ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست 5G کوالکام
تکنولوژی

کوالکام در سال ۲۰۲۱، چیپست‌های 5G را به موبایل‌های اقتصادی می‌آورد

بنابر اخبار تازه، کوالکام قصد دارد تکنولوژی 5G را در سال ۲۰۲۱ به چیپست‌های اقتصادی سری ۴ خود اضافه کند که سبب خواهد شد ارزان‌قیمت‌ترین موبایل‌های بازار هم با پشتیبانی از جدیدترین استاندارد شبکه‌های مخابراتی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۵

بنابر اخبار تازه، کوالکام قصد دارد تکنولوژی 5G را در سال ۲۰۲۱ به چیپست‌های اقتصادی سری ۴ خود اضافه کند که سبب خواهد شد ارزان‌قیمت‌ترین موبایل‌های بازار هم با پشتیبانی از جدیدترین استاندارد شبکه‌های مخابراتی از راه برسند.

کوالکام طی چند وقت اخیر به شکلی آهسته اما پیوسته چیپست‌های سازگار با 5G خود افزایش داده است. در سال ۲۰۱۹ میلادی، تنها چیپست‌های پرچمدار سری ۸ این شرکت از 5G پشتیبانی می‌کرد (و حتی آن موقع هم صرفا یک گزینه اضافی بود که در اختیار برخی از موبایل‌ها قرار می‌گرفت). امسال نیز شاهد گسترش چشمگیر لاین‌آپ کوالکام بوده‌ایم. اسنپدراگون ۸۶۵ فعلی با یک مودم 5G مجزا کار می‌کند و از سوی دیگر امثال اسنپدراگون ۷۶۵ و اسنپدراگون ۶۹۰ را در سری ۷ و ۶ داشته‌ایم.

اما افزودن 5G به موج بعدی از چیپست‌های سری ۴ می‌تواند بزرگ‌ترین کاری باشد که کوالکام طی این سال‌ها انجام داده. زیرا دیوایس‌های اندرویدی مجهز به چیپست‌های سری ۴، جزو ارزان‌قیمت‌ترین دیوایس‌های موجود در بازار حساب می‌آیند که معمولا ۲۰۰ دلار یا کمتر قیمت‌گذاری می‌شوند. بنابراین با تجهیز این موبایل‌ها به 5G، شاهد افزایش چشمگیر استفاده از شبکه‌های مخابراتی 5G خواهیم بود. در حال حاضر ارزان‌ترین موبایلی که با پشتیبانی از این تکنولوژی می‌توان یافت، ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

کوالکام جزییات بیشتری راجع به چیپ‌های سری ۴ و سازگار با 5G خود ارائه نکرده. برای مثال مشخص نیست که از چه مودمی برای این چیپ‌ها استفاده خواهد شد و اینکه مودم درون خود چیپست قرار می‌گیرد یا نیازمند واحدی مستقل در موبایل است. یک سوال مهم دیگر اینکه آیا امکان پشتیبانی از شبکه‌های mmWave وجود خواهد داشت یا کاربران تنها به شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز متصل می‌شوند؟

در هر صورت انتظار می‌رود به‌زودی شاهد انتشار جزییات بیشتر درباره چیپ‌های سری ۴ باشیم، زیرا کوالکام پیش‌بینی کرده که نخستین موج از موبایل‌های مجهز به این چیپست‌ها در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ از راه می‌رسند. از سوی دیگر سه شرکت اوپو، موتورولا و شیائومی جزو برجسته‌ترین شرکت‌هایی هستند که متعهد به تولید موبایل‌های 5G با چیپست‌های سری ۴ اسنپدراگون شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹

    زارت، صبر می‌کرد 6جی بیاد بعد، چه عجوله

مطالب پیشنهادی