ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

سافت بانک 4 میلیارد دلار از سهام شرکت‌های تکنولوژی را خرید

براساس آخرین گزارش فایننشال تایمز، سافت بانک حجم زیادی از سهام شرکت‌های حوزه فناوری را به ارزش 4 میلیارد دلار به‌صورت آپشن (اختیار خرید) خریداری کرده است. «ماسایوشی سان»، بنیانگذار و مدیر عامل سافت بانک ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

براساس آخرین گزارش فایننشال تایمز، سافت بانک حجم زیادی از سهام شرکت‌های حوزه فناوری را به ارزش 4 میلیارد دلار به‌صورت آپشن (اختیار خرید) خریداری کرده است.

«ماسایوشی سان»، بنیانگذار و مدیر عامل سافت بانک نیز خرید 4 میلیارد دلاری سهام شرکت‌های حوزه تکنولوژی را تایید کرده است. در نتیجه دارایی‌های شرکت به رقمی بالغ بر 30 میلیارد دلار خواهد رسید.

هفته‌ی گذشته، شرکت ژاپنی مجمعی تشکیل داد تا مسئول رسیدگی و مشخص کردن گزینه‌های خرید سهام در حوزه تکنولوژی شود. رویکرد جدید ماسایوشی سان، تاثیر زیادی بر وضعیت بازار سهام می‌گذارد.

همچنین این رویکرد منجر به تغییر وضعیت سافت بانک نیز خواهد شد و می‌تواند این شرکت را به تهدیدی در بازار سهام تبدیل کند. سافت بانک، به‌عنوان یک شرکت ژاپنی، معمولا و پیش از این روی خرید سهام استارتا‌پ‌ها تمرکز داشت. اکنون وضعیت تغییر کرده و با تصمیم مدیرعامل شرکت، سافت بانک به‌صورت آپشن، سهام شرکت‌های بزرگی همچون آمازون، مایکروسافت، نتفلیکس و تسلا را خریداری کرده است.

این رویکرد می‌تواند بازار را با مخاطراتی همراه سازد ولی این نهنگ بزرگ ژاپنی هنوز گرسنه است و رویکردهای جدیدش، قطعا تاثیر خود را روی بازار خواهد گذاشت.

طی یک ماه گذشته، تغییر رویکرد سافت بانک در سرمایه‌گذاری و خرید سهام، نه تنها وضعیت این شرکت را به شدت تغییر می‌دهد، بلکه روی کل بازار سهام تاثیرگذار خواهد بود. گواه این مدعی، شرکت‌هایی هستند که سافت بانک دست روی خرید سهام آنها گذاشته و طی یک ماه گذشته با رشد ارزش سهام خوبی داشته‌اند.

باوجودی که ارزش سهام سافت بانک هفته‌ی گذشته در حدود 7 درصد افت پیدا کرد ولی وضعیت جدید، ارزش سهام این شرکت را افزایش می‌دهد و سرمایه‌گذاران نگران افت هفته‌ی قبل نیستند.

عملکرد شرکت ژاپنی باعث شده، ارزش سهام شرکت‌های حوزه تکنولوژی نیز دستخوش تغییرات مثبتی شود. هرچند بسیاری بر این باورند که این رویکرد می‌تواند برای بازار سهام بسیار خطرناک باشد. حال باید ببینیم این نهنگ بزرگ چه زمانی قرار است سیر شود و این روند تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی