ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کلاسیکی مدرن؛ با ولوو P1800 ارتقا یافته توسط Cyan Racing آشنا شوید

شرکت Cyan Racing که زیرمجموعه مسابقه‌ای و پرفورمنس ولوو محسوب می‌شود، از یک خودروی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز پرده‌برداری کرد. این خودرو اگرچه بر مبنای مدل کلاسیک ولوو P1800 توسعه یافته، اما پیشرانه و مشخصات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

شرکت Cyan Racing که زیرمجموعه مسابقه‌ای و پرفورمنس ولوو محسوب می‌شود، از یک خودروی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز پرده‌برداری کرد. این خودرو اگرچه بر مبنای مدل کلاسیک ولوو P1800 توسعه یافته، اما پیشرانه و مشخصات آن مدرن و امروزی هستند.

مستقیم به سراغ مباحث فنی می‌رویم، جایی که ولوو P1800 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نیروبخش این خودروی کلاسیک پیشرفته یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است. این موتور از مدل مسابقه‌ای ولوو S60 TC1 به امانت گرفته شده و می‌تواند 413 اسب بخار قدرت و 455 نیوتن متر گشتاور تولید کند. محدود قرمز این موتور از 7700 دور آغاز می‌شود و وظیفه انتقال نیروی تولیدی آن بر عهده یک گیربکس 5 سرعته دستیِ ساخت شرکت Holinger گذاشته شده است.

با آنکه موتور ولوو P1800 به توربوشارژر مجهز شده، اما نمودار قدرت و گشتاور آن همانند موتورهای تنفس طبیعی است

سیستم تعلیق ولوو P1800 تنظیم بوده و هم در جلو و هم در عقب از نوع دوبل جناغی است. مهندسین تیم Cyan Racing اکسل اصلی عقب را کنار گذاشته و از یک دیفرانسیل لغزش محدود در اکسل جدید استفاده کرده‌اند. رینگ‌های زیبای 18 اینچی جدید هم با لاستیک‌های پیرلی P Zero احاطه شده‌اند.

ولوو P1800 یک اتومبیل اسپرت بود که بین سال‌های 1961 الی 1973 تولید شد

از آنجایی که موتور این خودرو با نمونه‌ای بسیار قوی‌تر تعویض شده، طبیعتا باید سیستم ترمز نیز متناسب با افزایش قدرت تقویت شود. برای این کار Cyan Racing به ترمزهای چهار پیستونه متوسل شده است. جالب آنکه در سیستم ترمز جدید خبری از ABS نیست.

سوئدی‌ها بدنه ولوو P1800 را از نو طراحی کرده و رنگ و رویی مدرن به آن بخشیده‌اند. با توجه به تغییراتی که در شاسی خودرو داده شده، کابین خودرو هم کمی تغییر مکان داده است؛ ضمن اینکه با رشد طول اکسل‌ها، عرض اتاق نیز افزایش پیدا کرده و این خودرو در مقایسه با نسخه اصلی پهن‌تر دیده می‌شود. گفتنی است در ساخت بدنه و شاسی از فیبرکربن و فولاد مقاوم به وفور استفاده شده، به همین جهت وزن خودرو تنها 990 کیلوگرم است.

به خروجی اگزوز توجه کنید

درباره فاکتورهایی مثل شتاب و حداکثر سرعت ولوو P1800 اطلاعاتی در دست نیست. البته این فاکتورها از ابتدا هم در اولویت نبوده‌اند، چرا که شرکت Cyan Racing هدف از توسعه این خودرو را ایجاد پلی بین گذشته و حال و لذت بردن از رانندگی اعلام کرده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های Cyan Racing ولوو P1800 از پاییز امسال و به تعداد بسیار محدودی ساخته خواهد شد. علاقه‌مندان به این خودروی کلاسیک-مدرن باید حداقل 500 هزار دلار برای آن کنار بگذارند! بد نیست بدانید با چنین بودجه‌ای می‌توان یک دستگاه مکلارن 720S و یک دستگاه لامبورگینی هوراکان را خریداری کرد؛ تازه مبلغ باقیمانده برای خرید مدل پایه از ب‌ام‌و سری 5 هم کفایت می‌کند!

ناگفته نماند Cyan Racing از بخش پرفورمنس پولستار اشتقاق پیدا کرده و به عناوین متعددی در مسابقات تورینگ دست یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    چقدر خوشگله.خوش به حال هر کی که می‌تونه بخرش

  • Mahyar ali tabrizi
    Mahyar ali tabrizi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    ای کاش ایران خودرو حداقل رو پیکان موتور ef7 می ذاشت با کمی تغییر ظاهر ????

مطالب پیشنهادی