ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس پیشگیری پایتخت: فریب تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» را نخورید

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به دانش آموزان و خانواده‌های آنها هشدار داد که فریب تبلیغاتی تحت عنوان ارائه «سیم کارت شاد» را نخورند و منتظر اخبار از منابع خبری و پرتال اپراتوری کشور باشند. سردار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به دانش آموزان و خانواده‌های آنها هشدار داد که فریب تبلیغاتی تحت عنوان ارائه «سیم کارت شاد» را نخورند و منتظر اخبار از منابع خبری و پرتال اپراتوری کشور باشند.

سردار «کیوان ظهیری» رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: «کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آنها آمدند و با ارائه تبلیغاتی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.» به گفته ظهیری  آنها از طرق مختلف این کلاهبرداری را انجام می‌دهند تا به اهداف خودشان دست پیدا کنند. او باور دارد که این روشها باعث می‌شود که اطلاعات محرمانه مردم به دست این سودجویان برسد و از این اطلاعات سودجویی بشود:

«کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنید.این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند یا از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آنها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری افراد دارند.»

سردار ظهیری همچنین به ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی اشاره کرد که برخی از آنها به فیشینگ حساب بانکی افراد منتهی می‌شود و از مردم خواست تا در این زمینه هوشیار باشند. او این روش را اینطور توضیح داده است: «روش دوم هم این است که با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند. وی گفت: پلیس اعلام می‌کند که اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتورها و یا وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینکها اعتمادی نکنند.»

رئیس پلیس پیشگیری به مردم اطمینان خاطر داده که پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجو هست و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند برخورد خواهد کرد.

گفتنیست چندی پیش وزیر آموزش و پرورش خبر از ارائه سیم کارت شاد به دانش آموزان با کمک اپراتورهای همراه داده بود و در همین راستا مدیرعامل اپراتور همراه اول از توزیع سیم کارت رایگان شاد در دفاتر همراه اول خبر داده است. از همین رو توصیه می‌شود برای تهیه این سیم کارت از دفاتر رسمی این اپراتور استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بهروز
    بهروز | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    با شروع مدارس بعضی گوشیها نظیر گلکسی a10 سامسونگ در عرض یه روز یه میلیون رفت روش ....

مطالب پیشنهادی