ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر مهم‌ترین محصولات معرفی شده در IFA 2020

بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اروپا یعنی IFA 2020 به اتمام رسید. در این رویداد انواع گوشی، تلویزیون، پروژکتور و ده‌ها لپ تاپ جدید رونمایی شدند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین محصولات معرفی شده در این ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اروپا یعنی IFA 2020 به اتمام رسید. در این رویداد انواع گوشی، تلویزیون، پروژکتور و ده‌ها لپ تاپ جدید رونمایی شدند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین محصولات معرفی شده در این رویداد آشنا می‌شوید.

پردازنده های نسل یازدهم اینتل

اینتل سرانجام از پردازنده های نسل ۱۱ اینتل Tiger Lake برای لپ تاپ ها رونمایی کرد. محصولات این سری از پردازشگر گرافیکی Xe برخوردار بوده و از تاندربولت ۴ و وای فای ۶ پشتیبانی می‌کنند. اینتل وعده عملکرد و شارژدهی بهتر لپ تاپ‌های مجهز به این پردازنده‌ها را داده است.

اولین عضو از این خانواده ۹ نفره چیپست Core i7-1185G7 است که سرعت پایه ۳ گیگاهرتز را داشته و بیشینه فرکانس آن در وضعیت تک هسته‌ای توربو بوست به ۴.۸ گیگاهرتز و در حالت چند هسته‌ای به ۴.۳ گیگاهرتز می‌رسد. جزئیات بیشتر در مورد پردازنده‌های این سری را در گزارش دیجیاتو بخوانید.

کارت گرافیک سری RTX 3000 انویدیا

کارت‌های گرافیک سری RTX 30 انویدیا مبتنی بر معماری Ampere بوده و در مقایسه با نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته‌ اند. محصولات این سری به کانکتور برق ۱۲ پین مجهز شده اند که در مقایسه با دو کانکتور ۸ پین نسل قبل ابعاد کوچکتری دارد. پرچمدار این سری کارت گرافیک RTX 3090 است که از ۲۴ گیگابایت حافظ GDDR6X بهره مند بوده و به گفته انویدیا توانایی اجرای بیشتر بازی‌ها با رزولوشن 8K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. جزئیات بیشتر را در این لینک مطالعه نمایید.

لپ تاپ‌های سری یوگا ۹ لنوو

لپ‌تاپ یوگا 9i در نسخه‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی وارد بازار می‌شود، در حالی که مدل اسلیم تنها در نسخه ۱۴ اینچی و با وزن ۱.۲۶ کیلوگرم و ضخامت ۱۳ میلی‌متر به فروش می‌رسد. مدل ۱۴ اینچی نسخه تبدیل‌پذیر وزنی برابر ۱.۳۷ کیلوگرم دارد که با توجه به شاسی تمام آلومینیومی مناسب به نظر می‌رسد.

این محصولات را می‌توان مجهز به روکش چرم سفارش داد که اولین لپ‌تاپ‌های کاربری لنوو با این ویژگی محسوب می‌شوند. مدل ۱۴ اینچی لنوو یوگا 9i و اسلیم 9i به پردازنده‌های تایگر لیک اینتل مجهز خواهد شد و به صورت استاندارد از تاندربولت ۴ پشتیبانی خواهند کرد.

برای آگاهی از مشخصات کامل محصولات این سری می‌توانید گزارش دیجیاتو را بخوانید.

گلکسی فیت ۲

مچ بند هوشمند سامسونگ گلکسی فیت ۲ با نمایشگر ۱.۱ اینچی AMOLED، باتری ۱۵۹ میلی آمپر ساعتی، رم ۱.۵ گیگابایتی و شارژدهی ۱۵ روزه معرفی شد. این مچ بند قابلیت‌های متنوعی دارد که یکی از مهم ترین آنها سنسور ضربان قلب دقیق‌تر است.

تبلت لنوو Tab P11 Pro

لنوو Tab P11 Pro

این تبلت اندرویدی به نمایشگر ۱۱.۵ اینچی اولد با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، چیپست اسنپدراگون 730G، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، چهار اسپیکر JBL و باتری ۸۶۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. لنوو برای این تبلت یک پکیج مجهز به قلم، کیبورد و پایه در نظر گرفته و آن را با قیمت ۵۹۹.۹۹ دلار به فروش می‌رساند.

لپ تاپ‌های آنر مجیک بوک ۱۴ و ۱۵

از دیگر محصولات مهمی که در رویداد IFA 2020 معرفی شدند، می‌توان به لپ تاپ‌های مجیک بوک ۱۴ و ۱۵ اشاره کرد. آنر چند ماه قبل از این دو لپتاپ اقتصادی رونمایی کرده بود اما در این رویداد اروپایی از عرضه بین‌المللی آنها خبر داده است. هر دو مدل از پردازنده Ryzen 5 4500U، هشت یا ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی NVME SSD برخوردار بوده و تفاوت اصلی آنها در اندازه نمایشگر ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچی است.

مجیک بوک ۱۴ از ۲۱ شهریور با قیمت ۸۸۸ دلار و مجیک بوک ۱۵ نیز از اکتبر (مهر یا آبان) با قیمت ۸۳۰ دلار به بازار عرضه می‌شوند.

گلکسی A42 5G

گلکسی A42 5G که لقب ارزان‌ترین موبایل 5G سامسونگ را یدک می‌کشد، از نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیسلی و باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی برخوردار است. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این گوشی منتشر نشده است.

گلکسی بوک فلکس 5G

این لپ تاپ هیبریدی به پردازنده نسل ۱۱ اینتل Tiger Lake، نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و باتری ۶۹.۷ وات ساعتی مجهز شده و اولین لپ تاپ 5G سامسونگ به شمار می‌رود. این محصول در بالاترین مشخصات با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD به دست خریدار می‌رسد.

از دیگری قابلیت‌های جالب توجه گلکسی بوک فلکس 5G می‌توان به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی اشاره کرد که اجازه عکسبرداری از محیط اطراف را می‌دهد. کیبورد با نور پس زمینه و قلم S Pen نیز کار کردن با این دستگاه را آسان‌تر می‌کنند.

ساعت رومیزی لنوو Essential

ساعت رومیزی لنوو Essential به لطف پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت، زمان، دما، یادآوری‌ها و غیره را بوسیله فرامین صوتی بیان می‌کند. علاوه بر این بوسیله درگاه USB-A تعبیه شده روی آن می‌توان گوشی را شارژ کرد.

پروژکتور 4K سامسونگ

The Premier، اولین پروژکتور دنیاست که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند. این محصول در دو مدل به بازار عرضه می‌شود که قابلیت پخش تصویر در ابعاد ۱۳۰ یا ۱۲۰ اینچ را از فاصله بسیار کوتاه از دیوار دارند.

از دیگر قابلیت‌های پروژکتور The Premier می‌توان به رزولوشن 4K، روشنایی ۲۸۰۰ انسی لومنز، ووفرهای داخلی و فناوری صدای فراگیر Acoustic Beam اشاره کرد. سامسونگ از عرضه این محصول در اواخر سال جاری میلادی خبر داده است.

ایرباد تماماً بی‌سیم جی‌بی‌ال +Club Pro

JBL می‌گوید ایرباد +Club Pro کیفیت صدای بسیار بالا و شارژدهی ۸ ساعته را به ارمغان می‌آورد. در صورت استفاده از کیس، ۲۴ ساعت دیگر به مدت زمان شارژدهی این ایرباد اضافه می‌شود. به لطف پشتیبانی این محصول از قابلیت شارژ سریع، می‌توان با تنها ۱۰ دقیقه شارژ به مدت یک ساعت از آن استفاده کرد.

+Club Pro از قابلیت حذف نویز فعال تطبیقی، گواهی IPX4 و فناوری Fast Pair برای اتصال سریع به گوشی اندرویدی برخوردار بوده و از ماه آینده میلادی با قیمت ۹۹.۹۵ دلار به بازار عرضه می‌شود.

شارژر بی‌سیم سامسونگ

سامسونگ در نمایشگاه IFA 2020 از شارژر بیسیم Wireless Charger Trio با قابلیت شارژر همزمان سه دستگاه رونمایی کرد. سازنده کره‌ای اطلاعات چندانی در مورد سخت افزار این محصول فاش نکرد، اما تصویری که این شرکت در کنفرانس خبری منتشر کرده شارژر همزمان گلکسی نوت ۲۰ اولترا، گلکسی واچ ۳ و گلکسی بادز لایو را نشان می‌دهد.

یکی از نکات قابل توجه شارژر Wireless Charger Trio پشتیبانی از استاندارد Qi است و این یعنی با تمام دستگاه‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند سازگار است. این محصول با قیمت ۱۱۷ دلار به زودی روانه بازار خواهد شد.

جارو برقی رباتیک

جاروبرقی رباتیک +iRobot Roomba s9 به لطف بهره مندی از جاروی چرخنده کوچک و دوربین‌های مختلف، تمام گوشه‌های منزل را جارو می‌کند. این محصول توانایی تشخیص محیط‌هایی که قبلاً جارو شده‌اند را داشته و می‌توان با تنظیم کردن آن مانع از ورودش به برخی اتاق‌ها شد.

محصول مورد بحث به لطف بهره مندی از فناوری Imprint Link پس از جارو زدن منزل با تِی رباتیک Braava jet m6 ارتباط برقرار کرده و آن را فعال می‌کند. این جارو برقی هوشمند با قیمت ۱۰۰۰ دلار از سایت رسمی سازنده قابل خریداری است.

دوربین نظارتی جدید شرکت Blink

شرکت Blink در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ از دوربین‌های نظارتی Indoor و Outdoor به ترتیب برای داخل و بیرون از منزل رونمایی کرد. مهم ترین ویژگی این دو محصول شارژدهی به مدت دو سال با تنها دو باتری قلمی است. از دیگر قابلیت‌های آنها نیز می‌توان به رزولوشن 1080p، حالت دید در شب و امکان چت اشاره کرد.

شرکت Blink که آمازون مالک آن است، دوربین Indoor را به قیمت ۸۰ دلار و مدل Outdoor را با قیمت ۱۰۰ دلار روانه بازار می‌کند.

ماسک ال جی PuriCare

ماسک PuriCare که هنوز قیمت و تاریخ عرضه آن مشخص نشده، همانند دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی ال جی به دو فیلتر H13 HEPA مجهز شده و به کمک فن‌هایی کوچک میزان هوای ورودی به درون ماسک را بسته به قدرت تنفس کاربر تنظیم می‌کند.

این ماسک از باتری ۸۲۰ میلی آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که شارژدهی حداکثر ۸ ساعته را در حالت کم مصرف و ۲ ساعته را در حالت پرمصرف به ارمغان می‌آورد. کیس این محصول حین شارژ شدن ماسک، جرم‌های مضر را بوسیله نور فرابنفش از بین می‌برد. اطلاعات بیشتر در مورد این محصول را در گزارش دیجیاتو بخوانید.

برای آشنایی با دیگر محصولات معرفی شده در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۰ می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی