ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جی‌فورس RTX 30
تکنولوژی

ال‌جی اولین تلویزیون اولد با پشتیبانی از کارت گرافیک‌ انویدیا RTX 30 را عرضه می‌کند

مدت چندانی از معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX30 انویدیا نمی‌گذرد اما در همین زمان کوتاه، ال‌جی از اولین تلویزیون با پشتیبانی از این پردازشگر گرافیکی گفته است. تلویزیو‌ن‌های مورد بحث شامل مدل‌های اولد جدید ال‌جی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

مدت چندانی از معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX30 انویدیا نمی‌گذرد اما در همین زمان کوتاه، ال‌جی از اولین تلویزیون با پشتیبانی از این پردازشگر گرافیکی گفته است.

تلویزیو‌ن‌های مورد بحث شامل مدل‌های اولد جدید ال‌جی هستند که رزولوشن 8K دارند. به طور دقیق‌تر این تلویزیون‌ها شامل مدل ۸۸ و ۷۷ اینچی سری ZX می‌شوند. این مدل‌ها به پردازنده هوش مصنوعی جدید ال جی یعنی Alpha 9 Gen 3 و نیز درگاه HDMI با پشتیبانی از رزولوشن 8K و با نرخ انتقال داده ۴۸ گیگابیت بر ثانیه مجهز می‌شوند تا از قابلیت‌های پردازشگرهای گرافیکی سری RTX 30 انویدیا بهره ببرند. گفته شده این تلویزیون‌ها از نرخ رفرش ۶۰ هرتز در رزولوشن 8K و نیز قابلیت ردیابی پرتو سری پرچمدار RTX 3090 پشتیبانی خواهند کرد.

در حال حاضر تلویزیون‌های اولد 4K ال‌جی نیز از تکنولوژی جی-سینک انویدیا برای کاهش پارگی تصویر پشتیبانی ‌می‌کنند تا کاربران بتوانند با کارت گرافیک‌های سری RTX 20 و GTX 16 از این ویژگی بهره‌مند شوند. اما پشتیبانی از جدیدترین پردازشگر گرافیکی انویدیا، قوانین بازی را به طور اساسی متحول می‌کند.

تلویزیون‌های اولد سری 88ZX و 77ZX ال‌جی با توانایی پشتیبانی از قابلیت‌های کارت گرافیک جدید سری RTX 30

تلویزیون‌های مورد بحث همچنین به قابلیت‌های پیشرفته دیگری در کارت‌های گرافیک سری RTX 30 از جمله پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر و تغییر خودکار به حالت تاخیر پایین مجهز می‌شوند و از سوی دیگر با تکنولوژی فری‌سینک AMD برای کاهش پارگی تصویر و نیز نمایش بازی‌های 4K با نرخ ۱۲۰ فریم نیز سازگار هستند.

البته باید اشاره کنیم که خرید این تلویزیون‌ها چندان هم ارزان تمام نمی‌شود و سری جدید ZX با رزولوشن 8K برای مدل ۷۷ اینچی ۲۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت و خرید مدل ۸۸ اینچی هم ۳۰ هزار دلار آب خواهد خورد؛ در حالی که یک کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3090 قیمتی ۱۴۹۹ دلاری دارد.

ال‌جی همچنین اشاره کرده که جدیدترین تلویزیون‌های سری نانوسل ۹۹ با پنل LCD و رزولوشن 8K نیز از قابلیت‌های کارت گرافیک جی-فورس RTX 30 پشتیبانی می‌کنند. این تلویزیون‌ها قیمت بسیار پایین‌تر ۳،۰۰۰ و ۴،۳۰۰ دلاری برای مدل‌های ۶۵ و ۷۵ اینچی دارند. البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که این تلویزیون‌های LCD از نظر نور پس زمینه با محدودیت مواجه می‌شوند و به همین دلیل در مقایسه با مدل‌های اولد سری ZX، دقت پایین‌تری در کنار کارت گرافیک‌های RTX 30 دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    پاراگراف اخر چرت و‌پرتی بیش نیس بای

مطالب پیشنهادی