۷ فیلمی که چادویک بوزمن همزمان با ابتلا به سرطان کولون در آن ها ایفای نقش کرد

۷ فیلمی که چادویک بوزمن همزمان با ابتلا به سرطان کولون در آن ها ایفای نقش کرد

روز جمعه ۲۸ آگوست خبری منتشر شد که بسیاری را در سراسر جهان شوکه کرده و در غم و اندوه فرو برد. خبر این بود: چادویک بوزمن ستاره دنیای سینمایی مارول که بیشتر به خاطر نقشش در فیلم Black Panther شناخته می شد در سن ۴۳ سالگی در اثر سرطان کولون درگذشت. برای اولین بار، خانواده او فاش کردند که بوزمن در طور چهار سال اخیر درگیر بیماری سرطان کولون درجه چهار بوده است. چادویک بوزمن در تمام طول این چهار سال ابتلای خود به سرطان را از تمامی اطرافیانش مخفی نگه داشته و سعی کرده بود به مبارزه مخفیانه خود با این بیماری هولناک ادامه دهد. این بدین معنا بود که همزمان با جراحی ها و شیمی درمانی های متعدد، بوزمن در تعدادی از بزرگ ترین و موفق ترین فیلم هایش بازی کرده است. بوزمن همزمان با بیماری سرطان خود و پیشرفتش برخی از فیزیکی ترین بازی های خود را انجام داد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۷ فیلمی آشنا کنیم که چادویک بوزمن همزمان با مبارزه با سرطان کولون در آن ها ایفای نقش کرد.

فیلم های چادویک بوزمن در زمان ابتلا به سرطان کولون

۱- Marshall (2017)

بعد از بازی در چندین فیلم زندگینامه ای دیگر- از جمله ۴۲ در سال ۲۰۱۳ و Get on Up در سال ۲۰۱۴ که در آن ها به ترتیب نقش جکی رابینسون و جیمز براون را بر عهده داشت- بوزمن سنت بازیگری خود با را با بازی در نقش ثورگود مارشال وکیل مدافع مشهور دادگاه عالی ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ در فیلم Marshall ادامه داد. این فیلم به کارگردانی رجینالد هادلین بر روی یکی از اولین و مهم ترین پرونده های مارشال متمرکز است که نبرد قضایی بین جوزف اسپل و ایالات کنتیکت است. داستان در مورد یک مرد سیاهپوست است که به اشتباه به تجاوز به یک زن سفیدپوست متمول متهم شده است. مارشال در این پرونده برای اثبات بیگناهی اسپل سخت تلاش کرد و در ادامه به عنوان اولین وکیل مدافع سیاهپوست دادگاه عالی ایالات متحده انتخاب شد. فیلم Marshall مورد تمجید منتقدان قرار گرفت و بسیاری از آنان بازی بوزمن در نقش اصلی فیلم را ستودند.

فیلم های چادویک بوزمن در زمان ابتلا به سرطان کولون

۲- Black Panther (2018)

در اولین فیلم مجزای دنیای سینمایی مارول که در آن یک ابرقهرمان سیاهپوست نقش اصلی را داشت و به لطف همکاری بی نقص چادویک بوزمن و کارگردان فیلم، رایان کوگلر، فیلم Black Panther از بالاترین انتظارات نیز بهتر عمل کرد. این فیلم هم مورد تمجید منتقدان قرار گرفته و هم پیروزی بزرگی در باکس آفیس بود و البته در چند رشته نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم Black Panther اولین فیلم مجزایی است که چادویک بوزمن در آن نقش شاه تی‌چالا را بازی می کرد، پادشاه جوان واکاندا که با تغییر چهره به عنوان یک قهرمان به نام پلنگ سیاه نیز شناخته می شد. فیلم های ابرقهرمانی به خاطر فضایشان بسیار غیرواقعی جلوه کرده و هنگام تماشا باید منطق را کنار گذاشت اما Black Panther به لطف کارگردانی بسیار دقیق کوگلر و بازی فوق العاده بوزمن در نقش اصلی به خوبی از این گزند در امان ماند.

فیلم های چادویک بوزمن در زمان ابتلا به سرطان کولون

۳ و ۴- Avengers: Infinity War & Endgame (2018/2019)

بعد از اتفاقات فیلم Black Panther، شاه تی‌چالا تصمیم گرفت قدرت واقعی سرزمین واکاندا را به همه شناسانده و و دنیا را به پیشرفت های خیره کننده این تمدن فراخواند. اما نمی دانست که یکی از بزرگ ترین نبردها برای نجات بشریت در سرزمین او رخ خواهد داد. در فیلم Avengers: Infinity War در سال ۲۰۱۸، نبرد دراماتیک نهایی علیه ثانوس در واکاندا رخ می دهد اما قهرمانان داستان در نهایت شکست می خورند که باعث می شود نیمی از موجودات زمین توسط ثانوس از بین بروند. در نتیجه، تی‌چالا نیز یکی از کسانی بود که کشته شده و واکاندا را بدون رهبر به حال خود رها کرد. خوشبختانه در دنباله دیگر این مجموعه با نام Endgame در سال ۲۰۱۹ که همزمان با فیلم Infinity War فیلمبرداری شده بود، قهرمانان داستان راهی برای بازگرداندن دوستان کشته شده خود یافتند و تی‌چالا همراه با خواهر و یکی از فرماندهان نیروهایش اولین کسانی بودند که به زندگی بازگردانده شدند. این دو فیلم بسیار پرستاره بودند اما به لطف بازی بوزمن، شخصیت تی‌چالا در میان آن ها بسیار متمایز بوده و بیشتر جلب توجه می کرد.

فیلم های چادویک بوزمن در زمان ابتلا به سرطان کولون

۵- ۲۱ Bridges (2019)

بعد از دو فیلم دنیای سینمایی مارول، چادویک بوزمن برای مدت کوتاهی از این دنیا فاصله گرفته و در فیلم ۲۱ Bridges، نقش یک کارآگاه پلیس نیویورک سیتی را در کنار ستارگانی مانند سینا میلر، جی کی سیمونز و تیلور کیش بازی کرد. بعد از اینکه دو جنایتکار در جریان یک سرقت چند مامور پلیس را به قتل می رسانند، کارآگاه آندره دیویس با بازی بوزمن وظیفه دارد در سریع ترین زمان ممکن این افراد را دستگیر کند. به منظور جلوگیری از فرار آنان، او تمامی ۲۱ پل داخل شهر منهتن را برای به دام انداختنشان در جزیره بسته و در طول شب قصد دارد آن ها را دستگیر کند. جای تعجب ندارد که نقش اول داشتن در فیلم ۲۱ Bridges در مسیر کارهای قبلی او در دنیای سینمایی مارول بود و طبیعتاً بار دیگر بازی او مورد تمجید قرار گرفت در حالی که برخی از منتقدان او را بازیگر مردی دانستند که به راحتی در نقش اول جای می گیرد، فیلم را ارتقا می بخشد و با سبک و سیاق دوست داشتنی خاص خود درام را پیش می برد. فیلم ۲۱ Bridges اگر چه یک درام پلیسی استاندارد بود اما بوزمن آن را به یک اثر ویژه تبدیل کرد.

فیلم های چادویک بوزمن در زمان ابتلا به سرطان کولون

۶- Da 5 Bloods (2020)

با شیوع ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ و بسته شدن سینماها، فیلم های بزرگ به طور مستقیم وارد پلتفرم های استریمینگ شدند، از جمله تازه ترین فیلم اسپایک لی با عنوان Da 5 Bloods. این فیلم داستان گروهی کهنه سرباز جنگ ویتنام را روایت می کند که به میدان نبرد باز می گردند تا یک گنج بزرگ و جنازه گروهی از فرماندهان خود را که در آنجا به خاک سپرده اند بیابند. داستان فیلم گاهی با زمان بازی می کند به خصوص در مورد شخصیت استورمین نورمن ارل هالوودی که چادویک بوزمن نقش او را بر عهده دارد. در واقع، نورمن یکی از اعضای گمشده گروه معروف ۵ Bloods است که دوستان قدیمی اش در جستجوی او هستند و در این مسیر اتفاقاتی برای آن ها رخ می دهد که به دوست قدیمی شان مربوط می شود.

نقش بوزمن در این فیلم کوتاه اما بسیار حیاتی است به طوری که کسی نمی تواند اعتراض کند چرا بازیگر دیگری غیر از او برای این نقش استفاده نشد. لی گفته است که برای شخصیت استورمین احتیاج به یک قهرمان، یک ابرقهرمان داشته اند و به همین دلیل به سراغ چادویک بوزمن رفته که سابقه بازی در نقش قهرمانان بسیاری مانند جکی رابینسون، جیمز براون، ثورگود مارشال و تی‌چالا را داشته است.

فیلم های چادویک بوزمن در زمان ابتلا به سرطان کولون

۷- Ma Rainey’s Black Bottom (2020)

شاید چادویک بوزمن دیگر در کنار ما نباشد اما یکی از فیلم های او هنوز اکران نشده است. فیلم Ma Rainey’s Black Bottom (2020) که بر اساس نمایشنامه ای به قلم آگوست ویلسون نمایشنامه نویس مشهور سیاهپوست با همین نام ساخته شده را می توان آخرین نقش آفرینی بوزمن دانست که او را در کنار وایولا دیویس، بازیگر برنده جایزه اسکار قرار می دهد. داستان فیلم در مورد یک روز در استودیو در کنار هنرمند مشهور ما رینی (دیویس) و ترومپت زن او لیوی (بوزمن) است که بدون شک پس از انتشار توسط نتفلیکس به یک کار تحسین شده دیگر از بوزمن تبدیل خواهد شد. انتشار این فیلم به احترام بوزمن مدتی به تعویق افتاده است. قرار بود آخرین هنرنمایی بوزمن در ۳۱ آگوست منتشر شود اما اکنون این تاریخ به اواخر سال جاری موکول شده است.

بیشتر بخوانید: توییت بعد از مرگ چادویک بوزمن رکورد لایک در تاریخ توییتر را شکست

منبع: looper
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود