ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به‌روزرسانی ماه مه ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰، اینترنت را در دیوایس‌های مجهز به LTE از کار می‌اندازد

به نظر می‌رسد که مایکروسافت هیچوقت نمی‌تواند از نفرین به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ رهایی یابد. اگرچه شرایط به اندازه به‌روزرسانی‌های چند سال قبل وخیم نیست، اما آپدیت ورژن ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ (یا به عبارت دیگر، آپدیت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

به نظر می‌رسد که مایکروسافت هیچوقت نمی‌تواند از نفرین به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ رهایی یابد. اگرچه شرایط به اندازه به‌روزرسانی‌های چند سال قبل وخیم نیست، اما آپدیت ورژن ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ (یا به عبارت دیگر، آپدیت ماه مه ۲۰۲۰) احتمالا برای برخی از سخت‌افزارها شدیدا خطرناک و مشکل‌ساز ظاهر شود. این موضوع به خودی خود چندان تازگی ندارد، اما آنچه شرایط را عجیب کرده اینست که مایکروسافت اکنون انتشار این به‌روزرسانی را برای برخی از دیوایس‌ها متوقف کرده و دلیلش باگی است که سال پیش فیکس شده بود و حالا مجددا گریبان‌گیر مایکروسافت و کاربرانش شده.

مایکروسافت در صفحه مستندات مربوط به ورژن ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ به مشکلی اشاره کرده که قطعا برای برخی از کاربران آشنا خواهد بود. در این صفحه آمده که مودم‌های WWAN LTE، از جمله همان مودم‌هایی که در دیوایس‌های خانواده سرفیس مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بعد از قرار گرفتن در وضعیت هایبرنیت یا اسلیپ، با مشکلاتی در اتصال به اینترنت یا اصلا شناختن اینترنت رو‌به‌رو می‌شوند. به خاطر این باگ، مایکروسافت موقتا دریافت به‌روزرسانی روی برخی از دیوایس‌های مبتنی بر LTE را متوقف کرده تا قادر به حل مشکل باشد.

همانطور که بالاتر اشاره شد، ناامیدکننده‌ترین موضوع اینست که مایکروسافت دقیقا همین مشکل را در آپدیت‌های ورژن ۱۹۰۳ و ۱۹۰۹ سال پیش برطرف کرده بود. اینکه باگ‌ها از دنیای مردگان بازگردند، در حوزه نرم‌افزار اتفاق عجیبی نیست، اما احتمالا کاربران (و خصوصا کاربران سخت‌افزارهای خود مایکروسافت) انتظار دارند که این شرکت دقت بیشتری در عرضه به‌روزرسانی‌های خود نشان دهد. خوش‌بختانه آن‌دسته از افرادی که تحت تاثیر باگ قرار گرفته‌اند هم می‌توانند به آسانیِ خاموش و روشن کردن حالت هواپیما، مشکل را برطرف کنند.

ناگفته نماند که ورژن ۲۰۰۴ ویندوز ۱۰ یک باگ دیگر هم دارد که برطرف کردنش آنقدرها آسان نیست و باید منتظر فیکس مایکروسافت باقی ماند. این باگ باعث می‌شود که اس‌اس‌دی تحت فشار مداوم عملیات‌های دیفرگ قرار بگیرد و عملا طول عمرش کاهش بیابید.

این اولین باری نیست که به‌روزرسانی مایکروسافت به همان اندازه‌ای که قابلیت‌های جدید با خود به همراه می‌آورد، حاوی باگ‌های گوناگون هم باشد. اما کاربران همواره امیدوارند که به‌روزرسانی‌های جدید شکلی باثبات‌تر و قابل اتکاتر از قبل به خود بگیرند. خوشبختانه مایکروسافت هنوز آپدیتی منتشر نکرده که منجر به حذف شدن تمام فایل‌های کاربران شود اما با این روند، آنقدرها هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • forotan
    forotan | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    کاش ویندوز بتا داشتیم مایکروسافت اول آزمایش می کرد بعد روی ویندوز اصلی پیاده می کرد

  • Milad
    Milad | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    این بروزرسانی ها دهن مردمو سرویس کرده، یا بروزرسانی ارائه ندین یا اگر میدین بی نقص و بهبودبخش باشه. چرا از مردم بجای موش آزمایشگاهی استفاده میکنید و حجم اینترنتو هدر میدین، البته سوء تفاهم نشه، منظورم دیجیاتو نیست.

مطالب پیشنهادی