ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام
نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به FocoDesign؛ اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام

بگذارید از همین ابتدای کار حرف آخر را بزنم: اگر در جستجوی اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام به این مقاله رسیده‌اید، می‌توانید همینجا جستجویتان را متوقف کنید چرا که با FocoDesign  احتمالا به هیچ چیز دیگری احتیاج نخواهید داشت. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

بگذارید از همین ابتدای کار حرف آخر را بزنم: اگر در جستجوی اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام به این مقاله رسیده‌اید، می‌توانید همینجا جستجویتان را متوقف کنید چرا که با FocoDesign  احتمالا به هیچ چیز دیگری احتیاج نخواهید داشت.

ادعای بزرگی به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ شاید، ولی حقیقت ماجرا این است که FocoDesign تقریبا نود درصد ویژگی‌هایی که یک اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام ایده‌آل باید داشته باشد را در خودش گنجانده. از قالب‌های آماده و رایگان برای عکس و ویدیو و کلاژ بگیرید تا ابزار فنی برای حذف پس‌زمینه و اضافه کردن موزیک و اشتراک‌گذاری.

اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام
رابط کاربری ساده، مینیمال و عاری از تبلیغات؛ از ویژگی های مثبت FocoDesign

اولین ویژگی FocoDesign که خیلی به چشم می‌آید، رابط کاربری ساده، خلوت و مینیمالی است که آیتم‌ها به شکل عمودی و قابل سوایپ در آن ردیف شده‌اند. بالاتر از همه آیتم‌های عکس، ویدیو و کلاژ قرار دارند و هر چه به سمت پایین حرکت می‌کنید ملزومات استوری‌های اینستاگرام را در دسته‌بندی‌های موضوعی می‌بینید.

دسته‌های FocoDesign بیش از 5000 قالب آماده و قابل ویرایش را شامل می‌شود که تقریبا تمام اهداف افراد از ساخت استوری را در بر می‌گیرند؛ قالب‌های بازاریابی، خانواده، تخفیف‌‌های ویژه، فصل‌های سال، غذا و خوراکی، استوری‌های متحرک، قالب‌های گرد Highlight استوری و تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید. نکته عالی اینجاست که بخش اعظم این موارد رایگانند و در محیط اپلیکیشن هیچ تبلیغی را هم نمی‌بینید.

اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام
کلاژ ساز و ویرایشگر ویدیوی FocoDesign عملکرد بسیار خوبی دارند

هر قالب آماده‌ای را که انتخاب کنید، امکان ویرایشش را هم دارید. از جایگزین کردن عکس بگیرید تا قرار دادن ویدیو، اضافه کردن موزیک و برش زدن و تعیین ابعاد کادر همه و همه از طریق ادیتور درون برنامه‌ای این اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام ممکن و شدنی هستند.

FocoDesign یک ویرایشگر عکس خوب برای تصاویر اینستاگرامی هم هست. ابعاد هر عکسی که بخواهید ویرایش کنید، با گزینه Create a canvas قابل تنظیم است به این صورت که سه گزینه نسبت تصویر 16:9 برای استوری، 1:1 برای پست و حالت Custom برای ابعاد دلخواه را در اختیار دارید. با ورود به ادیتور هم گزینه‌هایی مثل تعویض بک‌گراند، اضافه کردن عکس و متن و استیکر، ابزار نقاشی و شطرنجی کردن تصاویر و اضافه کردن فریم و واترمارک پیش رویتان قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام
تصاویر پیش‌فرض قالب‌های آماده به سادگی قابل تعویض هستند

همه این گزینه‌ها عالی هستند اما افسوس از این که FocoDesign فونت‌های فارسی را پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین همچنان باید به فونت‌های معمولی فارسی رضایت بدهید یا اینکه ادامه ویرایش خروجی‌های FocoDesign را به دست فتوشاپ بسپارید.

اما ویرایشگر ویدیوی FocoDesign هم جالب توجه است و شدیدا در ساخت ویدیوهای IGTV به کارتان می‌آید. به سبک ادوبی پریمیر، ویرایشگر FocoDesign هم به صورت تایملاینی طراحی شده و این یعنی به گزینه‌هایی مثل میکسر عکس و صدا و ویدیو دسترسی دارید.

امکان زیرنویس کردن ویدیوها و اضافه کردن موزیک (حتی دکلمه با صدای ضبط شده خودتان) هم از ویژگی‌های دیگر FocoDesign هستند که آن را به چیزی فراتر از یک اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام تبدیل می‌کنند. جالب است بدانید که خروجی‌های ویرایشگر ویدیوی اپلیکیشن می‌توانند هم به صورت ویدیو و هم به شکل تصاویر GIF باشند.

اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام
دریایی از قالب‌های آماده استوری و پست و هایلایت اینستاگرام پیش روی شماست

Collage Maker اپ هم ترکیبی از ویرایشگر عکس و ویدیوست که می‌تواند از ترکیب عکس و ویدیو در چینش‌های 2، 3، 4، 5 تایی و بیشتر کلاژ‌های متحرک بسیار جذابی برای استوری‌هایتان بسازد. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام هم ابزار حذف بک‌گراند هوشمند است که با زحمتی بسیار کم اشیاء مد نظرتان را از پس‌‌زمینه جدا می‌کند تا بتوانید با خیال راحت در استوری‌ها از آن استفاده کنید.

اما یکی از مشکلات اپلیکیشن‌های این چنینی حجم بالای دیتایی است که به صورت کَش در خود ذخیره می‌کنند. خوشبختانه سازندگان این اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام در تنظیمات گزینه‌ای برای خالی کردن کش هم قرار داده‌اند که به این مشکل هم برنخورید.

اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام
چند نمونه از قالب های قابل ویرایش FocoDesign

البته FocoDesign عاری از عیب و ایراد نیست؛ در بعضی دسته‌بندی‌ها قالب‌های محدودی دارد و از نظر فنی مشکلاتی هم در آن دیده می‌شود. به عنوان مثال هنوز گزینه‌ای برای ذخیره طرح‌ها به صورت Draft در آن وجود ندارد و این یعنی نمی‌توانید پروژه‌هایتان را نیمه‌کاره رها کنید. ضمن این که بعید نیست موقع کار با اپ به باگ‌هایی هم بربخورید که شما را از اپلیکیشن بیرون می‌اندازند.

ولی در مقایسه نکات مثبت و منفی، قطعا خودتان متوجه سنگینی کفه ویژگی‌های مثبت FocoDesign خواهید شد. حتی شاید بتوان گفت که با این خصوصیات فقط اپلیکیشن مشهور inShot می‌تواند به عنوان رقیبی برای FocoDesign مطرح شود.

اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام
حذف هوشمند بک گراند

در مجموع اگر ادمین یک پیج پرطرفدار هستید، تولید محتوا می‌کنید یا صرفا یک اپلیکیشن ساخت استوری اینستاگرام همه فن حریف می‌خواهید، شک نکنید که FocoDesign انتخاب مناسبی برای شماست. بنابراین پیشنهاد می‌کنم فرصت را از دست نداده و روی لینک‌ دانلود FocoDesign برای iOS و اندروید در انتهای مقاله کلیک کنید.

FocoDesign

FocoDesign

سازنده: ZHIJIE LIU قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 202 / 117 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی