ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشته نوری جدید Philips Hue، نورپردازی اتاق را با تصاویر بازی‌ها و فیلم‌ها همگام می‌کند

در جریان نمایشگاه IFA 2020 از یک رشته نوری جدید در خانواده Philips Hue رونمایی شده که می‌توانید آن را پشت تلویزیون قرار دهید تا همراه با هرآنچه روی نمایشگر به تصویر کشیده می‌شود، نور ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

در جریان نمایشگاه IFA 2020 از یک رشته نوری جدید در خانواده Philips Hue رونمایی شده که می‌توانید آن را پشت تلویزیون قرار دهید تا همراه با هرآنچه روی نمایشگر به تصویر کشیده می‌شود، نور عوض کند. خانواده Philips Hue تا به امروز چندین رشته نوری مختلف را شامل شده، اما این مدل جدید که Philips Hue Play نام گرفته، قادر به نمایش رنگ‌های مختلف در بخش‌های مختلف رشته است و برخلاف مدل‌های قبلی تنها به یک رنگ واحد محدود نمی‌شود. به این ترتیب، هنگام اتصال آن پشت تلویزیون تجربه‌ای درگیرکننده‌تر به دست می‌آورید.

البته لازم به اشاره است که برای کارکرد صحیح این رشته نوری، نیازمند خرید تجهیزات اضافی نیز هستید. برای مثال اگر به دنبال استفاده از آن روی تلویزیون باشید، باید یک Hue Bridge با قیمت ۶۰ دلار و یک سینک‌باکس Philips Hue Play HDMI را به قیمت ۲۳۰ دلار خریداری کنید. از سوی دیگر، خرید Hue Bridge برای استفاده روی مانیتور کفایت می‌کند و صرفا نیازمند استفاده از اپلیکیشن Philips Hue Sync هستید. قطعات مورد نیاز برای اتصال رشته نوری نیز درون جعبه Philips Hue Play قرار گرفته‌اند.

شرکت Signify که سازنده سیستم‌های Hue است برای چندین سال متمادی مشغول به ساخت تجهیزات نورپردازی‌ای بوده که با سرگرمی‌های خانگی ادغام می‌شوند. ایده کلی کار اینست که هنگام تماشای فیلم یا تجربه بازی‌های ویدیویی، با هماهنگ‌سازی نورپردازی اتاق با آنچه روی صفحه به نمایش در می‌آید، تجربه‌ای درگیرکننده‌تر به دست آورید. این قابلیت اگرچه به خوبی کار می‌کند اما به عقیده بسیاری،‌ تغییر سریع نورها بیشتر از اینکه عمق تجربه را بالا ببرد، به حواس‌پرتی دائمی منجر می‌شود.

رشته نوری Philips Hue Play قرار است در اندازه‌هایی عرضه شود که برای تلویزیون‌هایی ۵۵ الی ۸۵ اینچی مناسب هستند و قیمت‌گذاری نیز بین ۲۰۰ الی ۲۴۰ دلار متغیر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی