ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Infinitode 2؛ بی‌نهایتی کوچک

وقتی قسمت اول Infinitode منتشر شد، چیزی که در نگاه اول توجهات را به خودش جلب کرد حجم فوق العاده کم بازی بود. استودیوی یک نفره Prineside با ده مگابایت دفاع از قلعه‌ای ارائه داد که ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

وقتی قسمت اول Infinitode منتشر شد، چیزی که در نگاه اول توجهات را به خودش جلب کرد حجم فوق العاده کم بازی بود. استودیوی یک نفره Prineside با ده مگابایت دفاع از قلعه‌ای ارائه داد که بالاتر از همه ویژگی‌هایش می‌توانست مخاطبینش را سرگرم کنند.

در قسمت دوم هم باز سازنده به این پایین نگه داشتن حجم پایبند بوده و در عینِ حال سعی کرده آن تجربه سرگرم کننده قسمت پیشین را این بار در یک بازی کاربر پسندانه‌تر به تصویر بکشد.

Infinitode 2 همان روند همیشگی بازی‌های دفاع از قلعه یا همان Tower Defense را پیش گرفته است. یعنی هر مرحله دشمنان مسیری را طی می‌کنند و بازیکن باید با گذاشتنِ ساختمان‌های دفاعی جلوی رسیدن آن‌ها به منطقه‌اش را بگیرد.

بازی در گیم‌ پلی‌اش دو تفاوت مهم با بقیه دفاع از قلعه‌ها دارد. یکی از آن‌ها که در واقع به خود کلمه Infinitode اشاره می‌کند، بی‌نهایت بودن مرحله‌ها است. دفاع از قلعه‌ها معمولا یک حالت بی‌نهایت دارند که در آن بازیکن تا جایی که نبازد، می‌تواند منطقه را پر از ساختمان کند و هر چیزی که در مسیر قرار داشت را از بین ببرد.

Infinitode 2 این حالت را دارد ولی نکته اینجاست حتی قسمت مرحله‌ای بازی از این ویژگی پیروی می‌کند. یعنی مرحله‌ها هیچوقت تمام نمی‌شوند و حتی در آن‌ها می‌توانید این لذتِ بی‌نهایت بودنِ بازی‌هایِ دفاع از قلعه را بچشید.

حالا این ویژگی چه برتری دارد؟ حالت بی‌نهایت بازی‌های دفاع از قلعه معمولا از یک نقشه تشکیل شده و بعد از مدتی ممکن است این تک منطقه‌ای بودنش مخاطب را خسته کند. سازنده با بی‌نهایت کردن همه مرحله‌های Infinitode 2 حداقل تنوعی به این بخش از بازی داده است.

اما نکته بعد به سیستم ارتقا فوق العاده گسترده بازی برمی‌گردد. در خودِ مرحله‌ها و با گرفتن سکه یا XP می‌شود ساختمان‌ها را «موقتی» قوی‌تر کرد و بازی‌های دفاع از قلعه هم بعضا از همین سیستم استفاده می‌کنند.

Infinitode 2 یک قدم پا را فراتر گذاشته و در بخش منو، یک قسمت ارتقا برای ساختمان‌ها قرار داده که در آن می‌توانید «دائما» چیزهایی که دارید را قدرتمند کنید.

بنابراین بعد از هر باخت و با امتیازاتی که به دست آوردید، می‌توانید به این قسمت بروید و قدرت ساختمان‌ها را افزایش بدهید تا در رقابتِ بعدی بیشتر دوام بیاورید.

بازی دفاع از قلعه

فقط مشکلی که این قسمت دارد، پیچیدگی‌های اولیه‌اش است. بازی در بخش ارتقا گستردگی خوبی داشته و هرچند بهبودهایی که سازنده در UI داده باعث شده تا منوها جذاب‌تر به‌نظر برسند اما همچنان احتمال اینکه در شروع کمی گیج شوید وجود دارد. با این حال اگر به بازی فرصت بدهید، خیلی طول نمی‌کشد که از بخش‌های مختلفش از سر دربیاورید.

Infinitode 2 شاید بیشتر حکمِ یک آپدیت جذاب برای قسمت اولش را داشته باشد اما همین تغییرات بازی آن‌قدر خوب هستند تا حتی کسانی که Infinitode 1 را تجربه کرده‌اند باز از ادامه‌اش لذت ببرند.

بازی با رنگ بندی مناسب‌تر با تم تاریکش، استفاده از افکت‌های تصویری، نقشِ پررنگ‌تر موسیقی و بهبودهای گیم پلی ایده جذابِ Infinitode 1 را بهتر پیاده کرده است.

Infinitode 2 با بازخوردهای مثبتی از سوی کاربران گوگل پلی مواجه شده و اگر یک دفاع از قلعه رایگانِ آفلاین بدون تبلیغات اعصاب خرد کن می‌خواهید، حتما بازی را تجربه کنید.

Infinitode 2 - Infinite Tower Defense

Infinitode 2 - Infinite Tower Defense

سازنده: Prineside قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10.66 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی