ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دولت آمریکا بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین را تحریم می‌کند؟

ایالات متحده آمریکا از مدت‌ها قبل شرکت‌های بزرگ چینی مانند هواوی را تحریم کرده و حالا به نظر می‌رسد در آینده دولت ترامپ هرگونه مراوده مالی با بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین یعنی «SMIC» ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

ایالات متحده آمریکا از مدت‌ها قبل شرکت‌های بزرگ چینی مانند هواوی را تحریم کرده و حالا به نظر می‌رسد در آینده دولت ترامپ هرگونه مراوده مالی با بزرگترین شرکت سازنده چیپ در چین یعنی «SMIC» را نیز ممنوع کند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، وزارت دفاع آمریکا تایید کرده که آژانس‌های دولتی درباره تحریم «شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا» (SMIC) در حال مذاکره هستند. در صورت تحریم این کمپانی، شرکت‌های آمریکایی دیگر قادر به انجام معاملات با آن نخواهند بود که تاثیر زیادی روی بزرگترین سازنده چیپ در چین خواهد داشت و این شرکت دیگر نمی‌تواند به تجهیزات آمریکایی برای ساخت و تست تراشه‌ها دست پیدا کند.

بر اساس این گزارش، نگرانی‌هایی درباره کمک SMIC به زیرساخت‌های دفاعی چین وجود دارد. یکی از پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا، «SOS International» اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن ادعا شده SMIC با یکی از بزرگترین کمپانی‌های دفاعی چین همکاری دارد و محققان دانشگاهی که با ارتش چین کار می‌کنند نیز برای طراحی پروژه‌های خود در حال استفاده از فناوری SMIC هستند. SOS در این گزارش اعلام کرده که احتمالا محققان نمی‌توانند از چیپ‌های دیگری استفاده کنند.

سازنده چیپ در چین

شرکت SMIC در بیانیه‌ای هرگونه ارتباط با شرکت‌های دفاعی را رد کرده و از ارائه چیپ و خدمات برای استفاده‌های غیرنظامی خبر داده است. در حالی که بزرگترین سازنده چیپ در چین هرگونه ارتباط با ارتش این کشور را تکذیب کرده، SOS در گزارش خود به مشارکت عمیق SMIC در پروژه‌های نظامی اشاره کرده است.

هنوز به صورت رسمی ارتباط میان SMIC و پروژه‌های نظامی مشخص نشده و همچنین تضمینی برای تحریم این سازنده تراشه وجود ندارد. در صورتی که دولت ترامپ دست به چنین اقدامی بزند، تنش‌ها میان پکن و واشنگتن افزایش پیدا می‌کند و در حالی که می‌توان چندین نمونه برای جایگزینی با تجهیزات آمریکایی در بازار پیدا کرد، SMIC برای گسترش کارخانه و همچنین نگهداری آن با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

مشکلات SMIC می‌تواند مشتریان این کمپانی مانند هواوی را نیز با دردسر مواجه کند و علاوه بر این، دولت پکن نیز می‌تواند تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های آمریکایی وضع کند و تولید محصولات آن‌ها در خاک چین دچار مشکل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۳ شهریور ۱۳۹۹

    امریکا تازه فهمید این همه سال چه کلاه گشادی سرش فته چطور فناوری های مهمش توسط چین دزدیده شده

  • molavy
    molavy | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    اینم شد دلیل، عجب عوضی هستن ها، خوبه هر روز خبر همکا ی مایکروسافت و فورد و... با ارتش آمریکا چند تا چند تا منتشر میشه، خوب چرا شرکت های چینی به ارتش چین همکاری نکنند

  • jim kabir
    jim kabir | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹

    چین بخواهد تولید محصولات امریکایی رو در کشورش تحریم کنه اولین جایی که اسیب میبینه همون کارخونه های تولید کننده محصولات امریکایی تو چین هست.
    این یه جنگ تمام عیاره و من چون از کمونیستها متنفر هستم و با بلایی که چین با این ویروس بر سر مردم کشورم و جهان آورد آرزو میکنم امریکا با تمام قدرت در این نبرد پیروز بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی