ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی چیپ اسنپدراگون 8cx Gen 2 5G برای لپ تاپ های مبتنی بر معماری ARM

تقریبا دو سالی از معرفی اسنپدراگون 8cx می گذرد؛ پردازنده پرچمدار کوالکام که بر پایه معماری ARM و برای لپ تاپ های ویندوزی ساخته شده است. حالا در IFA 2020 این شرکت از نسل جدید ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

تقریبا دو سالی از معرفی اسنپدراگون 8cx می گذرد؛ پردازنده پرچمدار کوالکام که بر پایه معماری ARM و برای لپ تاپ های ویندوزی ساخته شده است. حالا در IFA 2020 این شرکت از نسل جدید پردازنده یاد شده رونمایی کرده است: اسنپدراگون 8cx Gen 2 5G که بهبودهایی را نسبت به نسل نخست خود دارد.

البته کوالکام توضیحات جامعی در خصوص بهبودهای دقیق این پردازنده نسبت به نسل اولش ارائه نکرده و صرفا به ذکر این نکته بسنده کرده که 8cx Gen 2 به لحاظ عملکردی و مصرف انرژی از نسل قبلی بهتر است.

با این حال کوالکام در بیانیه خبری خود روی این نکته تاکید داشته که چیپست جدید آن شانه به شانه سیستم های سنتی اینتل حرکت می کند. طبق ادعای کوالکام عملکرد 8cx Gen 2 به مراتب بالاتر از مدل های هم رده اش از نسل دهم اینتل و همچنین سری Lakefield (که مستقیما پردازنده های ویژه لپ تاپ کوالکام را به چالش می کشند) است.

8cx Gen 2 همچنین مصرف انرژی کمتری دارد و طبق ادعای کوالکام دستگاه های بهره مند از آن با هر بار شارژ تا یک روز و حتی ۲۵ ساعت کار مداوم شارژ خواهند داشت.

اسنپدراگون 8cx Gen 2 5G

از دیگر ویژگی های این پردازنده می توان به پشتیبانی داخلی از وای فای 6، بلوتوث ۵.۱ و تکنولوژی صوتی Aqstic کوالکام اشاره کرد (که برای حذف بازتاب و نویز به کار می رود). این چیپ همچنین از مانیتورهای 4K اکسترنال با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی میکند. شرکت سازنده این تراشه در بیانیه خبری خود از بهبود قابلیتهای امنیتی برای مشتریان سازمانی و همچنین توانمندی های هوش مصنوعی در آن سخن به میان آورده که برای مثال امکاناتی نظیر تشخیص تماس چشمی (مشابه سرفیس پرو اکس) را در بر می گیرد.

علیرغم اضافه شدن نام 5G به 8cx Gen 2، تراشه مورد بحث مزیت چندانی نسبت به نسل نخست خود به لحاظ ارتباطی ندارد و همان مودم X24 LTE و یا X55 5G modem موجود در اسنپدراگون 8cx را در خود جای داده با این حال انتخاب هر کدام از این مودم ها به انتخاب شرکت تولیدکننده لپ تاپ بستگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی