ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

همبرگرهای ابدی مک دونالد؛ از شایعه تا واقعیت

مک دونالد یکی از محبوب ترین فست فودهای زنجیره ای دنیاست که به خاطر نوع خاص برگرها و سرعت عمل بالایش در آماده سازی سفارشات به شهرت رسیده است. اما احتمالا این شایعه را شنیده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

مک دونالد یکی از محبوب ترین فست فودهای زنجیره ای دنیاست که به خاطر نوع خاص برگرها و سرعت عمل بالایش در آماده سازی سفارشات به شهرت رسیده است. اما احتمالا این شایعه را شنیده اید که همبرگرهای مک دونالد [به خاطر استفاده از حجم بالای مواد نگهدارنده] فاسد نمی شوند و حتی فردی مدعی شده یکی از برگرهای این شرکت را برای مدت یک دهه کنار گذاشته و ساندویچ بعد از این همه سال همچنان شکل و فرم خود را حفظ کرده است.

حال به نظر می رسد که این گفته ها چندان به مذاق مدیران این فست فود مشهور خوش نیامده و آنها را بر آن داشته که تا هرچه سریع تر جلوی این شایعه را که مرتبا در حال پخش شدن است بگیرد.

در همین رابطه مک دونالد این هفته بیانیه ای را با این عنوان منتشر کرد:

پاسخ به باور غلط در مورد تجزیه ناپذیر بودن ساندویچ های مک دونالد!

این نامه کوتاه در جواب به ویدیویی است که چندی پیش یکی از کاربران تیک تاک منتشر کرد و در آن مدعی شد یک کمبو همبرگر و سیب زمینی سرخ شده مک دونالد را از سال ۱۹۹۶ میلادی تاکنون نگه داشته است و این غذاها تاکنون سالم باقی مانده اند.

در ادامه بیانیه مک دونالد چنین آمده است:

برگرهای ما درست مانند دیگر غذاها در محیط های طبیعی تجزیه می شوند.

در ادامه این نامه از شرایط خاصی سخن به میان آمده که برای خراب شدن و فساد غذاها نیاز است و از آن جمله به وجود رطوبت کافی اشاره شده است.

در پایان بیانیه خبری مک دونالد چنین می خوانیم:

از نزدیک نگاه کنید. برگرهایی که در تصویر می بنید احتمالا خشک شده اند و آب آنها گرفته شده و به هیچ وجه شبیه روز اول خریده شدنشان نیستند. ما ابدا از مواد نگهدارنده یا ناخالصی در گوشت برگرهایمان استفاده نمی کنیم.

حالا گرچه افسانه برگرهای ابدی مک دونالد کمی مخدوش شده اما هنوز هم نگرانی کارشناسان تغذیه در مورد ارزش غذایی فست فود و پیامدهای استفاده از این غذاها به قوت خود باقی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    گرانی کارشناسان تغذیه دیگه چه صیغه ای هست؟! خب چند نمونش رو بردارن آزمایش کنن!!

    • noisymind
      noisymind | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

      نگرانی*

مطالب پیشنهادی