ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر محصولات ال‌جی در IFA 2020

ال‌جی معمولا با دست پر به رویداد IFA هر سال می‌آید اما امسال به دنبال شیوع کرونا، سال متفاوتی برای این شرکت بود و به همین دلیل کره‌ای‌ها رویدادهای خود را به شکل مجازی برگزار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

ال‌جی معمولا با دست پر به رویداد IFA هر سال می‌آید اما امسال به دنبال شیوع کرونا، سال متفاوتی برای این شرکت بود و به همین دلیل کره‌ای‌ها رویدادهای خود را به شکل مجازی برگزار کردند. در این مطلب محصولات و تکنولوژی‌های معرفی شده توسط ال‌جی طی رویداد IFA 2020 را مرور می‌کنیم.

خانه هوشمند ThinQ

ال‌جی در جریان کنفرانس خود در IFA 2020 از خانه هوشمند خود با نام «ThinQ Home» رونمایی کرد. این خانه که فرایند ساخت‌ش در جنوب شهر سئول کره جنوبی حدود یک سال زمان برده قرار است به لطف فناوری‌ها و لوازم خانگی پیشرفته ال‌جی زندگی را راحت‌تر و سبزتر کند. ال‌جی درباره این خانه می‌گوید که قصد دارد ۳ ارزش اصلی یک خانه یعنی محافظت، راحتی و سرگرمی را در دوران کرونا فراهم کند.

درب اصلی خانه به فناوری تشخیص چهره مجهز شده و دستگیر درب نیز با اشعه فرابفش ضد عفونی می‌شود. سایر لوازم خانگی داخل این خانه هوشمند شامل کمد بخار و دستگاه تصفیه هوا هستند و در عین حال برخی از محصولات آینده ال‌جی از جمله هود هوشمند و پنجره‌های مجهز به پنل OLED شفاف هم در این خانه نصب شده‌اند. دیگر امکانات این خانه را می‌توانید در مطلب دیجیاتو بخوانید.

پروژکتور 4K با پشتیبانی از HDR10

پروژکتور CineBeam HU810P توانایی نمایش تصاویر در ابعاد ۳۰۰ اینچ را دارد و از محتوای HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند، علاوه بر این ۹۷ درصد گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. تکنولوژی «Adaptive Picture Pro» این پروژکتور هم تصویر را با توجه به نور محیط تنظیم می‌کند.

گوشی وینگ با نمایشگر چرخان

مدت‌ها است که اخباری از گوشی وینگ با دو نمایشگر و مکانیزم کشویی خاص شنیده می‌شود اما برای اولین بار ال‌جی یک ویدیوی رسمی از این گوشی را منتشر کرد. طبق تصاویر و ویدیویی که از بازی با گوشی ال‌جی Wing منتشر شده بود، این دستگاه طراحی T شکل دارد و می‌توان نمایشگر دوم که در پشت صفحه نمایش اصلی قرار گرفته را تا ۹۰ درجه چرخاند. ال‌جی وینگ در ۲۴ شهریور معرفی خواهد شد. ویدیوهای این گوشی را در مطلب دیجیاتو در این باره ببینید.

ماسک صورت با قابلیت تصفیه هوا

ماسک صورت PuriCare ظاهری کم و بیش مشابه بیشتر ماسک‌هایی دارد که بسیاری از ما این روزها استفاده می‌کنیم. البته ال‌جی در دوران شیوع کرونا،‌ هیچ اشاره‌ای به این ویروس و قابلیت فیلتر شدن احتمالی آن توسط ماسک نکرده اما از حل مشکلات مربوط به تولید ماسک‌های غیر مطمئن در خانه و نیز معضل کمبود ماسک‌های یک بار مصرف در بازار گفته است.

ماسک PuriCare به سنسور ویژه تنفسی مجهز شده و به لطف دو فیلتر H13 HEPA می‌تواند ۹۹.۹۷ درصد از ذرات ۰.۳ میکرون را فیلتر کند. علاوه بر این به باتری ۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی قابل شارژ مجهز شده تا دو فن ویژه را به حرکت در آورند. شارژدهی باتری ماسک بسته به شرایط استفاده بین ۲ تا ۸ ساعت اعلام شده است. یک کیس ویژه مجهز به LED ماورای بنفش هم امکان شارژ ماسک و نیز ضدعفونی کردن آن را فراهم می‌کند.

اولین گوشی موبایل با چیپست مدیاتک دیمنسیتی 1000C

ال‌جی Velvet که پیش از این معرفی شده بود بسته به مدل از چیپست میان‌رده قدرتمند اسنپدراگون 765G یا مدل پرچمدار اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می‌برد. اما ال‌جی در جدیدترین مدل، چیپ‌های اسنپدرگون را کنار گذاشته و به سراغ مدل جدید و پرچمدار دیمنسیتی 1000C از مدیاتک رفته است. در واقع این گوشی ال‌جی، اولین موبایلی است که به این چیپست مجهز شده است.

اولین تلویزیون اولد با پشتیبانی از کارت گرافیک انویدیا RTX 30

ال‌جی همچنین از عرضه تلویزیون‌های ۷۷ و ۸۸ اینچی از سری ZX گفته که از نرخ رفرش ۶۰ هرتز در رزولوشن 8K و نیز قابلیت ردیابی پرتو سری پرچمدار RTX 3090 پشتیبانی خواهند کرد. این تلویزیون‌ها همچنین به نرخ رفرش متغیر و تغییر خودکار به حالت تاخیر پایین مجهز می‌شوند. با این حال برای تمامی این‌ها باید ۲۰ هزار دلار برای مدل ۷۷ اینچی و ۳۰ هزار دلار برای مدل ۸۸ اینچی هزینه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی