ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وای‌فای 6E
تکنولوژی

ایسوس از اولین روتر با پشتیبانی از وای‌فای 6E رونمایی کرد

ایسوس از روتر ROG Rapture GT-AXE11000 رونمایی کرده است. این مدل، اولین روتر با پشتیبانی از وای‌فای 6E است. کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) چند ماه قبل از آزادسازی فرکانس 6 گیگاهرتز برای استفاده‌های بی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

ایسوس از روتر ROG Rapture GT-AXE11000 رونمایی کرده است. این مدل، اولین روتر با پشتیبانی از وای‌فای 6E است.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) چند ماه قبل از آزادسازی فرکانس 6 گیگاهرتز برای استفاده‌های بی نیاز از مجوز در ایالات متحده جهت استفاده در وای‌فای گفته بود و حالا با معرفی اولین روتر با پشتیبانی از این استاندارد، پای این تکنولوژی به خانه‌ها و ادارات باز می‌شود.

دستگاه‌های وای‌فای نسل‌های قبل (از جمله وای‌فای 6) با فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز کار می‌کنند اما دستگاه‌های سازگار با وای‌فای 6E امکان استفاده از فرکانس‌های ۶ گیگاهرتز را نیز دارند. این دستگاه‌ها مشابه با مدل‌های سازگار با وای‌فای ۶ (در فرکانس ۵ گیگاهرتز) کار می‌کنند اما در عوض کانال‌های آنها با سیگنال‌های ۵ گیگاهرتزی هم پوشانی ندارد و به همین دلیل خبری از تداخل وای‌فای 6E با تجهیزات وای‌فای ۶ نیست. همچنین به لطف این استاندارد، پهنای باند در مقایسه با فرکانس ۵ گیگاهرتز، دو برابر می‌شود و در نتیجه انتقال ترافیک سریع‌تر و کارآمدتر صورت می‌گیرد.

وای‌فای 6E

ایسوس ROG Rapture GT-AXE11000 یک روتر گیمینگ پیشرفته و ۳ بانده است که مشابه نسل قبلی همین سری به ۸ آنتن مجهز شده است. این مدل همچنین از یک پورت LAN مالتی-گیگ بهره می‌برد که امکان دسترسی به سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه را دارد. علاوه بر این می‌توانید دو پورت LAN گیگابیتی را با هم ترکیب کنید تا امکان دسترسی به سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه فراهم شود؛ البته این دو ویژگی در صورتی قابل استفاده است که دستگاه سمت دیگر هم از آن پشتیبانی کند. ایسوس ROG Rapture GT-AXE11000 همچنین از پردازنده ۱.۸ گیگاهرتزی ۶۴ بیتی در کنار یک گیگابایت رم بهره می‌برد.

استفاده از فرکانس جدید می‌تواند برای گیمرهای حوزه واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده مفید باشد؛ چرا که این گیمرها در حال حاضر به اتصال مبتنی بر کابل محدود هستند اما فرکانس جدید؛ پهنای باند بیشتر و البته با تداخل کمتر را در اختیار کاربر می‌گذارد.

روتر ایسوس ROG Rapture GT-AXE11000 از ماه دسامبر (آذر تا دی ماه سال جاری) روانه بازار می‌شود. هنوز قیمت این مدل اعلام نشده اما از آنجایی که نسل قبلی با قیمت ۴۵۰ دلار به فروش می‌رسید احتمالا این بار هم با یک روتر گران قیمت طرف خواهیم بود. در هفته‌های آتی جزئیات بیشتری از مشخصات این مدل اعلام خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی