ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارت گرافیک ایسوس جی‌فورس RTX30

کارت گرافیک ROG Strix ایسوس با چیپ‌های جی‌فورس RTX30 معرفی شد

ایسوس از اولین کارت گرافیک خود که از پردازشگر گرافیکی انویدیا جی‌فورس سری RTX30 بهره می‌برد رونمایی کرد. این کارت گرافیک که از سری گیمینگ ROG Strix است به سیستم خنک کننده جدید طراحی شده توسط ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ایسوس از اولین کارت گرافیک خود که از پردازشگر گرافیکی انویدیا جی‌فورس سری RTX30 بهره می‌برد رونمایی کرد.

این کارت گرافیک که از سری گیمینگ ROG Strix است به سیستم خنک کننده جدید طراحی شده توسط ایسوس مجهز شده است. از آنجایی که سری RTX 30 در مقایسه با سری قبلی، یعنی RTX20 تا ۱.۹ برابر کارایی بالاتری دارد بزرگترین جهش نسل انویدیا به شمار می‌آید و به همین دلیل ایسوس به فکر طراحی مجدد سیستم خنک کننده این کارت گرافیک افتاده است. به گفته ایسوس، تغییرات در این سری، بزرگترین طراحی مجدد در ۴ سال اخیر در سری استریکس این کمپانی محسوب می‌شود.

کارت گرافیک ایسوس جی‌فورس RTX30

ایسوس تغییرات طراحی را با فن کارت گرافیک آغاز کرده است. فن جدید نسبت به نسل قبل پره‌های بیشتری دارد و حالا جریان هوای بیشتری تولید می‌کند. ایسوس همچنین برد مدار را به گونه‌ای طراحی کرده که هوا در مقایسه با گذشته جریان بهتری روی آن داشته باشد. در برد جدید سوراخ‌ها افزایش یافته تا خروج هوا از مکان‌های بیشتری ممکن شود. تعداد اتصالات ۸ پین پاور هم به ۳ عدد رسیده تا توان مورد نیاز کارت گرافیک برای شرایط سخت از جمله اورکلاک به راحتی تامین شود.

کارت گرافیک ایسوس جی‌فورس RTX30

به گفته ایسوس تمامی این تغییرات طراحی، کارایی بالاتر در کنار انعطاف‌پذیری بیشتر برای کاربران را به همراه دارد و البته به این منظور زیبایی یا نویز کم کارت گرافیک فدا نشده است. ایسوس این کارت گرافیک را انتخابی عالی برای کسانی می‌داند که به دنبال بالاترین کارایی و نیز جمع کردن یک سیستم رده بالا هستند.

هنوز قیمت کارت گرافیک‌های جدید ایسوس اعلام نشده اما انتظار می‌رود با راه یافتن مدل‌های جی‌فورس RTX 3070 در کنار مدل‌های ۳۰۸۰ و ۳۰۹۰ به بازار، قیمت‌ها هم مشخص شود.

سایر خبرهای رویداد IFA2020 را می‌توانید از این لینک دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی