ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۳ کارمند نخست اینستاگرام اکنون مشغول به چه کاری هستند؟

اینستاگرام در دهه اخیر مسیری بسیار طولانی را پیموده. در سال ۲۰۱۰، این یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری لوکیشن و تصویر بود که Burbn نام داشت و کوین سیستروم، موسس‌اش، در اوقات فراغتش روی آن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

اینستاگرام در دهه اخیر مسیری بسیار طولانی را پیموده.

در سال ۲۰۱۰، این یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری لوکیشن و تصویر بود که Burbn نام داشت و کوین سیستروم، موسس‌اش، در اوقات فراغتش روی آن کار می‌کرد. در نهایت او مایک کرایگر، هم‌موسس دیگر را هم به تیم آورد تا با یک تغییر مسیر ناگهانی، اپلیکیشن مورد اشاره تمام تمرکزش را روی تصویربرداری بگذارد.

اما اینستاگرام به استخدام کارمندان به شکلی کند شهرت داشت. گفته می‌شود سیستروم تنها به دنبال استخدام افرادی علاقه‌مند بود که واقعا برای کار روی اپلیکیشن اشتیاق داشته باشند. و تا زمانی که اینستاگرام در ماه آپریل ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد، این شرکت تنها ۱۳ کارمند داشت که سیستروم و کرایگر دو تن از آن‌ها بودند.

به کمک اطلاعات درج شده در کتاب «No Fliter: The Inside Story of Instagram» که توسط سارا فرایر نوشته شده، در این مقاله به معرفی آن دسته از کارمندان اینستاگرام می‌پردازیم که در مهم‌ترین دوران در تاریخچه این شرکت مشغول به کار بوده‌اند: یعنی زمانی که فیسبوک اینستاگرام را به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. برخی از آن کارمندان همچنان در شرکت کار می‌کنند، برخی دیگر به سراغ تاسیس کمپانی‌های خودشان رفته‌اند و تعدادی هم به صورت تمام و کمال از دنیای تکنولوژی خداحافظی کرده‌اند.

این شما و این مروری بر کارنامه ۱۳ کارمند نخست اینستاگرام.


مایک لومانز: او یکی از سه کارمندی بود که درست پیش از خرید اینستاگرام از سوی فیسبوک، به شرکت پیوست.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: مارس ۲۰۱۲ الی سپتامبر ۲۰۱۴

آخرین سمت در اینستاگرام: طراح محصول

او اکنون چه می‌کند: لومانز برای بیشتر از دو سال در اینستاگرام مشغول به کار بود و بعد به تیم فیسبوک پیوست تا در آن‌ها هم نقش طراح محصول را برعهده بگیرد. او در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ از فیسبوک نیز خارج شد تا به عنوان مدیر بخش محصول و طراحی، به استارتاپ Glossier بپیوندد. بنابر اطلاعات درج شده در صفحه لینکداین لومانز، او این استارتاپ را نیز در سال ۲۰۱۹ بدرود گفته است.


دان تافی: او دهمین کارمند اینستاگرام بود که به تیم پیوست تا به تشکیل جامعه کاربری برای این اپلیکیشن بپردازد.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: مارس ۲۰۱۲ تا به امروز

آخرین سمت در اینستاگرام: مدیر آزمایشگاه جامعه

او اکنون چه می‌کند: تافی در ابتدا تنها کارمند اینستاگرام در ایالت واشنگتن دی‌. سی. بود و بعد به سان فرانسیسکو نقل مکان کرد. آن‌طور که خودش در صفحه لینکداین‌اش می‌گوید، این روزها مشغول پژوهش روی اینست که اینستاگرام چگونه فرهنگی تازه را شکل داد و از فرهنگ پیشین تاثیر پذیرفت.


رایان گامبا: او نهمین کارمند اینستاگرام بود و به خاطر علاقه شدیدش به تصویربرداری به این شرکت پیوست.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: مارس ۲۰۱۲ الی ژوئن ۲۰۱۴

آخرین سمت در اینستاگرام: مهندس محصول

او اکنون چه می‌کند: گامبا یکی از هم‌موسسین Even است که استارتاپی فعال در زمینه سرویس‌های نرم‌افزاری مالی به حساب می‌آید.


بیلی ریچاردسون: او کسی بود که لیست آشپزها، هنرمندان و حیوانات پیشنهادی را فراهم آورد تا کاربران جدید صرفا تصور نکنند که اپلیکیشن صرفا برای دنبال کردن اخبار سلبریتی‌ها ساخته شده.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: فوریه ۲۰۱۲ الی ژوئن ۲۰۱۴

آخرین سمت در اینستاگرام: از اعضای تیم جامعه کاربری

او اکنون چه می‌کند: ریچاردسون تولیدکننده محتوا و شریک People & Company است، یک شرکت مشاوره ساخت جامعه‌ی کاربری مستقر در نیویورک. از زمان خروج از اینستاگرام، ریچاردسون به صورت عمومی به صحبت راجع به تغییرات منفی در این پلتفرم پرداخته و در سال ۲۰۱۸ هم اعلام کرد که اکانت خود را در این شبکه اجتماعی دیلیت می‌کند.


فیلیپ مک‌آلیستر: او به تیم پیوست تا ورژن اندرویدی اینستاگرام را طراحی کند.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: ژانویه ۲۰۱۲ تا به امروز

آخرین سمت در اینستاگرام: مدیر واحد مهندسی

او اکنون چه می‌کند: مک‌آلیستر تا سال ۲۰۱۱ در استارتاپ تگزاسی Gowalla فعالیت می‌کرد و وقتی این استارتاپ توسط فیسبوک خریداری شد، کار خود را از دست داد. چهار ماه بعد از پیوستن به اینستاگرام، این شرکت هم توسط فیسبوک خریداری شد. اما مک‌آلیستر این بار در شرکت باقی ماند، به پیشرفت ادامه داد و حالا مدیر واحد مهندسی اینستاگرام در نیویورک است.


تیم ون دام: او طراح ارشد اینستاگرام بود.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: ژانویه ۲۰۱۲ الی جولای ۲۰۱۳

آخرین سمت در اینستاگرام: طراح محصول

او اکنون چه می‌کند: بعد از خروج از اینستاگرام، ون دام تبدیل به طراح محصول دراپ‌باکس شد. این روزها او طراح قواعد Abstract نیز هست که یک شرکت طراحی در سان فرانسیسکو به حساب می‌آید.


گرگور هاشماث: او نخستین کسی بود که سیستروم به سراغش رفت تا نقش هم‌موسس را ایفا کند. هاشماث در نهایت به عنوان مهندس به تیم پیوست تا فیلترهای بیشتری برای اپلیکیشن بسازد.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: دسامبر ۲۰۱۱ الی فوریه ۲۰۱۴

آخرین سمت در اینستاگرام: مهندس و مدیر محصول

او اکنون چه می‌کند: هاشماث اکنون مهندس و هنرمندی است که در نیویورک گذران زندگی می‌کند. او هم‌موسس Dreams نیز هست که یک اپلیکیشن پخش زنده تلویزیون برای موبایل‌های هوشمند به حساب می‌آید.


ایمی کول: او نخستین مدیر کسب‌وکار اینستاگرام بود. او ضمنا به اینستاگرام کمک کرد تا نخستین دفتر حقیقی خود را تاسیس کند.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: اکتبر ۲۰۱۱ الی ژوئن ۲۰۱۷

آخرین سمت در اینستاگرام: مدیر توسعه برند در اروپا، خاورمیانه و آفریقا

او اکنون چه می‌کند: کول همچنان در استخدام صاحب اینستاگرام، یعنی فیسبوک است. اما او اکنون روی جنبه‌های دیگری از مدیریت کسب‌وکار تمرکز دارد و بنابر صفحه‌اش در لینکداین، مدیر بازاریابی محصول برای پیام‌رسان واتس اپ است.


جسیکا زولمن: او پیش از پیوستن به اینستاگرام به عنوان پنجمین کارمند، در شرکت Formspring کار می‌کرد. زولمن به این سایت در مدیریت جامعه کاربری رو به رشدش کمک می‌کرد.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: آگوست ۲۰۱۱ الی ژوئن ۲۰۱۳

آخرین سمت در اینستاگرام: مدیر جامعه کاربری

او اکنون چه می‌کند: زولمن یک تصویربرداری تمام‌وقت است که در لوس آنجلس زندگی می‌کند.


شین سویینی: او اولین مهندس اینستاگرام بود. او دوربین داخلی اینستاگرام را توسعه داد تا کاربران قادر به تصویربرداری از درون اپلیکیشن باشند.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: نوامبر ۲۰۱۰ تا به امروز

آخرین سمت در اینستاگرام: مهندس

او اکنون چه می‌کند: بنابر اطلاعات درج شده در صفحه لینکداین‌اش، سویینی همچنان یک مهندس در اینستاگرام است و حالا که سیستروم و کرایگر دیگر در شرکت حضور ندارند، او قدیمی‌ترین کارمند اینستاگرام به حساب می‌آید.


جاشوا ریدل: اولین کارمند اینستاگرام

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: اکتبر ۲۰۱۰ تا ژوئن ۲۰۱۴

آخرین سمت در اینستاگرام: مدیر جامعه کاربری

او اکنون چه می‌کند: ریدل از دنیای تکنولوژی خارج شد تا مدرک خود در حوزه نویسندگی خلاق را از دانشگاه آریزونا دریافت کند. بنابر آنچه در وب‌سایت او آمده، ریدل اکنون مشغول نوشتن یک رمان است و در پورتلند زندگی می‌کند.


مایک کرایگر: او به عنوان هم‌موسس در سال ۲۰۱۰ به تیم اینستاگرام پیوست و در تغییر مسیر اپلیکیشنی که آن زمان Burbn نام داشت به سمت آنچه امروز اینستاگرام است یاری رساند.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: ژوئن ۲۰۱۰ الی سپتامبر ۲۰۱۸

آخرین سمت در اینستاگرام: مدیر ارشد فنی

او اکنون چه می‌کند: کرایگر در سال ۲۰۱۸ اینستاگرام را بدرود گفت. او تا ماه آپریل ۲۰۲۰ عمدتا از مرکز توجه‌ها دور بود و در آن زمان همراه با سیستروم Rt.live را راه انداخت: وب‌سایتی که کارش پایش میزان شیوع کرونا ویروس است.


کوین سیستروم: او کارش را روی Burbn آغاز کرد که بعدا و در بهار سال ۲۰۱۰ تبدیل به اینستاگرام شد. ایده ابتدایی او راجع به یک شبکه احتماعی مبتنی بر لوکیشن بود که می‌توانستید در آن به اشتراک‌گذاری تصویر بپردازید.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: مارس ۲۰۱۰ الی سپتامبر ۲۰۱۸

آخرین سمت در اینستاگرام: مدیر عامل

او اکنون چه می‌کند: سیستروم هم درست مانند کرایگر بعد از خروج از اینستاگرام طی پاییز سال ۲۰۱۸، در سکوت خبری به سر برده است. تا اینکه در ماه آپریل ۲۰۲۰ همراه با کرایگر وب‌سایت Rt.live را برای پایش میزان شیوع کووید-۱۹ راه‌اندازی کرد.


کول رایز: تصویربرداری که نخستین فیلتر اپلیکیشن اینستاگرام و همینطور لوگوی ابتدایی آن را طراحی کرد. فیلتر «Rise» در این اپلیکیشن به یاد او نام‌گذاری شده است.

مدت زمان استخدام در اینستاگرام: سپتامبر ۲۰۱۰ الی مه ۲۰۱۴

آخرین سمت در اینستاگرام: مشاور طراحی

او اکنون چه می‌کند: بعد از خروج از اینستاگرام، رایز یک اپلیکیشن ادیت تصویر ساخت. این روزها او مدیر طراحی در مایکروسافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

    خدا شاهده اگر اینا تو ایران بودن حداثل دو نفرشون داشتن تو اسنپ کار میکردن

    • حمید
      حمید | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

      آدمی کع دنبال موفق شدن باشه تو هر جایی باشه موفق میشه

      • sinagoogle
        sinagoogle | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

        در یک دنیای ایداه آل بله. اما در دنیای واقعی فقط 8 درصد افراد میتونن به اهداف خودشون برسن. تازه این در مورد امریکاست، که سرزمین فرصت ها نام داره! 8 درصد از 13 نفر دقیقا میشه 1 نفر. پس طبق آمار 12 نفر دیگه دقیقا به آرزوهای خودشون نرسیدن که در مقام فعلی حضور دارن!

    • linkin park
      linkin park | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹

      حنما خانمهای ایرانی هم منشی درمانگاه میشدند!!!

مطالب پیشنهادی