TCL در دنیا به خاطر تلویزیون های مقرون به صرفه و گوشی های ارزان قیمتش شناخته می شود اما این شرکت تصمیم گرفته که توانایی خود در ارائه محصولات نوآور و تکنولوژی های جدید را هم به نمایش بگذارد. این کمپانی دقایقی پیش از NXTPAPER رونمایی کرد؛ نوع جدیدی از نمایشگر که با کاهش پرش تصویر، نور آبی و روشنایی خروجی، حفاظت بیشتری از چشم کاربران به عمل می آورد.

تی سی ال اعلام کرده که این قابلیت شبیه به E Ink عمل می کند و از آن تحت عنوان ترکیب نمایشگر و کاغذ یاد کرده است. تی سی ال همچنین خاطرنشان کرده که محصول جدیدش گواهینامه های حفاظت از چشم را از لابراتوار Rhine آلمان دریافت کرده و ۱۱ پتنت مختلف برای این منظور را دریافت نموده است.

البته انتظار نداشته باشید که کاغذ NXTPAPER را روی تلفن های همراه ببینید چراکه طبق اعلام شرکت سازنده این پنل برای محصولات بزرگ تر نظیر تبلت ها و کتابخوان های الکترونیک ساخته شده است. تکنولوژی نمایشگر جدید تی سی ال همچنین از فناوری فول اچ دی پشتیبانی می کند و امکان پخش نرم ویدیو روی سطحی شبیه به کاغذ را فراهم می کند.

تی سی ال گفته است که این فناوری برخلاف E Ink تا ۲۵ درصد تضاد رنگ بیشتری دارد و از یک نمایشگر به شدت بازتاب دهنده برخوردار است تا از نور طبیعی برای پخش محتوا کمک بگیرد و دیگر نیازی به نور پس زمینه نداشته باشد.

ضخامت NXTPAPER هم نسبت به نمایشگرهای LCD معمولی ۳۶ درصد کمتر است و مصرف برق آن نیز ۵۶ درصد پایین تر عنوان شده تا نیازی به استفاده از باتری های بزرگ در دستگاه های بهره مند از آن نباشد. شرکت سازنده صرفا رندری از این محصول را منتشر کرده و هنوز نمونه واقعی از آن را نشان نداده است.

هنوز حرفی از تاریخ عرضه این محصول به میان نیامده اما TCL اعلام کرده که میتوان انتظار داشت تکنولوژی نمایشگر جدید آن به زودی در محصولات واقعی به خدمت گرفته شود.