ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: بسته اینترنت ویژه معلمین احتمالا به زودی عرضه خواهد شد

وزیر ارتباطات اعلام کرد در کنار تمهیداتی که برای دانش آموزان و هزینه اینترنت آنها دیده شده، وزارت ارتباطات به فکر معلمین در ایام آموزشی بوده و قصد دارد که برای آنها بسته‌های اینترنتی ویژه‌ای ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۵

وزیر ارتباطات اعلام کرد در کنار تمهیداتی که برای دانش آموزان و هزینه اینترنت آنها دیده شده، وزارت ارتباطات به فکر معلمین در ایام آموزشی بوده و قصد دارد که برای آنها بسته‌های اینترنتی ویژه‌ای همچون بسته‌های ۳ ماهه‌ای که فصل بهار عرضه شد، فعالسازی کند.

«محمد جواد آذری جهرمی» با حضور در برنامه یک روز تازه شبکه ۵ صدا و سیما درباره رایگان شدن اینترنت دانش آموزان و معلمین صحبت‌ کرد. به گفته او از دیروز نحوه رایگان شدن اینترنت دانش آموزان و دریافت بسته‌های اینترنتی ویژه مختص آنها توسط اپراتورها اعلام شده و این روند ادامه خواهد داشت. جهرمی گفت در بسته‌ای که وزارت ارتباطات در نظر گرفته، استفاده دانش آموزان از چندین وب سایت که خود وزارت آموزش و پرورش لیستشان را داده، رایگان خواهد بود: «خود استفاده از پلتفرم شاد هم که کاملا رایگان اعلام شده است. در واقع بسته‌ای که در نظر گرفتیم یک فرابسته بوده و صرفا نام «شاد» را دارد. دانش آموزان می‌توانند با این بسته‌ها از بسیاری از خدمات فضای مجازی به طور رایگان استفاده کنند.»

جهرمی با اشاره به اینکه معلمین نیازمند اینترنت بیشتری نسبت به دانش آموزان هستند برای این ادعای خود دلیل آورد و گفت: «هر یک آموزگار با بیست یا سی و شاید بیشتر از این تعداد دانش آموز سر و کار دارد و طبعا به اینترنت بیشتری نیاز دارد و حجم مصرفی‌اش نسبت به یک دانش آموز بیشتر است. از همین رو در وزارت ارتباطات تصمیم گرفتیم که اقدامات ویژه‌ای نیز برای معلمین انجام دهیم و فعلا تا به اینجا دو راه‌حل را پیش رو گرفتیم.»

جهرمی دو راه حلی که وزارت ارتباطات برای کاهش هزینه مصرف اینترنت معلمین در نظر گرفته را اینطور تشریح کرد: «یکی اینکه در یک اقدام کاملا فشرده، ما تمامی مدارس را به شبکه ملی اطلاعات وصل نمودیم و برای آنها اینترنت رایگان و پرسرعت در نظر گرفتیم. معلمین در زمان حضور در مدرسه می‌توانند از این اینترنت استفاده کنند و دیروز هم که روز اول سال تحصیلی بود، ۵ گیگابیت بر ثانیه مصرف شد که خیلی کمتر از مقداریست که برایشان در نظر گرفته شده ولی با توجه به اینکه روز اول مدرسه بود، مطلوب به نظر می‌آید. همچنین قصد داریم تا بسته‌هایی مانند بسته سه ماهه‌ای که فروردین ماه برایشان عرضه شد را مجدد تمدید کنیم.»

خاطرنشان می‌شود اشاره جهرمی به بسته ۲۰ گیگابایتی است که فروردین ماه به معلمین عرضه شد و مهلت استفاده سه ماهه‌ای برای آن در نظر گرفته شده بود. به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات قصد دارد این بسته را فقط برای همان ۶۰۰ هزار نفری که در فروردین ماه این بسته برایشان فعال شده بود تمدید کند و شاید در طول سال تحصیلی این اتفاق هر چندماه یکبار تکرار شود تا هزینه اینترنت معلمین نیز کاهش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی