ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید داچیا ساندرو به شکل رسمی توسط رنو معرفی شد

شرکت داچیا به طور رسمی از نسل سوم داچیا ساندرو (رنو ساندرو در ایران) پرده برداری کرد. این خودرو در سه مدل مختلف با نام های ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان به بازار عرضه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

شرکت داچیا به طور رسمی از نسل سوم داچیا ساندرو (رنو ساندرو در ایران) پرده برداری کرد. این خودرو در سه مدل مختلف با نام های ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان به بازار عرضه خواهد شد و معارفه کامل آن در تاریخ 29 سپتامبر (28 شهریور) صورت خواهد گرفت.

نسل سوم ساندرو از زبان طراحی کاملا جدید برخوردار است تا دیگر جای انتقاد و بحثی در زمینه طراحی ضعیف و غیرمدرن این دست از محصولات اقتصادی باقی نگذارد.

داچیا ساندرو

به طور مثال در نسل سوم ساندرو از چراغ‌های LED به شکل حرف Y در چراغ جلو و عقب استفاده شده است.

در مقام مقایسه با نسل قبل، ساندرو 2021 از شیشه جلو با زاویه بیشتر برخوردار است و همچنین ارتفاع سقف به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است. با این وجود مرکز ثقل خودرو کاهش پیدا نکرده است و مشابه نسل قبلی آن است با این وجود حس سواری با ارتفاع پایین تر را به سرنشینان خواهد داد.

ساندرو استپ وی نیز به عنوان یک خودروی کراس اوور از سپر و زه اختصاصی و همینطور چرخ‌های بزرگ‌تر بهره می‌برد و مجهز به ریل سقفی نیز شده است.

مدل سدان نیز با نام داچیا لوگان عرضه خواهد شد که از ویژگی‌های نسل جدید بهره می‌برد. در داخل اتاق نیز ساندرو از صفحه نمایش لمسی و فرمان مجهز به دکمه های کاربردی و اختصاصی سود خواهد برد.

اما بزرگ ترین تغییر را باید در بخش پلت فرم نسل جدید داچیا ساندرو دانست که این بار از پلت فرم ماژولار شرکت رنو با نام CMF-B بهره می‌برد. رنو در حال حاضر از این پلت فرم در مدل های کلیو و کپچر نیز استفاده می‌کند.

این پلت فرم امکان عرضه مدل تمام الکتریکی را نیز علاوه بر مدل‌های بنزین سوز و دیزلی خواهد داد. در حال حاضر اطلاعات مشخصی از بخش فنی داچیا ساندرو منتشر نشده است اما احتمال می‌رود که قوای محرکه نسل قبلی با تغییرات جزئی به این نسل نیز راه پیدا کند.

نسل دوم داچیا ساندرو از سال 2012 بر روی خط تولید قرار دارد. پیش از این قرار بود تا این محصول اقتصادی بعد از عرضه نسل اول داچیا ساندرو در کشور ما نیز عرضه شود تا به نوعی سهم رنو از بازار خودروی کشور ما را تضمین کند اما با بازگشت تحریم ها این بار رنو تصمیم به ترک دائم از بازار ایران گرفت و پای نسل دوم ساندرو به بازار ما باز نشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    این نسلی‌ که الان تو ایرانه تا سال ۱۴۵۰ تولید میشه اگه فرجی نشه.

  • Baback Mohamadi
    Baback Mohamadi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    ?

مطالب پیشنهادی