ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده Cortex-R82 آرم معرفی شد؛ ذخیره و پردازش در یک درایو

ARM از هسته پردازشی جدید Cortex-R82 مخصوص محاسبات بلادرنگ رونمایی کرد و وعده عملکرد دو برابر بهتر نسبت به نسل قبل را داد. به گفته سازنده از هسته Cortex-R82 در دیوایس‌های ذخیره سازی جدید از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

ARM از هسته پردازشی جدید Cortex-R82 مخصوص محاسبات بلادرنگ رونمایی کرد و وعده عملکرد دو برابر بهتر نسبت به نسل قبل را داد.

به گفته سازنده از هسته Cortex-R82 در دیوایس‌های ذخیره سازی جدید از جمله حافظه‌های SSD و هارددیسک‌هایی که به عملکرد محاسباتی بیشتر و همچنین DRAM بیشتر برای پردازش داده‌ها نیاز دارند، استفاده خواهد شد.

از هسته‌های Cortex-R در چیپست‌های مخابراتی و ذخیره سازی مختلف از جمله مودم‌ها و کنترلرهای HDD و SSD استفاده می‌شود. هسته نسل قبلی یعنی Cortex-R8، یک هسته ۳۲ بیتی است که توانایی تشخیص بیش از ۴ گیگابایت DRAM را نداشته و برای برخی حافظه‌های SSD پرظرفیت، زیرساخت AFA و پردازش درون حافظه (in-storage processing) محدودیت ایجاد می‌کند.

Cortex-R82 اولین هسته پردازشی شرکت ARM مخصوص وظایف بلادرنگ (real-time) است که از معماری ۶۴ بیتی Armv8-R استفاده می‌کند. از مهم ترین قابلیت‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دو برابر عملکرد بهتر در مقایسه با Cortex-R8
  • مقایس‌پذیری حداکثر چهار هسته در هر خوشه در ۱.۸۰ گیگاهرتز
  • پشتیبانی از حداکثر ۱ ترابایت حافظه DRAM
  • واحد مدیریت حافظه (MMU) برای سیستم عامل‌هایی مثل لینوکس
  • شتاب‌دهنده‌های Neon برای یادگیری ماشینی و محاسبات ممیز شناور

عملکرد بالا و پشتیبانی از مموری ۴۰ بیت، هسته Cortex-R82 را به گزینه‌ای ایده آل برای حافظه‌های SSD پیچیده‌تر و پرظرفیت‌تر نسل بعد تبدیل می‌کنند. این محصول از پس پردازش‌های عمومی برآمده و در عین حال عملکرد پایدار و با تأخیر پایین را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این، اضافه شدن شتاب دهنده‌های Neon و پشتیبانی از حداکثر ۱ ترابایت DRAM، توانایی پردازش درون حافظه‌ای در محصولات اینترنت اشیا و همچنین رایانش لبه‌ای را افزایش خواهد داد.

ARM از بکارگیری هسته‌های Cortex-R82 با استفاده از فناوری ۵ نانومتری خبر داده است که مزیت بسیار بزرگی برای کنترلر حافظه‌های SSD کاربری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی