایش مدت زمان استفاده کودکان از دیوایس‌های هوشمند طراحی شده بود، پا را از محدوده اختیارات خود فراتر گذاشته است. در همان زمان، اپل گفت که در تصمیم خود تجدید نظر خواهد کرد و احتمالا در آینده نزدیک هم دائما مشغول به مبارزه برای حفظ کنترل خود بر اپ استور در اقصی نقاط جهان باشد.

در حال حاضر مشخص نیست که لایحه پیشنهادی توموسوف از چه میزان حمایت در مجلس نمایندگان روسیه برخوردار است، خصوصا با درنظرگیری اینکه او عضو حزب روسیه واحد نیست. اما با وجود جوی که اخیرا علیه اپل به راه افتاده، آنقدرها هم بعید به نظر نمی‌رسد که روس‌ها از این جنبش حمایت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    باشه بشین تا بدن ?
    ترامپ به اروپا که همپیمانشه باج نداد به شما باج بده؟? ?

مطالب پیشنهادی