ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت ۱۰ لایت
تکنولوژی

سامسونگ احتمالا امسال رتبه اول بازار موبایل را از هواوی پس می‌گیرد

براساس گزارش سه‌ماهه‌ی «استراتژی آنالتیکس»، سامسونگ صدرنشین آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند به بازارهای جهانی موبایل را در سال 2012 نشان می‌دهد. کره‌‌ای‌ها سال 2019 نیز بیشترین آمار عرضه را از آن خود کرده‌اند و این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

براساس گزارش سه‌ماهه‌ی «استراتژی آنالتیکس»، سامسونگ صدرنشین آمار عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند به بازارهای جهانی موبایل را در سال 2012 نشان می‌دهد. کره‌‌ای‌ها سال 2019 نیز بیشترین آمار عرضه را از آن خود کرده‌اند و این روند تا سال 2021 نیز ادامه دارد.

گزارش سه‌ ماهه‌، تصویری از وضعیت بازار صنعت موبایل در سال 2019، 2020 و در امتداد آن وضعیت‌های احتمالی بازار موبایل را در سال 2012 نشان می‌دهد.

تحلیل‌گران بازار موبایل پیش‌بینی کرده بودند که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2020 با افت 15.6 درصدی مواجه خواهد بود. اما ظاهرا این اتفاق نخواهد افتاد و اوضاع بهتر از آن چیزی است که پیش‌بینی‌های قبلی برآورد کرده بود.

بر اساس برآوردهای استراتژی آنالتیکس به جای افت 15.6 درصدی در بازار موبایل، تنها شاهد افت 11 درصدی خواهیم بود و این خبر می‌تواند برای فعالان این حوزه، خبری خوب و امیدوار کننده باشد. گفتنی است، در بین بازارهای جهانی، آمریکا، اروپا و هند نقش موثری در بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سطح جهان دارند.

باوجودی که اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با افت فروش مواجه هستند، اما سامسونگ این افت فروش را جبران کرده و بار دیگر رهبری بازار را در دست خواهد گرفت.

گزارش‌ اخیر نشان می‌دهد سامسونگ با عرضه‌ی 265.5 میلیون دستگاه، 21 درصد سهم بازار را از آن خود خواهد کرد. هواوی نیز با عرضه‌ی 192.7 میلیون دستگاه، با فاصله‌ی کمی از اپل رتبه‌ی دوم عرضه‌ی گوشی هوشمند به بازار را برای خود رقم می‌زند. باتوجه به نمودار، اپل با عرضه‌ی 190.1 میلیون دستگاه در جایگاه سوم و بعد از هواوی قرار داشته و تنها 15.3 درصد سهم بازار را از آن خود خواهد کرد.

البته وضعیت هواوی در نمودار چندان مناسب نیست و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، انتظار می‌رود آمار عرضه‌ی گوشی‌های موبایل غول فناوری چینی در سال 2021 با افت شدید به 59 میلیون دستگاه برسد. ولی ظاهرا میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ در سال 2021 با رشد جزئی نسبت به سال 2020 همراه خواهد بود.

فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سال 2019 رقمی در حدود 1.41 میلیارد دستگاه بود و باتوجه به معرفی دستگاه‌های 5G و گوشی‌های تاشدنی، ظاهرا شاهد رشدی در بازار فروش موبایل برای سال 2022 خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    خسته نشن یه وقتی، تو رقابت نابرابر اول می‌شن؟! تحلیلگرا هم زحمت کشیدن پیش بینی کردن!

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    وقتی تحریم میکنن هواوی رو معلومه فروشش منفی میشه تازه خیلیه که همچنان رتبه ی دومه ، اکر راست میگن هواوی رو آزاد بزارن تا رقابت سالم شکل بگیره نه مثل سامسونگ و اپل که دست به یکی کردن تا دیگران نابود بشن تا فقط خودشون باشن سیستمشون همیشه انحصارطلبی بوده متاسفانه البته اکثر کمپانیهای آمریکایی و شرکتهایی که همکار آمریکان مثل کره ای ها سیستمشون انحصار طلبیه ، از وقتی که دقیقا هواوی با گوشی میت ۲۰ پرو اومد به بازار دستشون اومد که نباید اجازه بدن هواوی سیستمشون رو خراب کنه ،،،، وقتی قدرت رقابت نداشته باشن و نتونن کاری کنن میرن سمت دست دادن با دولت ها و تحریم متاسفانه

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

      اگه چین راست میگه طبق قوانین تجارت آزاد که تمام ثروت امروز چین بخاطر این قوانینه، اجازه بده تا شرکت های نرم افزاری آمریکایی و اروپایی در چین فعالیت کنن تا ببینیم خود چینی ها تا چقدر حاضر میشن از ویچت و بایدو و علی بابا و گیم های چینی استفاده کنن.
      من مخالف انحصارطلبی هستم ولی تحریم امروز چین بی دلیل و غیر منطقی نیست. چین آزادانه در کشورهای دیگه تجارت میکنه ولی شرکت های خارجی باید با هزاران مانع در چین رو به رو بشن و حتی شرکت های نرم افزاری که کلا نمی تونن در چین فعالیت کنن

    • Patrick
      Patrick | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

      هواوی تو خیلی از کشور هاحتی قبل از تحریم ها هم وضعیا فروشس خوبی نداشت بعدم الان سومه نه دوم

  • آریا
    آریا | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    ? ? ? ?

  • Mr.Sh
    Mr.Sh | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

    میخواهید بدونید که چرا باید به سامسونگ پول اضافی بدید جواب اینه امکانات نرم افزاری کامل بگذاريد ۲ مثال خیلی ساده بزنم
    ۱. نداشتن اسم ایران داخل هواوی برای ساختن ایدی که این به این معنا است که ما ایرانی ها را بوق هم حساب نمی کنه
    ۲. داشتن امکانات در سامسونگ مثل تم ها برنامه ها و ....

    • afg
      afg | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹

      بله و با کند شدن عالی

مطالب پیشنهادی