ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست مدیاتک دیمنسیتی 1000C با پشتیبانی از 5G معرفی شد

چیپست‌های سری دیمنسیتی مدیاتک در مدل‌های میان رده خوش درخشیده‌اند و حالا عضوی جدید هم به آنها اضافه شده. تراشه دیمنسیتی 1000C با پشتیبانی از 5G راه رسیده و نسخه‌ای از «ال‌جی ولوت» با آن همراه خواهد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

چیپست‌های سری دیمنسیتی مدیاتک در مدل‌های میان رده خوش درخشیده‌اند و حالا عضوی جدید هم به آنها اضافه شده. تراشه دیمنسیتی 1000C با پشتیبانی از 5G راه رسیده و نسخه‌ای از «ال‌جی ولوت» با آن همراه خواهد شد.

هنوز از یک سال از عمر چیپست‌های سری دیمنسیتی سپری نشده اما در همین مدت مدیاتک مدل‌‌های متنوعی از آنها را معرفی کرده که قدرت خود را در بنچمارک‌ها نیز به خوبی نشان داده‌اند. این شرکت حالا از مدل ۸ هسته‌ای دیمنسیتی 1000C رونمایی کرده که بر پایه لیتوگرافی ۷ نانومتری و خوشه بندی big.LITTLE تولید شده و از ۴ هسته قدرتمند Cortex-A77 و ۴ هسته متوسط Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازش‌‌های گرافیکی بر عهده GPU پنج هسته‌ای Mali-G57 قرار دارد و APU 3.0 هم به محاسبات مربوط به هوش مصنوعی کمک می‌کند.

دیمنسیتی 1000C توانایی پشتیبانی از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR4 با فرکانس ۱۸۶۶ مگاهرتز و حافظه داخلی از نوع USF 2.2 را دارد. از نظر تصویربرداری این تراشه با یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه با سنسورهای ۳۲ و ۱۶ مگاپیکسلی سازگار است. حداکثر رزولوشن تصاویر برای این SoC برابر ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل تعریف شده است.

قابلیت‌های ارتباطی چیپست جدید مدیاتک شامل 5G، 4G، Wi-Fi 5 و بلوتوث ۵.۱ می‌شود؛ از اینرو موبایل‌های مجهز به این تراشه نرخ بالایی از انتقال داده را تجربه خواهند کرد.

از دیگر قابلیت‌های شاخص دیمنسیتی 1000C باید به امکان مدیریت نمایشگرهای دوگانه نظیر گلکسی فولد و سرفیس بوک اشاره کرد. تراشه مذکور در مدل‌های معمولی هم با پنل‌های دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن +full-HD سازگاری دارد. در زمینه صوتی پشتیانی از دکود سخت‌افزاری AV1 و راه‌اندازی دستیارهای صوتی نظیر گول اسیستنت و آمازون الکسا با کلمات خاص از قابلیت‌های آن به شمار می‌رود.

نخستین موبایلی که شانس مجهز شدن به دیمنسیتی 1000C را پیدا کرده ‌ال‌جی ولوت است که با قیمت ۵۸۸ دلار به دست خریداران خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی