ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین از استاندارد جهانی برای امنیت داده رونمایی کرد

چین به منظور مقابله با برنامه آمریکا برای حذف فناوری‌های چینی از زیرساخت‌های مخابراتی کشورها، از طرح بین المللی امنیت داده رونمایی کرد. «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین از طرح جدید این کشور برای ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

چین به منظور مقابله با برنامه آمریکا برای حذف فناوری‌های چینی از زیرساخت‌های مخابراتی کشورها، از طرح بین المللی امنیت داده رونمایی کرد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین از طرح جدید این کشور برای مدیریت داده‌های کاربران رونمایی کرد. بر اساس این طرح دولت چین از شرکت‌های فناوری چینی درخواست ارسال داده‌های کاربران خارجی را نمی‌کند.

چین در این طرح از تمام کشورها خواسته تا با «نظارت گسترده دولت‌ها» مخالفت کنند و از شرکت‌های فناوری نیز درخواست کرده تا از ایجاد «درب پشتی در محصولات و خدمات خود به منظور جمع آوری غیرقانونی داده‌های کاربران، کنترل یا دستکاری سیستم‌ها یا دستگاه‌های کاربران» خودداری کنند.

آنطور که «تک کرانچ» گزارش می‌کند، هدف اصلی چین از ارائه این طرح افزایش سلطه بر فضای مجازی است که پیش از این با «فایروال بزرگ» و محلی سازی داده‌ها تا حدودی به آن دست یافته است.

روزنامه دولتی «گلوبال تایمز» چین نیز این جلسه را بازتاب داد و با انتشار گزارشی از حضور مقامات چینی و خارجی، مغزهای متفکر و نمایندگان شرکت‌ها در جلسه روز سه شنبه برای نظردهی در مورد این طرح خبر داد. این روزنامه در ادامه گزارش خود از برنامه دولت آمریکا برای «پاکسازی» شبکه‌ها از تجهیزات چینی و همچنین عدم مراوده تجاری با شرکت‌ها‌ی چینی و خروج آنها از آمریکا انتقاد کرد.

رونمایی چین از این طرح با توجه به اینکه تنها چند روز تا فروش تیک تاک به آمریکا باقی مانده جالب توجه است. واشنگتن مدعی است این اپلیکیشن می‌تواند داده‌های کاربران آمریکایی را به دولت چین بدهد و آن را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا خوانده است.

چین همچنین هفته گذشته قانون جدیدی برای صادرات فناوری وضع کرده که می‌تواند بر سر راه فروش تیک‌تاک به شرکت‌های آمریکایی مانع ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    والا این چین خودش دست اندرکار سرکوب و رصد مخالفان در کشورهای دیگست، بماند که نوکیا هم عین هواوی درب پشتی ها رو به دولتهای کثیف میفروشه

  • herogame
    herogame | ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

    چین هیچوقت نمیتونه دروغ نگه درست مثل کشور ما

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی