ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سقوط و انفجار راکت چینی «لانگ مارش» در نزدیکی یک مدرسه [تماشا کنید]

دیروز راکت چینی «Long March 4B» با موفقیت یک ماهواره جدید را راهی فضا کرد، اما بازگشت بوستر آن به زمین موفق نبوده است. این راکت دیروز از مرکز پرتاب ماهواره «Taiyuan» در شمال چین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

دیروز راکت چینی «Long March 4B» با موفقیت یک ماهواره جدید را راهی فضا کرد، اما بازگشت بوستر آن به زمین موفق نبوده است.

این راکت دیروز از مرکز پرتاب ماهواره «Taiyuan» در شمال چین به فضا پرتاب شد. این راکت حاوی «(Gaofen 11 (02»، یک ماهواره رصد زمین اپتیکال بود که می‌تواند تصاویر باکیفیتی به زمین مخابره کند. اطلاعات ارسال شده توسط این ماهواره برای نقشه‌برداری، تایید حق زمین، طراحی شبکه‌های جاده‌ای و جلوگیری از فجایع مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق اعلام خبرگزاری رسمی دولت چین، این ماهواره می‌تواند اطلاعات برای پشتیبانی از طرح «یک کمربند یک راه» یا «راه ابریشم جدید» را نیز تامین کند. (Gaofen 11 (02 به عنوان بخشی از سیستم رصد زمین با رزولوشن بالای چین (CHEOS) به دو ماهواره دیگر اضافه می‌شود. اطلاعات کمی درباره این ماهواره وجود دارد و ویدیوهای منتشر شده از پرتاب Gaofen 11 در سال ۲۰۱۸ یک تلسکوپ برای مشاهده زمین را نشان می‌دادند.

حالا ویدیویی مبتدی در شبکه اجتماعی چینی «ویبو» منتشر شده که نشان می‌دهد ظاهرا پس از پرتاب، اولین مرحله از راکت چینی Long March 4B به زمین سقوط کرده و انفجار آن یک ابر با دودو نارنجی را به نمایش می‌گذارد. این بوستر در «گاویاو» سقوط کرده و بخشی از این ویدیو در حیاط یک مدرسه ضبط شده است.

اولین مرحله Long March 4B از مخلوط هیدرازین سمی و تتراکسید نیتروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند که تماس با هرکدام از آن‌ها می‌تواند تاثیرات جدی روی سلامت افراد داشته باشد. چین دارای سه سایت پرتاب در اعماق زمین است که مکان آن‌ها برای تامین امنیت در جریان جنگ سرد انتخاب شده و یک سایت پرتاب ساحلی جدید در «ونچنگ» وجود دارد که تنها برای پرتاب راکت‌های «Long March 5» و «Long March 7» مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پرتاب‌هایی که در «شیچانگ» صورت می‌گیرند، معمولا شاهد سقوط بقایای موشکی در نزدیکی مناطق مسکونی هستیم و به همین دلیل پیش از پرتاب به ساکنان هشدار داده شده و منطقه تخلیه می‌شود. ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که در پرتاب اخیر اقدامات احتیاطی کمتری در مقایسه با گذشته درنظر گرفته شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    این همونیه که گفته بودن با موفقیت فرود اومده؟
    بله با موفقیت سقوط کرد سر مردم ? ?
    احتما چندتا نقشه رو موقع سرقت تو دفتر اسپیس اکس جا گذاشتن

  • آریا
    آریا | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    حتی همین ایران بی در و پیکر هم اون مثلا موشک هاش رو از وسط بیابون های سمنان که مارمولک هم زندگی نمی کنه پرتاب میکنه. ببین چین چه طویله ایه که از بغل مدرسه موشک هوا میکنه. چنین کشور بی مسئولیتی نباید گذاشت قدرت بگیره. با همین خریت هاش ویروس چینی رو پخش کرد الان نوبت به فضا رسیده

    • Hosi
      Hosi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

      اینو گل گفتی

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    باید نزدیک دریا پرتاب کنند همون کاری که اسپیس ایکس و ناسا میکنه

مطالب پیشنهادی