ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپیک گیمز: انحصار اپل را به چالش بکشید تا کسب و کارتان را نابود کند

از چندین هفته پیش شاهد تنش‌ها میان اپل و اپیک گیمز هستیم و در جدیدترین اقدام، سازنده بازی فورتنایت از درخواستی برای بازگرداندن این بازی به فروشگاه اپ استور و بازیابی حساب توسعه‌دهنده خبر داده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

از چندین هفته پیش شاهد تنش‌ها میان اپل و اپیک گیمز هستیم و در جدیدترین اقدام، سازنده بازی فورتنایت از درخواستی برای بازگرداندن این بازی به فروشگاه اپ استور و بازیابی حساب توسعه‌دهنده خبر داده است.

کمتر از یک ماه پیش اپیک گیمز یک تغییر بزرگ در بازی محبوب فورتنایت اعمال کرد که آن، سیستم پرداخت مستقیم درون اپ بود. اپیک با این کار خود سیستم پرداخت گوگل و اپل را دور زد و مانع از دریافت کارمزد توسط این دو غول فناوری آمریکایی شد. پس از این تغییر، این دو کمپانی بازی فورتنایت را از فروشگاه‌های خود حذف کردند و اپیک نیز از آن‌ها شکایت کرد.

اپل این کمپانی را به بستن حساب توسعه‌دهنده و عدم دسترسی به موتور آنریل تهدید کرد که البته رای اولیه دادگاه باعث شد که اپیک همچنان به موتور بازی‌سازی خود دسترسی داشته باشد. حالا این سازنده بازی به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد و اپل نیز با پرونده ضدانحصار خود دست و پنجه نرم می‌کند.

اپیک گیمز در بیانیه خود اعلام کرده:

«ما امروز از دادگاه درخواست کردیم که از مقابله به مثل اپل علیه اپیک به علت اقدام شجاعانه آن و به چالش کشیدن این کمپانی جلوگیری کند. اپل یک شرکت انحصارطلب است و ایستادگی در برابر آن، گامی ضروری برای رهایی مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان از محدودیت‌های غیرقانونی است که اپل در توزیع اپ و همچنین فرایند پرداخت درون برنامه در iOS اعمال می‌کند.»

اپیک گیمز

در ادامه این بیانیه عنوان شده:

«توسعه‌دهندگان از ترس انتقام‌جویی اپل تا به امروز در این زمینه صحبتی نکرده‌اند. اقدامات اخیر این کمپانی نشان می‌دهد که اگر سعی در به چالش کشیدن انحصار اپل داشته باشید، سعی می‌کند کسب و کار شما را نابود کند. ما متعهد به هزینه‌های کمتر و همچنین دسترسی به بازار رقابتی برای همه هستیم.»

بسیاری از گروه‌ها مانند توسعه‌دهندگانی که از ابزارهای اپیک استفاده می‌کنند، در حال دنبال کردن نتیجه دادگاه میان این دو شرکت هستند. علاوه بر این، تعدادی از آن‌ها می‌خواهند ۳۰ درصد کارمزد اپل کاهش پیدا کند. انتظار می‌رود این پرونده تا مدت‌ها ادامه داشته باشد و گیمرها فعلا نتوانند دوباره بازی فورتنایت را روی iOS تجربه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی