ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
تکنولوژی

عربستان سرگرم توسعه جایگزین بومی واتس‌اپ است

عربستان سعودی به منظور توسعه جایگزینی برای واتس‌اپ سرگرم آزمایش یک پلتفرم پیام‌رسانی یکپارچه است. دکتر «بسیل العمیر»، مدیر «مرکز ملی امنیت اطلاعات» در «شهرک علم و فناوری ملک عبدالعزیز» توسعه این پلتفرم توسط متخصصان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

عربستان سعودی به منظور توسعه جایگزینی برای واتس‌اپ سرگرم آزمایش یک پلتفرم پیام‌رسانی یکپارچه است.

دکتر «بسیل العمیر»، مدیر «مرکز ملی امنیت اطلاعات» در «شهرک علم و فناوری ملک عبدالعزیز» توسعه این پلتفرم توسط متخصصان عربستانی را تایید کرد. وی مدعی شد که این سیستم به واسطه تجهیز به الگوریتم‌‌های رمزنگاری کاملا ایمن و عاری از آسیب‌پذیرهای امنیتی است.

به گفته العمیر پلتفرم مذکور در فاز آزمایشی قرار داشته و طی یکسال آینده راه‌اندازی خواهد شد. وی با اشاره به ذخیره محتوای پیام‌رسان‌های خارجی در سرورهای بیرون از این کشور از احتمال وجود مشکلات امنیتی ابراز نگرانی کرد:

«اطلاعات بیشتر اپ‌های تجاری در سرورهای تحت کنترل آژانس‌های خارجی ذخیره می‌شوند و ممکن است شامل بک‌دورهایی باشند که شناسایی آنها دشوار است. مزیت این پلتفرم که ۱۰۰ درصد توسط نیروهای بومی طراحی شده اطمینان از فقدان بک‌دور و تضمین امنیت داده‌ها در آن است.»

ضبط مکالمات تصویری واتساپ

این پلتفرم پیام‌رسانی به گونه‌ای طراحی شده که از ذخیره اطلاعات حساس و محرمانه در سرورهای خارجی جلوگیری می‌کند. همچنین به منظور گسترش هرچه بیشتر حوزه تحت پوشش آن امکان نصب روی سیستم‌های مختلف از جمله ویندوز و سیستم‌عامل‌های مختلف موبایل وجود دارد.

در حال حاضر این پلتفرم بیشتر متمرکز بر موسسات، شرکت‌ها و آژانس‌‌های دولتی است و فعلا به دست کاربران عادی نخواهد رسید. عملکرد پلتفرم نیز بر سیستم ها و الگوریتم‌های رمزنگاری ملی عربستان متکی است که از نظر  آنها باعث دستیابی به بالاتری درجه امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران می‌شود. توسعه دهندگان برای ارتقای کارایی از الگوریتم‌های انحصاری استفاده کرده‌اند که در مقایسه با نسخه به کار رفته در محصولات مشابه عملکرد بهتری دارد.

به گفته «محمد خرم خان»، از اساتید امنیت سایبری در «دانشگاه ملک سعود» توسعه این سیستم علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه مالکیت فکری به ایجاد پیام‌رسانی برای سازمان‌‌های داخلی کمک می‌کند. این طرح بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است که بر توسعه زیرساخت دیجیتال متمرکز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

    از پیام رسان های عربستانی استفاده کنید ولی از پیام رسان ایرانی نه

    • عزراییل
      عزراییل | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

      دقیقا??

    • badboy0098
      badboy0098 | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      فکرنکنم به کسی مربوط باشه که مردم دلشون میخواد از چی استفاده کنن !

    • آریا
      آریا | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

      مسلما تا زمانی که روابط ایران و عربستان تیره است. پیامرسان عربستانی برای ایرانیان امنتره

مطالب پیشنهادی