ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل چگونه با سیستم‌های پیشرفته و هوش‌مصنوعی از خیابان‌ها نقشه برداری می‌کند؟

اپل مدت هاست از ماشین‌های مجهز به سنسورهای پیشرفته برای جمع آوری اطلاعات و بهبود Apple Maps استفاده می‌کند. حال اطلاعات تازه‌ای از نحوه عکسبرداری و جمع‌آوری دیگر داده‌ها توسط کارکنان اپل منتشر شده است. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

اپل مدت هاست از ماشین‌های مجهز به سنسورهای پیشرفته برای جمع آوری اطلاعات و بهبود Apple Maps استفاده می‌کند. حال اطلاعات تازه‌ای از نحوه عکسبرداری و جمع‌آوری دیگر داده‌ها توسط کارکنان اپل منتشر شده است.

9to5Mac در گزارشی جدید جزئیات نحوه نقشه برداری ماشین‌های اپل و پروتکل‌های مخصوصی که تیم‌های Maps حین عکسبرداری و جمع آوری داده‌ها از خیابان‌ها باید رعایت کنند را منتشر کرده است.

آنطور که در گزارش آمده اپل قبلاً از ون برای عکسبرداری از خیابان‌ها استفاده می‌کرده اما حالا ون‌ها جای خود را به «سوبارو ایمپرزا» (با اسم رمز Ulysses) داده‌اند. تیم‌های اپل برای تولید تصاویر سه بعدی برای Apple Maps داده‌های جمع آوری شده توسط این خودروها را با استفاده از بینایی کامپیوتری و یادگیری ماشینی ترکیب می‌کنند.

ماشین‌ها به انواع تجهیزات مخصوص مجهز شده‌اند. برای نمونه روی سقف خودروها دوربین‌های پیشرفته با لنزهای Zeiss و سنسورهای LiDAR قرار گرفته و درون ماشین نیز مک بوک پرو مدل ۲۰۱۳ داده‌های جمع آوری شده را به طور آنی پردازش می‌کند.

مدیریت تمام کارها بر عهده واحدی به نام EyeDrive است؛ این واحد در واقع یک آیپد دستکاری شده است که روی آن اپلیکیشن EyeDrive نصب شده و وظایف هر گروه را تعیین کرده و به اپراتورها اجازه مدیریت داده‌های جمع آوری شده را می‌دهد. سوباروها به ۴ حافظه SSD که هر کدام ۴ ترابایت ظرفیت دارند مجهز شده‌اند که در مدت زمان تقریباً یک هفته به طور کامل پر می‌شوند. اپل شبانه آنها را به کمک سرویس پستی UPS به سرعت تعویض می‌کند.

اپل از اتومبیل خودران لکسوس (با اسم رمز Tyche) نیز به منظور توسعه فناوری خودران استفاده می‌کند. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید هر خودرو از نسخه متفاوتی از اپ EyeDrive استفاده می‌کند.

اپل خودروها را در پارکینگ مخصوص و با رعایت موارد امنیتی نگهداری می‌کند تا هویت صاحبان آنها محفوظ بماند. سوباروها معمولاً توسط یک راننده و یک نفر دیگر که مسئول سیستم EyeDrive است به کار گرفته می‌شوند. اپراتورها برای جمع آوری اطلاعات باید از دستورالعمل‌هایی که به آنها داده شده به دقت پیروی کنند.

برای مثال تیم‌ها باید صبح‌ها و زمانی که خورشید در زاویه ۳۰ درجه قرار گرفته عملیات جمع آوری اطلاعات را شروع کرده و آن را تا غروب که خورشید در زاویه ۳۰ درجه قرار می‌گیرد ادامه دهند، در غیر اینصورت نور خورشید در عملکرد سنسورهای LiDAR اختلال ایجاد می‌کند. علاوه بر این عملیات باید زمانی که هوا کاملاً صاف است انجام شود تا تمام عکس‌ها باکیفیت و واضح باشند. تمام خودروها پیش از شروع کار به دقت بررسی می‌شوند تا از کارکرد تمام تجهیزات اطمینان حاصل شود.

اپ EyeDrive اطلاعات مکان‌هایی که باید از آنها عکسبرداری شود را روی آیپد به رانندگان نشان می‌دهد. سرنشینان خودرو به صورت لحظه‌ای تصاویر گرفته شده را بررسی کرده و در صورتی که کیفیت خوبی داشته باشند آنها را تأیید می‌کنند. خیابان‌هایی که خودرو در آنها حرکت می‌کند با حاشیه سبز علامت‌گذاری شده‌اند و راننده می‌تواند مکان‌های خصوصی و خیابان‌هایی که خودرو اجازه رفتن به آنها را ندارد مشخص کند.

پس از پایان روز کاری سیستم‌ها خاموش شده و تمامی اطلاعات ذخیره می‌شوند. خودروها نیز دوباره بررسی شده و حافظه‌های SSD به سرعت به اپل ارسال می‌شوند. از داده‌های جمع آوری شده عمدتاً برای بهبود قابلیت‌های Flyover و Look Around استفاده می‌شود. اپل از این خودروها غالباً برای جمع آوری اطلاعات در آمریکا استفاده می‌کند، اما قصد دارد در آینده آنها را در کانادا، اروپا و ژاپن نیز به کار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی