ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

هفت سنگ؛ با پیروزی اولیه اپل، فورتنایت به اپ استور برمی‌گردد؟

اپیک گیمزی که یک زمانی با Infinity Bladesهایش تا تهِ قدرت آیفون‌ها را بیرون می‌کشید و با موفقیت‌های این سه گانه، راه انحصاری شدن بازی‌ها برای iOS را گسترده‌تر کرد حالا روبه‌روی اپل قرار گرفته ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

اپیک گیمزی که یک زمانی با Infinity Bladesهایش تا تهِ قدرت آیفون‌ها را بیرون می‌کشید و با موفقیت‌های این سه گانه، راه انحصاری شدن بازی‌ها برای iOS را گسترده‌تر کرد حالا روبه‌روی اپل قرار گرفته است.

داستان این دعوا را احتمالا شنیده‌اید، اگر هم نه بد نیست نیم نگاهی به مقدمه «هفت سنگ؛ جنگ تازه آغاز شده است» بیاندازید تا از چون و چرای داستان سر در بیاورید.

چند روز پیش دادگاه نتیجه اولیه این کش‌مکش را مشخص کرد و همانطور که انتظار می‌رفت، اپل آن بخشی که میخواست را برنده شد. در نتیجه دادگاه مشخص شده که حذفِ فورتنایت از اپ استور تقصیر خود اپیک گیمز بوده و اپل حق داشته است.

اما در رابطه با پایانِ پشتیبانی آی‌دیوایس‌ها از آنریل انجین، اپل نمی‌تواند چنین رویکردی را پیش بگیرد و با این حساب سازندگان موبایل همچنان می‌توانند از این موتور برای ساخت بازی‌هایشان استفاده کنند.

این پرونده هنوز ادامه دارد اما آنطور که تحقیقات Gamesindustry نشان می‌دهد بعید به نظر می‌رسد تیم سویینی و تیمش بتوانند قضیه مونوپولی بودن اپل را ثابت کنند.

ظاهرا در این قضیه چیزی که برای دادگاه اهمیت دارد، سهم اپل از بازار اسمارت فون‌ها است و معمولا اگر در بازار کلی سهم یک کمپانی بالای ۵۰ درصد باشد دادگاه آن شرکت را به سو استفاده از موقعیتش محکوم می‌کند.

اپل با آی‌دیوایس‌ها نزدیک به ۵۰ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند آمریکا را به خودش اختصاص داده ولی در جهان این رقم به ۴۰ درصد هم نمی‌رسد. به همین خاطر دادگاه ادعای اولیه اپیک گیمز مبنی بر اینکه اپل یک مونوپولی راه انداخته را رد کرد.

فورتنایت برای iOS

حالا سوال اینجاست با این قضایا فورتنایت به اپ استور برمی‌گردد؟ دو نکته وجود دارد. یکی اینکه اپیک گیمز قبلا هم از زیاده خواهی گوگل انتقاد کرده بود و در یک حرکت ساختارشکنانه فورتنایت را به گوگل پلی نیاورد و در لانچر اختصاصی خودش نسخه اندروید را به انتشار رساند.

اما در نهایت کوتاه آمد و بازی روی فروشگاه گوگل منتشر شد. با توجه به اینکه اپل در بیانیه‌اش گفته اپیک گیمز هر وقت کوتاه بیاید، فورتنایت را به اپ استور برمی‌گرداند،پ شاید دوباره شاهد عقب نشینی تیم سویینی باشیم.

از طرفی فورتنایت الان دارد یکی از بهترین فصل‌هایش از لحاظِ آیتم‌هایِ خریدنی را سپری می‌کند و باید دید اپیک گیمز می‌تواند از خیرِ کاربران iOS که معمولا خوب خرج می‌کنند، بگذرد یا نه.

Driving School Sim

  • بازی آفلاین است

استودیوی Ovidiu Pop که سابقه طولانی در ساخت شبیه‌سازهای رانندگی دارد و در کارنامه‌اش از شبیه ساز تاکسی رانی و کامیون سواری تا کنترل هواپیما دیده می‌شود، چند روز پیش نسخه جدیدی از Driving School Sim را منتشر کرد.

در Driving School Sim بازیکن‌ها کنترل ماشینی را به‌عهده می‌گیرند و همانند بقیه شبیه سازها، گاز دادن و تغییر دنده و استفاده از چراغ‌های راهنما به عهده خودشان است.

در واقع بازی سعی دارد یک تجربه واقعی از رانندگی را این بار در قالب یک بازی موبایل به تصویر بکشد. Driving School Sim بیش از ۱۵۰ ماشین و ۸۰ مرحله مختلف داشته و البته می‌شود در محیطش آزادانه هم چرخید.

Driving School Sim

Driving School Sim

سازنده: Ovidiu Pop قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 917 مگابایت زبان:

Tintin Match

  • بازی آفلاین است

در ادامه روندِ Match 3 کردنِ مجموعه‌های معروف، حالا نوبت به تن تن رسیده است. مشابه بقیه بازی‌های جورکردنی در Tintin Match هم باید آیتم‌های مشابه را کنار یکدیگر بگذارید و هر مرحله کارهایی که بازی خواسته را انجام دهید.

اگر خیلی به تن تن علاقه ندارید، بهتر است دور بازی را خط بکشید و به سراغ گزینه‌های متفاوت‌تر بروید اما اگر با این مجموعه خاطره دارید، بازی به‌خاطر اشاراتش به تن تن و شخصیت‌هایش می‌تواند حداقل برای مدتی جذاب باشد.

Tintin Match

Tintin Match

سازنده: 5th Planet Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 169.6 / 56.3 مگابایت زبان:

Staff! - Job Game | Real Life Simulator

  • بازی آفلاین است

Staff به نوعی نسخه ساده شده SIMS به حساب می‌آید. بازی نه در چینش وسیله‌های خانه دست‌تان را زیاد باز گذاشته و نه از آن ارتباطات اجتماعی خبری است.

گیم پلی Staff به دو بخش تقسیم می‌شود. قسمتی که سر کار می‌روید و باید با انجام کارهایی خیلی آسان پول به دست بیاورید و بخش مدیریت خانه که در آن با همین پول‌ها سر و سامانی به محیطش می‌دهید.

بازی شاید پیچیدگی‌های جذاب SIMS را نداشته باشد ولی به عنوان یک اپلیکیشن مدیریت ساده می‌تواند برای مدتی بازیکن را کنجکاو نگه دارد تا به فکر ارتقا وسیله‌های خانه، به سر کار برود و پول در بیاورد.

Staff! - Job Game | Real Life Simulator

Staff! - Job Game | Real Life Simulator

سازنده: SayGames قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 468.7 / 63.24 مگابایت زبان:

Murderous Pursuits

  • بازی آنلاین است

کمپانی NetEase روزهای شلوغی را دارد سپری می‌کند و بعد از عرضه بازی مورد انتظار تام و جری در جنوب آسیا، حالا نوبت به انتشار جهانی Murderous Pursuits رسیده است.

Murderous Pursuits یک بازی چند نفره آنلاین بوده که در هر مسابقه‌اش هشت بازیکن حضور دارند و باید سعی کنند همدیگر را بکشند. حالا بخش جذاب قضیه کجاست؟ مخفی کاری.

هسته اصلی گیم پلی بازی برپایه سبک مخفی کاری ساخته شده، بازیکن‌ها در محیطی پر از شخصیت‌های غیر قابل بازی حضور دارند که باید به کمک آن‌ها مانع لو رفتن هویت‌شان بشوند و بعضی وقت‌ها یک حرکت اشتباه شکست را به همراه دارد.

Murderous Pursuits

Murderous Pursuits

سازنده: Netease Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 695.7 مگابایت زبان:

Guardian Tales

  • بازی آنلاین است

Guardian Tales، بازیکن را در نقش سربازی قرار می‌دهد که باید سرزمینش را از دست نیروهای اهریمنی نجات دهد و این داستانِ تکراری خیر و شر زمینه یک ماجراجویی کلاسیک را فراهم کرده است.

بازی در سبک نقش آفرینی بوده و در سفری که بازیکن را می‌فرستد هم پازل دارد، هم اکشن و هم سیاه‌چاله‌های مختلف که در آن می‌شود با دشمنان سر سخت جنگید و آیتم‌های قدرتمندی گرفت.

Guardian Tales با بازخوردهای خیلی مثبتی از سوی بازیکن‌ها روبه‌رو شده و اگر از بازی‌هایی مثل Cat Quest لذت بردید، تجربه‌اش مطمئنا ارزشش را خواهد داشت.

Guardian Tales

Guardian Tales

سازنده: Kakao Games Corp. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 216.7 / 113.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی