ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویوو و توسعه سنسور دوربین RGBW با قابلیت جذب ۲۰۰ درصد نور بیشتر

ویوو اخیرا از توسعه سنسور تصویر خود در طی یکسال گذشته خبر داده است. این سنسور از فیلتر رنگی RGBW استفاده می‌کند و طبق ادعای این شرکت، نسبت به سنسورهای مرسوم RGGB می‌تواند ۲۰۰ درصد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۲

ویوو اخیرا از توسعه سنسور تصویر خود در طی یکسال گذشته خبر داده است. این سنسور از فیلتر رنگی RGBW استفاده می‌کند و طبق ادعای این شرکت، نسبت به سنسورهای مرسوم RGGB می‌تواند ۲۰۰ درصد نور بیشتری جذب کند.

ویوو اعلام کرده که سنسور RGBW توسعه یافته توسط این شرکت در مقایسه با سنسورهای RYYB هواوی قادر به جذب ۶۰ درصد نور بیشتر است، در حالی که با مشکلات ته رنگ (Color Cast) دست و پنجه نرم نمی‌کند. میزان حساسیت این سنسور به نور ۱۶۰ درصد افزایش داشته است و تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند.

سنسور RYYB‌ که در گوشی هواوی P30‌ مورد استفاده قرار گرفته، فاقد فیلتر سبز است، با این حال امکان رسیدن نور بیشتر به سنسور را فراهم می‌کنند. سنسور RGBW توسعه یافته توسط شرکت ویوو از چیدمان متفاوتی بهره می‌برد که به گفته این شرکت، مزایای قابل توجهی برای کاربران دارد، البته برای بررسی این موضوع باید تا عرضه دستگاهی مجهز به آن صبر کنیم.

ویوو

در گذشته سونی از فیلتر رنگی RGBW در دوربین چندین گوشی اکسپریا استفاده کرده بود که نتیجه آن جذب نور بیشتر در مقایسه با سنسورهای رایج RGB بود. مشکل ذاتی این نوع سنسورها، رزولوشن پایین آن‌ها است که البته امروزه با استفاده از الگوریتم‌های مختلف می‌توان آن را برطرف کرد.

طبق گفته ویوو، گوشی مجهز به این سنسور جدید هم اکنون در حال توسعه است و سال آینده میلادی وارد بازار خواهد شد. بنابراین برای بررسی عملکرد این سنسور باید نزدیک به یکسال دیگر منتظر بمانیم.

این کمپانی علاوه بر معرفی این سنسور جدید، از همکاری خود با «نشنال جئوگرافیک» برای برگزاری مسابقه عکاسی موبایل «+Vision» خبر داده. کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان می‌توانند تصاویر خود را برای این مسابقه ارسال کنند و بهترین آن‌ها جایزه دریافت خواهد کرد. در آینده نزدیک این کمپانی و همچنین نشنال جئوگرافیک اطلاعات مربوط به این مسابقه را در سایت‌‌های خود منتشر خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی