ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس از ۱۳ کامپیوتر جدید با پردازنده‌های نسل ۱۰ و ۱۱ اینتل رونمایی کرد

اینتل طی سال جاری میلادی چه از نظر وضعیت کسب‌وکار و چه تصویری که از برند خود به نمایش گذاشته، در شرایط آنقدرها مساعدی نبوده‌ است و تقصیر را نیز نمی‌توان کاملا به گردن کووید-۱۹ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۹

اینتل طی سال جاری میلادی چه از نظر وضعیت کسب‌وکار و چه تصویری که از برند خود به نمایش گذاشته، در شرایط آنقدرها مساعدی نبوده‌ است و تقصیر را نیز نمی‌توان کاملا به گردن کووید-۱۹ انداخت. وقتی اپل اعلام کرد که به جای پردازنده‌های اینتل، از پردازنده‌های مبتنی بر ARM در مک‌های جدید خود استفاده خواهد کرد، مشخصا ضربه بزرگی به اعتبار اینتل وارد شد و از سوی دیگر، مجددا مشخص شد که اینتل از نظر بهینگی و بهبود هرچه بیشتر قطعات سیلیکونی‌اش، با چه محدودیت‌های بزرگی مواجه است.

اما اینتل ساکت ننشسته و در پاسخ، از پردازنده‌های Core نسل یازدهم و همینطور برند جدید Intel Evo رونمایی کرده است.این شرکت ضمنا توانسته برخی از شرکای قدیمی‌اش در بازار کامپیوترهای شخصی را نیز گرد خود جمع کند و یکی از آن‌ها ایسوس است که اخیرا ۱۳ کامپیوتر جدید با پردازنده‌های اینتل معرفی کرده.

ستاره نمایش، حداقل تا جایی که به همکاری با اینتل مربوط می‌شود، لپتاپ جدید ASUS ZenBook Flip S است که نخستین محصول در خانواده Intel Evo نیز به حساب می‌آید. این یعنی که لپتاپ به شکلی تضمین شده سبک‌وزن است و وزن ۱.۲ کیلوگرمی آن باعث نمی‌شود که قدرت سخت‌افزاری ضعیفی داشته باشد. علاوه بر پردازنده Intel Core i7 نسل یازدهم و گرافیک Intel Iris Xe، این لپتاپ تبدیل‌شونده از وای-فای ۶ اینتل، تاندربولت ۴ اینتل و پشتیبانی از قلم استایلوس هم بهره‌مند شده.

البته این بدان معنا نیست که دیگر اعضای لاین‌آپ ایسوس در سال ۲۰۲۰ ارزش توجه ندارند. لپتاپ ZenBook 14 برای مثال کوچک‌ترین لپتاپی است که ایسوس با نمایشگر ثانویه خود تحت عنوان ScreenPad ساخته است. البته این محصول جزو سری Intel Evo نیست، اما مشخصاتی بسیار مشابه به لپتاپ ZenBook Flip S دارد و حتی یکی از مدل‌های آن همراه با گرافیک GeForce MX450 انویدیا از راه می‌رسد.

و همه‌چیز راجع به آخرین پردازنده‌های اینتل هم نیست، چرا که ایسوس مدل‌هایی جدید همراه با پردازنده‌های نسل دهم Core نیز به دست مشتریان خود خواهد رساند. این موضوع برای مثال راجع به کامپیوتر یکپارچه ASUS Zen AIO مصداق دارد که در دو اندازه ۲۴ و ۲۲ اینچ از راه می‌رسد و به گرافیک Nvidia MX330 و اسپیکرهای Harman Kardon در جلو مجهز شده.

درحالی که ایسر، سامسونگ، ایسوس و احتمالا انبوهی از برندهای دیگر به جمع تولیدکنندگان لپتاپ‌های Intel Evo پیوسته‌اند، اینتل در حال نمایش قدرت است و می‌خواهد اثبات کند که علی‌رغم تمام موانع، همچنان یکی از برترین تولیدکنندگان پردازنده در بازار است. البته این لپتاپ‌ها در دورانی از راه رسیده‌اند که بازار دچار نوعی ناپایداری است و عرضه و تقاضا می‌تواند خیلی زود و با عبور از یک سه‌ماهه به سه‌ماهه دیگر تغییر کند. در صورت باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از لپ‌تاپ‌های سری Intel Evo به بیشترین موفقیت در این بازار دست می‌یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی