اپل ظاهرا در تدارک امکانی برای توسعه دهندگان است که با کمک آن میتوانند با ارائه پیشنهاد تخفیف یا اشتراک رایگان، کاربران بیشتری را جذب محصولات نرم افزاری خود کنند. این غول فناوری روز گذشته خبر داد که به زودی دسترسی به قابلیتی به نام Offer Codes را برای توسعه دهندگان فراهم می کند؛ کدهایی یکتا و متشکل از عدد و حروف که امکان دریافت اشتراک رایگان یا همراه با تخفیف برنامه های اپ استور را به مشتریان این مارکت می دهند.

توسعه دهندگان میتوانند این کدهای یکبار مصرف را به صورت آنلاین یا آفلاین میان کاربران خود توزیع کنند (مثلا با ارسال ایمیل های انبوه آنها را به دست مشترکان برنامه های خود برسانند یا در جریان رویدادهای مختلف به عنوان هدیه در اختیارشان بگذارند).

استفاده از این کدها برای مشترکان جدید، فعلی و قدیمی میسر خواهد بود و این کاملا به دسترسی هایی بستگی خواهد داشت که توسعه دهنده در اختیار کاربرانش قرار می دهد. در هر بار امکان استفاده از تنها یک کد برای یک برنامه فراهم خواهد بود و هر حساب کاربری میتواند در هر زمان نهایتا تا ۱۰ کد فعال را برای برنامه های مختلف استفاده کند.

اپ استور

این کدها همانطور که اشاره شده دسترسی رایگان یا همراه با تخفیف به اشتراک برنامه ها را در اختیار کاربران قرار می دهند با این حال روشن است که افزایش علاقمندی مشتریان به محصولات نرم افزاری یک توسعه دهنده خاص در نهایت به نفع اپل تمام خواهد شد. با این روش در سال نخست ۳۰ درصد فروش اپل از محل اشتراک برنامه ها کاهش پیدا میکند و در سال های بعد که کاربر همچنان مشترک یک برنامه خاص باقی بمانند کمیسیون این کاهش به ۱۵ درصد تقلیل می یابد.

ارائه این کدهای تخفیف از اواخر امسال برای توسعه دهندگان امکان پذیر خواهد بود و تاریخ دقیق تر آن احتمالا بعد از انتشار iOS 14 و iPadOS 14 است.